X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כבל דורש מהאוצר תוספת של 150 מיליון שקל לטיפול במוקדי סיכון ברשויות המקומיות השר כ"ץ: תוך שנתיים נסיים טיפול בכל 48 נקודות הסיכון על תפקוד הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "הרשות נולדה נכה - הנחתי לבנות חקיקה שתטפל בזה"
▪  ▪  ▪
ארדן וכבל בישיבת הוועדה [צילום: יצחק הררי]
ניצב ירון בארי [צילום: יצחק הררי]

ועדת הכלכלה סיימה (יום ב', 21.3.16) את השימוע הציבורי לבלימת הקטל בכבישים, שמוביל היו"ר ח"כ איתן כבל, בשתי ישיבות שעסקו באכיפה המשטרתית ובפעילות נגד נהגים מסוכנים, וכן בפעילות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להפחתת תאונות ובפעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בהן הופיעו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושר התחבורה ישראל כ"ץ. כבל פתח את הדיון וחזר על כך שהוא וחברי הכנסת מכל סיעות הבית נחושים לעשות מעשה שישנה בצורה דרמטית את המציאות. "בי נשבעתי לא לוותר, אני אעשה הכל, יחד עם חברי הכנסת, להילחם בכל הכוח כדי להוריד את עקומת ההרוגים והפצועים באופן משמעותי. זה בידנו, ומי שלא יירתם למאבק יידרש לשאת בתוצאות", אמר.
היו"ר ציין כי אחד הדברים המרכזיים שצריך לטפל בהם זו האכיפה. "אני מסיר את הכובע בפני שוטרי אגף התנועה על העבודה שהם עושים במעט התקציב והמשאבים שלרשותם", אמר. ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, אמר כי כיום ישנם 112 ניידות ו-379 סיירי תנועה, וזו ירידה של 196 ניידות ו-240 שוטרים. "עם כוח האדם שיש לנו אנחנו עושים 754 אלף פעולות אכיפה ש-74% מהן בעבירות שגורמות לתאונות דרכים", אמר. לדבריו, במציאות הזו נהג פוגש שוטר כל 3 ימים בממוצע. באשר לתקציב אמר ניצב בארי כי המשטרה משקיעה מעל 600 מיליון שקל באכיפה והתקציב מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עמד השנה על 25 מיליון שקל בלבד. הוא ציין כי ישנה תופעה של מכוני רישוי שמעלים רכבים לא תקינים על הכביש ואמר כי זה מתרחש בכל הארץ. לדבריו, המשטרה סגרה לאחרונה שני מכונים ובכוונתה לטפל בכך.
"אגף התנועה פעל בידיים קשורות"
השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר כי "המבנה שבו מטפלת הממשלה במאבק בתאונות הדרכים הוא מעוות וחסר היגיון, ותלוי בתשומת לב של שרים ספציפיים או של משרד האוצר. הכנסות המדינה משוק הרכב הם של עשרות מיליארדים ואני שואל כמה המדינה משקיעה מתוך זה לשיפור המאבק בתאונות הדרכים. אחד הביקורים הראשונים שלי בתפקיד היה באגף התנועה וראיתי לאן דרדרו אותו, הוא פועל בידיים קשורות", אמר. הוא הוסיף כי סיכם עם האוצר שתקציב האכיפה ינותק מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ויועבר ישירות למשטרה. "בימים הקרובים אנחנו אמורים לסכם עם האוצר על תוספת של 2,500 שוטרים ב-5 שנים, כשרוב התוספת לטובת פתיחת תחנות ביישובים ערבים שתשפר את מצב האכיפה. ברגע שגם תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יעבור אלינו השאיפה היא לפחות להכפיל את מספר הניידות של משטרת התנועה עד מרס 2017", הוסיף השר.
בשורות נוספת שהציג השר בדיון הן על השאיפה להקים יחידה לטיפול ברכבים כבדים, משאיות ואוטובוסים, והכוונה לדאוג שבכל מחוז במשטרה תוקם יחידה בדומה ליחידה המרכזית (ימ"ר) שתעסוק באכיפת תנועה.
לחשוב פעמיים
בדיון השתתפה גם בתיה אזולאי, אמו של יונתן שנהרג בשובו מאילת לשם נסע לחלק הזמנות לחתונה. "בדרך חזרה נהג שנסע במהירות מופרזת, אחרי מסיבת טבע, פגע בחלק האחורי של המכונית בה נסע עם חברו ומשאית שבאה ממול פגעה בהם ולא השאירה להם שום סיכוי. אם הנהג היה יודע שהוא ייתקל בניידות אולי הוא היה חושב פעמיים לפני שעלה על ההגה בגילופין", אמרה אזולאי, שסיפרה בדמעות איך "בשבריר שנייה נדם הבית שלנו". היו"ר כבל הגיב בהתרגשות ואמר כי "ניתנה לנו היכולת להציל חיי אדם ובי נשבעתי לעשות הכל כדי שזה לא יחזור על עצמו".
