X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט יונה אטדגי: במקרים ברורים של הפרת כללי האתיקה יוכל בית המשפט לומר את דברו, אך ברוב המקרים - יש להותיר את הבירור ללשכת עורכי הדין
▪  ▪  ▪
אטדגי. "איזה ערך" [צילום: פלאש 90]

ככלל יש להותיר למוסדות לשכת עורכי הדין את ההכרעה בסוגיות אתיות, ורק במקרים יוצאי דופן יתערב בכך בית המשפט - אומר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יונה אטדגי.
לדברי אטדגי, "הייתי מוכן להניח שבמקרים ברורים וגלויים של הפרת כללי האתיקה על-ידי עורך הדין, בית המשפט לא יימנע מלומר את דברו, למרות האפשרות הקיימת לבירור אותו ענין במוסדות הלשכה, ואפילו למרות קיומו של הליך מקביל שכבר נפתח באחד ממוסדותיה.
"לא כן, כאשר מדובר במקרים הדורשים שקלא וטריא ובירור מעמיק יותר, הן של הפן העובדתי והן של הפן העקרוני. לכך ראויה יותר האכסניא שהתקין המחוקק לבירורם: ועדת האתיקה ושאר המוסדות המוסמכים לכך בלשכת עורכי הדין".
אטדגי החליט למחוק תביעה שהגיש משרד ההפקות ג'רני נגד עו"ד בועז גולן, לשעבר היועץ המשפטי של הרשות להגבלים עסקיים, ונגד עו"ד נמרוד פראוור ממשרדו. ג'רני ביקש לאסור על השניים לייצג את חברת מופעים בעם, השייכת למרכז השלטון המקומי, בתביעתו נגדה בנימוק שבשנת 2011 התייעץ מנהלו, ירום כהן, עם גולן באותו נושא בדיוק - מכרז שפרסם מרכז השלטון המקומי ובו זכתה מופעים בעם.
לטענת ג'רני, הפגישה התקיימה כאשר גולן עמד בראש מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד הרצוג-פוקס-נאמן; כיום הוא עומד בראש משרד עצמאי. גולן השיב, כי אינו זוכר פגישה זו, וכי גם אם התקיימה - הרי שהוא בטוח שלא נכנס לעומק העניין ולא נתן לג'רני ייעוץ כלשהו. עם זאת הבהיר גולן, כי אם תחליט ועדת האתיקה (בעקבות פנייתו של משרד ג'רני) שהוא ו/או משרדו מנועים מלייצג את מופעים בעם בהליך זה - הוא יכבד את ההחלטה.
אטדגי אומר, כי לבית המשפט מותר לעסוק בענייני אתיקה וזאת מכוח סמכותו השיורית, אך כאמור - לשיטתו יש להותיר את המשימה בדרך כלל ללשכה. הדבר נכון במיוחד כאשר אותו גורם - במקרה זה: ג'רבי - פנה הן ללשכה והן לבית המשפט. "וכי איזה ערך יש עוד בבירור התלונה ובמתן חוות דעתה של ועדת האתיקה לאחר שבית המשפט כבר אמר את דברו?", הוא שואל רטורית.
עוד מציין אטדגי, כי במקרה הנוכחי מתעוררות שאלות משמעותיות שהמקום לבררן הוא ועדת האתיקה. למשל: האם ניתן להגביל את חופש העיסוק של גולן, במיוחד כאשר הוא עוסק בתחום צר של הגבלים עסקיים? האם הקשר הקודם בין ג'רני לגולן, אם התקיים, אכן מגיע עד כדי הצורך לאסור עליו לייצג כיום את מופעים בעם? האם ניתן להתיר לפראוור לייצג את מופעים בעם?
אטדגי מסיים: "בשולי הדברים ובסיומם לא אוכל להימנע מלהעיר לבאי-כוח המבקשת כי כללי האתיקה מחייבים גם ללשון מאופקת ומרוסנת יותר. דברים לפיהם, אם תמנע מהמבקשת האפשרות לקבלת הסעדים שהתבקשו, הרי שבכך 'חזרנו לימים האפלים בהיסטוריה האנושית', או הציטוטים (היפים כשלעצמם) מתוך ספרו של פרנץ קפקא, המתארים שומר סף 'חזק מאוד' המונע מבן הכפר להיכנס לשערי החוק, אינם הולמים". את ג'רני ייצג עו"ד רז מנגל, ולצידם של גולן ופראוור הופיעה עו"ד נטלי מיכאלוב.

תאריך:  22/03/2016   |   עודכן:  22/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: נושאי אתיקה יבוררו ככלל בלשכה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביטל את ההלכה שקבע בית הדין הארצי לעבודה בשנת 2009, ואשר לפיה הסמכות חולקה בין בתי המשפט בהתאם לליבת הסכסוך    רובינשטיין: מדובר בתחום הביטחון הסוציאלי, המצוי בסמכותו ומומחיותו של בית הדין לעבודה
עידן יוסף
ועדת הפנים סיימה את הדיון בחוק צמצום צריכת שקיות    אמסלם: יש כאן הרתעה של ממש והציבור ישנה התנהגות    כהן-פארן: לחלק שקיות רב-פעמיות בחינם
עידן יוסף
שביתת אזהרה בת יום אחד בכל מערך מבחני הנהיגה המעשיים ברחבי הארץ, במחאה על הכוונה להפריט את ביצוע המבחנים    משרד התחבורה: מנסים לשמר את המונופולים
עידן יוסף
לנוסע ברכב פרטי סיכוי גבוה פי 20 להיפגע או להיפצע קשה בתאונה בהשוואה לנוסע באוטובוס    כ-85% ממקרי המוות נגרמים מתאונות שמעורב בהם רכב פרטי בלבד
עידן יוסף
כבל דורש מהאוצר תוספת של 150 מיליון שקל לטיפול במוקדי סיכון ברשויות המקומיות    השר כ"ץ: תוך שנתיים נסיים טיפול בכל 48 נקודות הסיכון    על תפקוד הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "הרשות נולדה נכה - הנחתי לבנות חקיקה שתטפל בזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il