X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחירת החברה הזוכה במכרז הרכבת החשמלית צפוי לסוף השנה הנוכחית 60 הקרונועים יאפשרו גידול של 37% בצי הרכבות
▪  ▪  ▪
ייצור קרון במפעל בומברדיה בגרמניה

רכבת ישראל ממשיכה בהיערכות אינטנסיבית להפעלת רשת הרכבות בחשמל. ביום ראשון (20.3.16) יצאה חברת רכבת ישראל במכרז לרכישת קרונועים חשמליים דו-קומתיים ((Double Deck EMU. המכרז כולל רכש של 60 קרונועים חשמליים דו-קומתיים המהווים כ-330 קרונות, המכילים כ-33,000 מקומות ישיבה ומהווים גידול של כ-37% בצי הקרונות של רכבת ישראל, הכולל היום כ-520 קרונות. על-פי תוכניות הרכבת, הרכבות הראשונות מתוכננות להגיע ארצה בשנת 2019.
מיזל החשמול, בעלות של כ-12 מיליארד שקלים, הוא מגה-מיזם של רכבת ישראל ובעל משמעות תחבורתית ולאומית עצומה. יתרונות הפעלת הרכבות בחשמל, על פני דיזל, באים לידי ביטוי בשיפור ההשפעה על הסביבה, בהגדלת מהירות הרכבות וקיצור משמעותי בזמני הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת ושדרוג יכולת ההאצה והבלימה.
בתקופה זו נמצא מיזם החשמול בשלב מעבר מתכנון ופרסום המכרזים לשלב המימוש שהחל השנה (2016). בשלב הביצוע נדרשות יכולות וניסיון ממומחים בארץ לצורך עבודות מול רשויות, ניהול קבלנים, עבודה מול חברות התשתית השונות, במיזם בקנה מידה עצום, הכולל הנחת תשתית חשמל לאורך מאות ק"מ של מסילת הרכבת.
הבחירה בקרונועים דו-קומתיים, המבוססים על טכנולוגיה שכוללת הנעה חשמלית בקרונות ללא צורך בהפעלתם על-ידי קטרים, נעשתה לאחר ניתוח מגמות שוק והתאמתן לפרופיל הנסיעה הנהוג ברכבת ישראל המאופיין בביקוש גבוה - תוך ניצול מירבי של הספקי התנועה האפשריים. טכנולוגיה זו מאפשרת ביצועי האצה ועצירה גבוהים וניצול שטח רציף מקסימלי לנוסעים.
במכרז צפויות להשתתף מספר חברות בינלאומיות הן מאירופה והן ממזרח אסיה אשר השתתפו בהליך RFI רחב שערכה הרכבת. בחירת החברה הזוכה צפויה להיות בסתיו 2016. מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי החברה עושה כל מאמץ על-מנת להסיר חסמים ולקדם את המיזם בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו.

תאריך:  19/03/2016   |   עודכן:  19/03/2016
+משרד התחבורה כשל בתכנון קווי דן בדרום
00:50 20/03/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברת דן בדרום מאשימה את המשרד בתכנון לקוי שבעקבותיו בוצעו עשרות תיקוני לו"ז שאותם מאשר המשרד בדיעבד והציבור נשאר לא מעודכן ומתוסכל

קו 1 בקרית גת [צילום: שמואל וולף]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רכבת ישראל נערכת להקמת תחנת הרכבת החדשה בלוד    במסגרת העבודות המקדימות יחולו שינויים זמניים בתנועת הרכבות
עידן יוסף
שר התחבורה ביקש לשלש את הקנס המוטל היום על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית, אך שרת המשפטים התנגדה והוסכם להסתפק בהכפלה    כ"ץ מעריך שקנס גבוה יעודד מעבר מהרכב הפרטי לאוטובוסים
עידן יוסף
לחברה, שקיבלה דירוג +AA, סיכוי "גבוה" לתמיכה ממשלתית חריגה ויוצאת דופן    אין הערכה לגיוס נוסף ב-2016, לאור הצורך באישור המדינה לגיוס נוסף
עידן יוסף
הושלם שלב ג' בהקמת תחנות רכבת העמק "יקנעם-כפר יהושע" ו"מגדל העמק-כפר ברוך"
עידן יוסף
רק כשעה אחרי התאונה נקראו התושבים להסתגר בבתיהם    הכניסה לדימונה נחסמה לשעות ארוכות    המשרד להגנת הסביבה: אירוע חמור: אירועי שימוט הקרונות ברכבת הפכו בלתי נסבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il