X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פסק דין חושף שורה של מחדלים משטרתיים: פורץ ברח משום שלא אבטחו את עורף הבניין, שוטרים טענו שעצור אזוק בעט בהם, המשטרה התעלמה מהטענה שהשוטרים הם שהיכו
▪  ▪  ▪
אבינור. הגנה מן הצדק

שורה של מחדלים והתנהלות תמוהה של שוטרים ושל המשטרה כגוף נחשפים (16.3.16) בפסק דינו של שופט בית משפט השלום בתל אביב, ד"ר שאול אבינור. הוא זיכה את אנטולי קושנרנקו מאשמת איומים על שוטרת ותקיפת שוטרים, הן בשל מה שהגדיר כ"ספק של ממש" באשמתו והן בשל הגנה מן הצדק.
קושנרנקו ואנטון קבון ישבו במאי 2012 ליד בית בו בוצעה פריצה. אבינור מעיר, כי השוטרים שהוזעקו למקום הפקירו משום מה את עורף הבניין, והפורץ הצליח לברוח משם. השוטרים חשדו שקושנרנקו וקבון מעורבים בפריצה ועצרו אותם; אבינור מדגיש שהיה זה מעצר חוקי. מאוחר יותר הוברר שאין להם כל קשר לפריצה, וקושנרנקו הועמד לדין על מה שהתחולל ביממה בה היה עצור.
לטענת המדינה, קושנרנקו איים לרצוח שוטרת ששמרה עליו. אולם אבינור זיכה אותו משום שהאיומים נאמרו בשיחה בין קושנרנקו לבין קבון, אשר שוחחו ברוסית ולא ידעו שגם השוטרת דוברת שפה זו. לדברי אבינור, כדי להקים את עבירת האיומים, עליהם להיות מופנים במישרין לנשוא האיומים. הוא גם מעיר, כי השוטרת אישרה ששמעה רק חלק מהשיחה, והבינה שהדברים מכוונים אליה משום שהייתה האישה היחידה במקום.
עוד נטען בכתב האישום, כי קושנרנקו בעט בשוטרים ערן תמיר ואלי יוספי בעת שהוציאו אותו מהתא. אולם הוכח שהוא היה אזוק בידיו וברגליו, ולגרסת השוטרים - הבעיטות ניתנו כאשר שכב על הרצפה ושניהם ניצבים מעליו. אבינור פקפק האם במצב זה יכול היה קושנרנקו לבעוט בשוטרים, ולכן זיכה אותו.
לדברי אבינור, לקושנרנקו עומדת גם הגנה מן הצדק, משום שאין זה מוצדק להעמידו לדין על מה שהתחולל במעצר - כאשר בסופו של יום התברר שלא היה יסוד לחשד המקורי בגינו נעצר. הוא מדגיש, כי את תקינות המעצר יש לבחון בזמן אמת ולא בדיעבד, וכאמור - מעצרם של קושנרנקו וקבון היה תקין. אלא שכאשר מביאים בחשבון את העובדה שהשניים היו חפים מפשע, הרי שהעמדתו של קושנרנקו לדין "עומדת בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית", כפי שמוגדרת ההגנה מן הצדק.
אבינור גם נדרש לעדותו של קושנרנקו - שלא נסתרה - ולפיה השוטרים אמרו שבכל מקרה ימצאו במה להאשים אותו: "הם [השוטרים] צוחקים כשמישהו שואל אותם: על מה אני פה, הם צוחקים ואומרים: אל תדאג, נמציא משהו, אפילו שאנסת וגנבת חתול". עוד טען קושנרנקו, כי כאשר הוצא כבול מהתא - היה זה כמו עינויים בברית המועצות, וכי השוטרים היכו אותו בצלעותיו; אבינור לא קבע ממצא בנקודה זו.
לדברי אבינור, "עצם העמדת הנאשם לדין פלילי בסיטואציה מעין זו יוצרת תחושה מאוד לא נוחה, המזכירה את ההלצה המרה בדבר 'אונס וגניבת חתול, שעליה דיבר הנאשם. זאת משום שיש בה כדי ליצור רושם של מעין התחשבנות עם הנאשם, כך שבכל מקרה הוא לא 'ייצא נקי' מהסיפור".
עוד מציין אבינור, כי המשטרה והתביעה לא העבירו כנדרש את התיק למח"ש לפני הגשת כתב האישום, העברה הנדרשת לאור הוראות פרקליט המדינה משום שכאמור קושנרנקו התלונן שהשוטרים היכו אותו. לבסוף הוא מדגיש, כי קושנרנקו הסתבך בתיק זה בשל אמירותיו המתחכמות והמתריסות בחקירתו - אך אין בכך כדי להצדיק את הרשעתו. את המדינה ייצג עו"ד איציק אמיר, ואת קושנרנקו - עוה"ד אנה ברונשבאק וירוסלב מץ.

תאריך:  20/03/2016   |   עודכן:  20/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נמציא משהו, שאנסת וגנבת חתול"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אומץ חד פעמי של שופט. מסכן. ה ל"ת
הלך הקידום...  |  20/03/16 18:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
למוקדי 100 מגיעות כ-8.5 מיליון פניות בשנה, שמינית מהן ממטרידים    השר ארדן יקדם חקיקה לשדרוג המוקד ולאיתור המתקשרים
איתמר לוין
רוני אלשיך החמיץ הזדמנות    חוק הספרים החטיא את מטרתו    אפשר רק להצטער שג'וליאני אינו מתמודד    מכבי ת"א לא ידעה מה שכולם ידעו    מה אנחנו מפסידים בערוץ הראשון    "זאב זאב" בהטרדות מיניות
איתמר לוין
נאשם באיומים זוכה אחרי כמעט שנתיים במעצר    בית המשפט: המשטרה הפרה את הבטחתה לחזור בה מהאישום אם יעבור בהצלחה גמילה מסמים
איתמר לוין
חוקרי הזירה הונחו להכניס את דגימות הדנ"א רק למעטפת נייר, אותה מכניס החוקר המטפל לשקית אטומה - דבר שעלול לפגום בשרשרת הראיה ולהוביל לזיכוי
יוסי בלום הלוי
יהודה וינשטיין ושי ניצן מובילים את המערכת משפטית של מדינת ישראל לחורבן בית שלישי, ופרשת השחיתות של בכירי משטרת ישראל היא סימפטום המעיד על ההשחתה השיטתית של החוקה והצדק
רשימות נוספות
סבב מינויים חדש במשטרת ישראל  /  עידן יוסף
אישום על מעשה מגונה במג"ב  /  איתמר לוין
שקרן 1: תת-ניצב יהודה דהן  /  איתמר לוין
דוהרים באדום  /  איתמר לוין
אחר כך מתפלאים על העומס  /  איתמר לוין
המגעילים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il