X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נחשף שותף לא ידוע של אור באחת החברות נתנה ערבות אישית לקונים שהתעקשו, אבל זה לא עוזר התובעים דורשים הרמת המסך, כך שאור תחויב לשלם אישית
▪  ▪  ▪
אור. ארבע תביעות נוספות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ארבע תביעות כספיות הוגשו בראשית השבוע נגד חברות של ענבל אור, וגם נגדה אישית. כל תביעה היא בסך 130 אלף שקל, ובסך-הכל 520 אלף שקל. כל תובע דורש להחזיר לו מקדמה בת 100 אלף שקל ששילם בעבר, וכן פיצוי של 30 אלף שקל. המדובר בתביעות אזרחיות רגילות, שהוגשו לבית המשפט בתל אביב. עדיין לא הוגשו כתבי הגנה.
התובעים הם:
  • שמעון גולן, רכש ב-28 בינואר מאור סיטי דירה בשדרות הילד בר"ג, ב-1.45 מיליון שקל. נציג שירות לקוחות הבטיח לו בכתב, שאם יתחרט, יקבל את כספו חזרה "12 יום לאחר שאור תחתום על טופס הביטול". גולן ביטל את העסקה לפני כשבועיים, ביקש מאור לחתום על טופס ביטול . היא לא חתמה עד היום, ואינה מחזירה לו את הכסף.
  • חנית שמואל מהרצליה רכשה ב-27.9.15 מחברת מרום סיטי דירה ברחוב צ'לנוב 6, בתל אביב ב-1.3 מיליון שקל ב-17 בנובמבר חתמה אור על מסמך ביטול. על-פי התחייבותה בחוזה, היה על החברה לפרוע את הסכום עד 29 בפברואר. היא לא שילמה עד היום.
  • ראובן איגון מחלון קנה בספטמבר אשתקד דירה בנווה יהושע 44 רמת גן. על-פי מסמך שבידי News1, הוא שילם לה 200 אלף שקל. ביטל את העסקה ב-30 בינואר וחתם על טופס ביטול. אור לא חתמה עד היום. לאור דרישותיו, נתנהו לו אור סיטי צ'ק אחד, על סך 100 אלף שקל, לפרעון ב-3 ביוני, הרבה אחרי תוך התקופה שבה עליה לשלם על-פי החוזה.
  • ניסן אריאלי מרמת גן קנה ב-5 באוגוסט אשתקד דירה ברחוב חיבת ציון 4 בעיר, במיליון שקל. ב-14 בדצמבר חתם על טופס ביטול, אך לא קיבל את כספו. במקרה שלו, קיבל מאור ערבות אישית לפירעון הסכום, אך גם זה לא הועיל, והיא לא מחזירה לו את כספו.
כל התובעים (מצבו של אריאלי טוב יותר) דרשים 'הרמת המסך'. זהו ביטוי משפטי, שמשמעותו היא, כי במקרים מסוימים אפשר למצוא מי הם האנשים מאחורי שמה הפורמלי ישל החברה, ולתבוע אותם אישית. התובעים מעלים נימוקים משפטיים שונים להצדקת הדרישה שלהם. משום כך, כל התביעות מוגשות אישית גם נגד ענבל אור.
נתנה ערבוות אישית ללא תאריך
לידי News1 הגיע טופס, שבו מתחייבת אור אישית להחזיר לקונה את המקדמה. העובדה שזהו טופס מודפס, עם מקום ריק לכתיבת שם הקונה והסכום, מעידה מן הסתם שבכמה מקרים מתעקשים הקונים לקבל ממנה ערבות אישית. אולם במקרה של אריאלי, לפחות אין תאריך שבו נחתם הטופס, ואין התאריך שבו היא מתחיבת להחזיר את הכסף. לכן אין לו הרבה ערך.
שותף סמוי: מושבניק מנבטים
עוד נודע, כי 50% מחברת מרום נדל"ן, הבונה בכמה אתרים של ענבל אור, נמצאים בבעלות אדם בשם נחמיה עודד, המתגורר במושב נבטים בנגב, ממזרח לבאר שבע. אין פרטים עליו ועל השקעתו בחברה. אם יש עליו פרטים העשויים לעניין את קוני הדירות - הן סמויים מן העין.
העוקץ: לא לחתום על טופס ביטול
מקרים אלו, וגם המקרה של אברהם וולך, שהגיש תביעה לפני יותר משבועיים ולא קיבל את כספו, מגלים שלענבל אור יש תרגיל חוקי פשוט: בחוזים עם הקונים נאמר, שהם יקבלו את כספם 75 יום - לעתים 45 יום - לאחר שהחברה המוכרת תחתום על טופס הביטול. הקונים, שכנראה לא הבינו את העוקץ, חותמים על החוזה ללא שינוי בסעיף זה. כשבאים לבטל את העסקה, הם חותמים על טופס הביטול ושולחים אותו לחברה, אלא שהחברה פשוט לא חותמת, ספירת הימים לא מתחילה, והם לא מקבלים את כספם.
הלקח לכל קונה דירה פשוט וברור: לקרוא היטב את החוזה, כדאי גם להיעזר בעורך דין.

תאריך:  15/03/2016   |   עודכן:  15/03/2016
+ענבל אור: טעיתי, חלק מהשמועות מבוססות
01:45 16/03/16  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

שלחה מכתב לעובדיה ובו כתבה, בין היתר: אינני חפה מטעויות, רוב השמועות אינן מבוססות; תוך זמן קצר יתברר שפעלנו לפי החוק וכשתעבור הסערה, נחדש תכנון פרויקטים חדשים"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד 4 תביעות ב-520 אלף נגד אור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חסכו בעורכי דין, ואכלו קש מעור
אור ואהבה  |  16/03/16 04:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ענבל אור
אלעזר לוין
שיעבדה לבנק כספים שתקבל מסמי מצלאווי, נדל"ן וכספים בחשבונות בנק    חייבת גם כ-8 מיליון שקל לבנק מזרחי-טפחות, תמורת שיעבוד צף על כל נכסיה    שיעבדה לבנקים גם דירה פרטית ומכונית ספורט
אלעזר לוין
עופר לוזון: שילמתי לה 3 מיליון שקל, וגיליתי שעל הדירה הערת אזהרה לטובת פעיל השוק האפור שלי נרקיס - ידיד של אור
אלעזר לוין
משרד רונן צור מנסה להסביר את המהפך החדש של ענבל אור - עזבה את היחצ"ן רני רהב ועברה למשרד רונן צור    הספיקה להחליף שמונה משרדים בשש שנים
אלעזר לוין
אברהם וולך: אור דורשת להחזיר לה את ההמחאה של 400 אלף שקל, שנתנה לי בשבוע שעבר, כדי למנוע את הפירוק
אלעזר לוין
לא תובא שוב לבית המשפט    החקירה נמשכת, גם על חשד לעבירות מס הכנסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il