בארגון נוסעי התחבורה ציבורית בישראל, "תחבורה בדרך שלנו" אומרים כי המענה חלקי, היות שאין כל התייחסות לתיקון עיוותים ב"תעריפי הנסיעה הבודדת", עליהם מלינים בפריפריה.
יושב-ראש הארגון, סטלה אבידן, שבה וקראה ל
משרד התחבורה להפסיק להנחית החלטות בלי לשתף פעולה עם הארגון ונציגיו באופן מלא. אבידן: "אנו דורשים ליישם בפועל את מדיניותה המוצהרת של הרשות לתחבורה ציבורית לקיום שולחנות עגולים עם נציגי הציבור כדי לצמצם ליקויים ותקלות".
מנכ"ל הארגון, איתי חיים, אמר כי "צעד זה היה צריך להתרחש ב-1 בינואר, בעת יישומה של 'הרפורמה בתעריפים'. למרות תחושתנו כי חלק מטענותינו לשילוב הפריפריה התקבלו ועל כך הברכה, לא מובן מדוע נאלצנו להיאבק עליו, הן במענה לערים קריית גת ועפולה, המשמשות ערי מחוז ומרכזים תחבורתיים אזוריים והן במענה להתיישבות הכפרית ביישובי הגליל המזרחי והעליון ולשיוכם הטבעי של ישובי גוש שילה שבשומרון למטרופולין ירושלים. מענה מאוחר זה הוא בבחינת טוב מאוחר מלא כלום; אך עדיין לא ניתן מענה הולם עבור יישובי הר-חברון, שגם לגביהם פנה הארגון, למתן אפשרות בחירה של התושבים במרחב בין מטרופולין ירושלים למטרופולין באר שבע, בדומה למענה המשולב שניתן לעיר מודיעין בינואר ולעיר קריית גת החל באפריל".
מנהל סניף צפון בארגון, אביעד מרדכי, הסביר כי הבשורה של משרד התחבורה לשילוביות רכבת העמק בכרטיסים התקופתיים החדשים לתושבי עפולה והעמקים, היא בבחינת 'נתינת אגוזים למי שאין לו שיניים'. לדבריו, מצופה ממשרד התחבורה להקשיב לצרכי הפריפריה ולתקן עיוותים קיימים. לא ייתכן שהנוסעים בין עפולה לטבריה, ייאלצו גם לאחר הרפורמה לבחור האם לנסוע בקו 30 בחברת
סופרבוס, שבה הנסיעה בכיוון אחד זולה יותר, 14 שקלים בלבד, לעומת נסיעה בקו 541 באגד, שעלותה 21.50 שקלים. תושבי כפר תבור ימשיכו לשלם 7.40 שקלים לעפולה בחברת סופרבוס ואילו בחברת אגד, סכום כמעט כפול, כ-14.50 שקלים!"
ב"תחבורה בדרך שלנו" קוראים לשר התחבורה ישראל כ"ץ להורות באופן מיידי על תיקון עיוותי התעריפים במחיר הנסיעה הבודדת ולתקן תקנה כנדרש ולא באמצעות צו, כפי שהורה על כך סמוך לביצוע רפורמת התעריפים ב-1 בינואר, לאחר שהתגלה כי הרשות לתחבורה ציבורית ביצעה העלאה בתעריפים של חלק מהכרטיסים התקופתיים.
בארגון מצביעים היום על כך, שאילו משרד התחבורה היה מיישם מדיניות עקבית של שולחנות עגולים כבר בשלבי תכנון הרפורמות או ביצוע המכרזים, הייתה נמנעת סאגה מיותרת של טיפול ומענה חלקי ובדיעבד במקרה זה, כמו גם במקרים רבים אחרים. בכירי המשרד חייבים לקבוע וליישם מדיניות שולחנות עגולים באופן שיטתי, למען כלל הנוסעים ולטובת שיפור מצב התחבורה.