"הרשות נולדה נכה"
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, השתתף בדיון בנושא פעולות משרדו ואמר כי "מהרגע הראשון שנכנסתי לתפקידי, לפני 7 שנים פחות כמה ימים, התמקדתי בבלימת הקטל בדרכים". לדבריו, הרכב האוטונומי יוריד בוודאות את מספר התאונות, עם שאיפה לאפס נפגעים. הוא הוסיף כי הפעילות בנושא התשתיות עולה עשרות מונים על כל פעילות אחרת שהייתה בעבר, ולדבריו זה משפיע על הכלכלה ומועיל למאבק בתאונות הדרכים. הוא התייחס לפעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ואמר כי "הרשות נולדה נכה, בחקיקה עצמה לא הייתה הצלחה לקחת סמכויות ממשרדים ולהעבירם לרשות. אז נולד הרעיון לתת לה תקציבים גדולים כדי שהיא תשפיע על מהלכים דרך הכסף. אני לא חושב שאי פעם החזון הזה מומש. במצב הנוכחי אני תומך בכך שמשרד האוצר יעביר למשרד לביטחון הפנים את התקציב לניידות". הוא הוסיף כי ביקש מגיורא רום, שעמד בראש רשות התעופה האזרחית והוביל את חוק הטיס, לבנות חקיקה שתטפל גם בנושא הרשות.
יו"ר ומייסד אור ירוק, אבי נאור, אמר כי ב-20 שנים האחרונות היו הישגים, אך אם המגמה של 3 השנים האחרונות תימשך הם עלולים להימחק. "הדיונים בוועדה ומה שקורה בעקבותיהם זה אחד האירועים המכוננים בתחום הבטיחות בדרכים ב-20 השנים האחרונות, ויש להם פוטנציאל להפוך את המגמה. יש הזדמנות לעשות שינוי וכדי שההישגים לא ימחקו צריך לעגן בחוק את תקציב הרשות הלאומית ולעמוד ביעד הממשלה להקצות 400 מיליון שקל בשנה לטיפול במוקדי סיכון", אמר. בתגובה לכך אמר השר כ"ץ כי כל מוקדי הסיכון נמצאים בטיפול, ללא מגבלה תקציבית. מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הוסיף כי כל 48 נקודות הסיכון נמצאות בשלבים שונים של תוכנית וסיום הביצוע צפוי בתוך שנתיים.
ד"ר יעקב שיינין, לשעבר יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אמר כי צריך לאמץ מדיניות שתביא אותנו ל-5 המדינות הבטוחות בעולם בעוד עשור, ב-2025. לדבריו, בהשקעה נוספת של 660 מיליון שקל בשנה אפשר להציל עד 2025 1,000 איש ולחסוך 18 מיליארד שקלים. מנכ"ל הרשות, מרדכי בהירי דואני, אמר כי ב-9 שנות קיומה החליפה הרשות 6 מנכ"לים ו-6 יושבי ראש.
לדבריו, "הפתרון למאבק בבטיחות בדרכים נקרא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, וכדי שזה יקרה צריך להסיר את סימן השאלה מעל קיומה ומעל תקציבה". היו"ר המיועד של הרשות, גיורא רום, אמר כי מה שצריך לעשות זה את הדבר הכי קשה וזה לקבל החלטות. הוא התייחס לפרויקט מצלמות המהירות ואמר כי מראש הוא נועד לכישלון בשל הגדרות המשימה שלו. "אם אני הייתי מקבל החלטות הייתי עוצר אותו. הפתרון הוא בטח לא בזה שהממשלה תצא למלחמה באזרחיה על-ידי 600 אלף דוחות בלתי ניתנים לטיפול", אמר רום. הוא הוסיף כי את המיקומים לא צריכה לקבוע ועדה ציבורית אלא הרשות המבצעת, שזה תפקידה. "זה דוגמה להמון דברים שצריך לטפל בהם, רק אם לבעלי העניין יהיה אמון ביושר של הרשות", אמר.
