X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישלם לקבוצת יהלומנים ולכנסייה 26 מיליון שקל בעד מגרש ל-63 דירות ליד בית השגריר הצרפתי ביפו רכש ממינהל מגורים את האופציה שהייתה לה לרכישת המגרש, ב-1 מיליון שקל יתן ל-13 פולשים ערבים דירות בבניין News1 חושף את שמות היהלומנים בעסקה
▪  ▪  ▪
מתחם הנזירות

היזם רן פרסברג, רכש (עם שותף) מקבוצת יהלומנים ואנשי עסקים ומהכנסייה המרונית את מגרש "מתחם הנזירות", בן 3.1 דונם, ליד בית השגריר הצרפתי ביפו. הוא ישלם 26 מיליון שקל. המגרש מיועד לבניית 63 דירות 13 משפחות של פולשים ערבים, היושבות על המגרש, יקבלו כל אחת תקבל דירה בשווי כ-2 מיליון שקל. פרסברג ימכור בשוק את 50 הדירות האחרות.
פרסברג הוא בעליה של חברת יבוא ועיצוב המטבחים בולטהאופ, מהגדולות בענף. בנוסף, הוא פעיל גם בעסקי נדל"ן, בעיקר בתל אביב. המגרש קרוי כך, משום שבעבר עמד עליו בניין של מסדר נזירות, שנקבע כבניין לשימור.
המגרש עבר כמה ידיים. באחרונה היה בבעלות חברה, שהבעלות עליה היא 60% קבוצת יהלומנים ואנשי עסקים (שמותיהם יפורטו בהמשך) ו-40% הכנסיה המרונית. מחלוקות בין השותפים הביאו את המגרש לכינוס נכסים. הכונס הוציא מכרז למכירתו. לפני כשנה זכתה חברת: "מינהל מגורים לישראל" במכרז, כשהציעה לשלם את המחיר הגבוה ביותר, 26 מיליון שקל. החברה קיבלה אופציה לשישה חודשים לארגן קבוצת רוכשים.
החברה עיבדה תוכנית לבניית "יופאה", בניין דירות יוקרתי בן 63 דירות בארבע קומות, סביב חצר פנימית, והחלה במכירת דירות. בתוך זמן קצר נמכרו 15 דירות, כולל פנטהאוז ב-4.5 מיליון שקל.
העסקה נתקעה בגלל אי-הסכמה עם הדיירים
העסקה נתקעה בגלל מחלוקת בין החברה לבין הפולשים הערבים. אחד התנאים במכרז למכירת המגרש היה, שפינוי הערבים ייעשה בהסכמה. הדיירים דרשו לקבל דירות בבניין, דבר שמינהל מגורים סירבה לו. החברה הציעה פינוי, תמורת כ-1.5 מיליון שקל למשפחה, אך הערבים סירבו. גם הארכת האופציה לא פתרה את המחלוקת. לבסוף נאלצה מינהל מגורים לוותר על העסקה, בגלל אי-מילוי התנאי של פינוי בהסכמה.
המגרש חזר לכונס הנכסים, ונמכר עתה לפרסברג ב-26 מיליון שקל, מחיר זהה למחיר העסקה עם מינהל מגורים. בנוסף, ישלם פרסברג למינהל מגורים את דמי האופציה, ויכסה הוצאות שהיו לה.
פרסברג החליט לשנות את התוכנית האסטרטגית לשיווק הדירות. הוא רוכש את המגרש ישירות, ולא באמצעות קבוצה. כן ייענה לדרישות הערבים, ויתן לכל אחד מהם דירה בבניין, ששוויה מוערך בכ-2 מיליון שקל. יתר 50 הדירות יוצאו למכירה, והיזם מקוה לקבל זכויות בנייה מוגדלות מהעירייה.
נחשפת רשימת מוכרי המגרש
News1 חושף את רשימת המשקיעים, שהיו עד עתה כאמור בעלי 60% במגרש לפחות חלק מחברי הקבוצה הם יהלומנים, בהם מן הגדולים בענף. בראש הרשימה נמצאים היהלומנים אילן גרטלר ושלום פפיר. משקיעים אחרים הם אסף שטייניץ, יוסף הרשקוביץ, יוסף עופר, צבי מוסקוביץ, משה מטלון וארמנד גולדברג. יצוין, שאחד מחברי הקבוצה הוא עו"ד אמנון גלברט, שהיה כונס הנכסים של המגרש. ייתכן שכמה מחברי הקבוצה מייצגים משקיעים.
חברת מינהל מגורים נמצאת בשליטת הכלכלן מרדכי פלד, איש העסקים יאיר מורט, ובנקאי בנק דיסקונס לשעבר שלמה ונטורה. החברה פעילה בבניית אלפי דירות בחריש ובישובים אחרים. לפני כשלושה חודשים התמודדה, אך לא זכתה, על רכישת מגרש לכ-320 דירות יוקרה בצפון הקריה בתל אביב. בימים אלו היא מתמודדת על רכישת מגרשים ל-320 דירות יוקרה בצידה השני, הדרומי, של הקריה.

תאריך:  14/03/2016   |   עודכן:  14/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי פלד
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רק כשעה אחרי התאונה נקראו התושבים להסתגר בבתיהם    הכניסה לדימונה נחסמה לשעות ארוכות    המשרד להגנת הסביבה: אירוע חמור: אירועי שימוט הקרונות ברכבת הפכו בלתי נסבלים
אלעזר לוין
עופר לוזון: שילמתי לה 3 מיליון שקל, וגיליתי שעל הדירה הערת אזהרה לטובת פעיל השוק האפור שלי נרקיס - ידיד של אור
עידן יוסף
מנכ"ל קווים: דווקא ברשויות המקומיות מערימים קשיים    משרד התחבורה: איש לא רוצה את התשתית בחצר שלו    נציג עיריית ירושלים: לא נשלם 5 מיליון שקל על שטח פתוח - המדינה, שהיא משרד התחבורה, צריכה לדבר עם המדינה, שהיא גם רשות המקרקעין ולפתור את הבעיה
עידן יוסף
חצי שנה אחרי שהצבא הרוסי נכנס בכוח לסוריה - הודיע נשיא רוסיה כי יסיג את כוחותיו    "רוב המטרות הושגו"    דובר הקרמלין: "אסד עודכן בהוראה"
עידן יוסף
על-אף שעברו חמש שנים וחצי מאז החקיקה להורדת אחוז האלכוהול בדם הנהגים הצעירים הינשופים המשופרים לא נכנסו לפעולה    משטרת ישראל: הינשופים החדשים ייכנסו לשימוש עד סוף השנה    אור ירוק: "נערכים לפנייה לבג"ץ אם החוק לא ייושם בהקדם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il