רכזת תחבורה במשרד האוצר, דניאלה גרא מרגליות, טענה כי סך כל התקציבים לטיפול בבטיחות בדרכים עולים על 500 מיליון שקל בשנה. עם זאת היא הוסיפה: "לצערנו הרב יש תת ניצול של התקציבים, אז יכולנו להקצות יותר אבל עדיין זה לא היה מנוצל. ב-2015 ניצלה הרשות הלאומית 47% מהתקציב השוטף". היא התייחסה להצעות לעגן בחקיקה את תקציב הרשות ואמרה: "ככלל משרד האוצר מתנגד להצעות כאלה, מאחר שתפקידה של הממשלה הוא לקבוע סדרי עדיפויות כל שנה". היו"ר כבל אמר בתגובה כי "כשהאוצר מתבכיין שלא מוציאים מספיק כסף זה מדאיג אותי". הוא ביקש מגיורא אום דוח מסכם באשר לביצוע תקציב הרשות ומדוע הוא לא נוצל.
כבל סיכם את הדיונים ואמר כי הם מסכמים כמעט חודשיים ימים שבהם קיימה הוועדה שימוע ציבורי בישיבות אינטנסיביות, מדי שבוע, לבלימת הקטל בדרכים. הוא דרש משר התחבורה להציג לוחות זמנים למתן תקצוב נוסף לטיפול בכבישים אדומים ברשויות המקומיות ומתן עדיפות לטיפול בכל מוקדי הסיכון. "אני עדיין דורש תוספת של 150 מיליון שקל לטיפול במוקדי סיכון ברשויות המקומיות", אמר. הוא הוסיף כי מחלקת המחקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צריכה לעבור מהפכה, כך שהיא תהייה האורים ותומים של כל גורמי הביצוע. היו"ר כבל אף ציין כי בכוונתו לקיים דיון נוסף של חברי הוועדה יחד עם מרכז המחקר והמידע של הכנסת, כדי להוציא תחת ידה של הוועדה את התוצאה הטובה ביותר.

תאריך:  21/03/2016   |   עודכן:  21/03/2016
+נחשף הקשר בין תחבורה ציבורית לתאונות
23:49 21/03/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לנוסע ברכב פרטי סיכוי גבוה פי 20 להיפגע או להיפצע קשה בתאונה בהשוואה לנוסע באוטובוס  ▪  כ-85% ממקרי המוות נגרמים מתאונות שמעורב בהם רכב פרטי בלבד

אילוסטרציה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי נאור / Avi Naor  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון בארי / Yaron Be'eri  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  מרק פטריק  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסים פרץ / Nis Peretz  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שחר גרינשפן  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מספר ניידות התנועה יוכפל בתוך שנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
אדי כהן
עיתון כוויתי פרסם מאמר של חוקר ישראלי המזהיר מפני התקרבות בין הרש"פ ואירן
איציק וולף
שיעור ההרוגים הערבים בתאונות הדרכים גבוה מחלקם באוכלוסייה הכללית ובאוכלוסיית הנהגים    בגילאי 0-4 גבוה מספר ההרוגים הערבים פי עשרה משיעורם באוכלוסייה
עידן יוסף
על-אף שעברו חמש שנים וחצי מאז החקיקה להורדת אחוז האלכוהול בדם הנהגים הצעירים הינשופים המשופרים לא נכנסו לפעולה    משטרת ישראל: הינשופים החדשים ייכנסו לשימוש עד סוף השנה    אור ירוק: "נערכים לפנייה לבג"ץ אם החוק לא ייושם בהקדם"
מירב ארד
על רוכב בכל גיל תחול חובה לחבוש קסדה ובשעות החשכה גם אפוד זוהר    הרכיבה תותר על שבילי אופנים בלבד או על הכביש    משרד התחבורה ישיק בקרוב קמפיין הסברה הלגברת המודעות לכללים החדשים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: נעבור נקודה אחר נקודה ונוודא שמוקדי הסיכון יטופלו    מנכ"ל משרד התחבורה: משקיעים 12 מיליארד שקל בשנה בתשתיות לטובת בטיחות בדרכים    מנכ"ל נתיבי ישראל: החל מהשנה נתקין רק מעקות סופגי אנרגיה שיצמצמו פגיעה ברוכבי דו-גלגלי
רשימות נוספות
הרוג ופצועים בהתהפכות אוטובוס  /  איציק וולף
שקרן 1: תת-ניצב יהודה דהן  /  איתמר לוין
שקרן 2: תת-ניצב יזהר פלד  /  איתמר לוין
דוהרים באדום  /  איתמר לוין
איך להבטיח נהג ערני   /  ראובן לייב
הטרור בכבישי הארץ  /  סימון אזולאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il