X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית דורש משר התחבורה ליישם מדיניות שולחנות עגולים שיכולה הייתה למנוע מראש את בלגאן התעריפים מבקש להורות על תיקון עיוותי התעריפים במחיר הנסיעה הבודדת
▪  ▪  ▪
התחנה המרכזית בקרית שמונה [צילום: איתמר לוין]
פקידי משרד התחבורה ביטלו החלטת השר
עידן יוסף
הקפאת העלאת תעריפי הנסיעה בכמה מקומות פריפריה עליה הורה השר הופשרה וגרמה להתייקרות יחסית * כ"ץ: אם קיבלת סוס חינם - אל תבדוק לו את השיניים
לרשימה המלאה

תיקון בטבעת 1
הישובים רכסים, אבטין וכפר חסידים שהיו עד כה בטבעת התיכונה (2) ייכללו בטבעת המרכזית (1) של מטרופולין חיפה. נמסר כי הסיבה לתיקון זה היא שנמצא כי רוב השימושים של תושבי ישובים אלה הם לטבעת חיפה.

באיחור של שבועיים, תיכנס ב-1 באפריל 2016 לתוקף פעימת מינויי התחבורה הציבורית לכלל הישובים בישראל. תעריפי המינוי החדשים מציעים למשתמשי התחבורה הציבורית הקבועים הוזלות בגובה של עשרות אחוזים.
האזורים החדשים שייכללו בפעימה, ישויכו לאחת מארבע המטרופולינים הקיימות, בהתאם לקרבתם הגאוגרפית. אזור הגליל חולק לשני תתי-אזורים: הגולן, אצבע הגליל והגליל העליון, ומרחב טבריה והכנרת עם דרום רמת הגולן. אזורים אלה יקושרו גם בחוזי מינוי למטרופולין חיפה. תעריף הנסיעה בתוך אותה טבעת יהיה מו ביתר הארץ, אולם כל קישור למטרופולין הקרובה, יחייב חיבור לכל שטח המטרופולין. כלומר, לא ניתן יהיה להתחבר רק לטבעות החיצוניות במחיר מופחת.
אזור עפולה, בית שאן והישובים שסביבם יקושרו אף הם בחוזי מינוי למטרופולין חיפה. אזור חריש המתפתח ויישובי חבל עירון יקושרו בחוזי מינוי לשתי מטרופולינים - חיפה ותל אביב. המינויים החדשים יאפשרו גם נסיעה ברכבת העמק עם תחילת הפעלתה בשנה הבאה.
אזור השומרון ייכלל במסגרת הטבעת השנייה והשלישית של מטרופולין תל אביב, ואילו גוש שילה יצורף לטבעת החיצונה (3) במטרופולין ירושלים.
תושבי קריית גת והסביבה, יוכלו לבחור בין מינוי למטרופולין תל אביב לבין מינוי למטרופולין באר שבע, בהתאם לצרכיהם. בנוסף, אזור קריית גת ואשקלון יקושרו ביניהם בכרטיסי מינוי תקופתיים.
העיר אילת, שתהווה מטרופולין נוסף ברפורמה, תכלול את ישובי חבל איילות בערבה. תושבים אלה יקושרו בכרטיס מינוי יומי למטרופולין באר שבע.
עלות הרחבת הרפורמה לכל הישובים בארץ נאמדת בכ-70 מיליון שקלים לשנה.

משרד התחבורה לא מתייעץ

בארגון נוסעי התחבורה ציבורית בישראל, "תחבורה בדרך שלנו" אומרים כי המענה חלקי, היות שאין כל התייחסות לתיקון עיוותים ב"תעריפי הנסיעה הבודדת", עליהם מלינים בפריפריה.
יושב-ראש הארגון, סטלה אבידן, שבה וקראה למשרד התחבורה להפסיק להנחית החלטות בלי לשתף פעולה עם הארגון ונציגיו באופן מלא. אבידן: "אנו דורשים ליישם בפועל את מדיניותה המוצהרת של הרשות לתחבורה ציבורית לקיום שולחנות עגולים עם נציגי הציבור כדי לצמצם ליקויים ותקלות".
מנכ"ל הארגון, איתי חיים, אמר כי "צעד זה היה צריך להתרחש ב-1 בינואר, בעת יישומה של 'הרפורמה בתעריפים'. למרות תחושתנו כי חלק מטענותינו לשילוב הפריפריה התקבלו ועל כך הברכה, לא מובן מדוע נאלצנו להיאבק עליו, הן במענה לערים קריית גת ועפולה, המשמשות ערי מחוז ומרכזים תחבורתיים אזוריים והן במענה להתיישבות הכפרית ביישובי הגליל המזרחי והעליון ולשיוכם הטבעי של ישובי גוש שילה שבשומרון למטרופולין ירושלים. מענה מאוחר זה הוא בבחינת טוב מאוחר מלא כלום; אך עדיין לא ניתן מענה הולם עבור יישובי הר-חברון, שגם לגביהם פנה הארגון, למתן אפשרות בחירה של התושבים במרחב בין מטרופולין ירושלים למטרופולין באר שבע, בדומה למענה המשולב שניתן לעיר מודיעין בינואר ולעיר קריית גת החל באפריל".
מנהל סניף צפון בארגון, אביעד מרדכי, הסביר כי הבשורה של משרד התחבורה לשילוביות רכבת העמק בכרטיסים התקופתיים החדשים לתושבי עפולה והעמקים, היא בבחינת 'נתינת אגוזים למי שאין לו שיניים'. לדבריו, מצופה ממשרד התחבורה להקשיב לצרכי הפריפריה ולתקן עיוותים קיימים. לא ייתכן שהנוסעים בין עפולה לטבריה, ייאלצו גם לאחר הרפורמה לבחור האם לנסוע בקו 30 בחברת סופרבוס, שבה הנסיעה בכיוון אחד זולה יותר, 14 שקלים בלבד, לעומת נסיעה בקו 541 באגד, שעלותה 21.50 שקלים. תושבי כפר תבור ימשיכו לשלם 7.40 שקלים לעפולה בחברת סופרבוס ואילו בחברת אגד, סכום כמעט כפול, כ-14.50 שקלים!"
ב"תחבורה בדרך שלנו" קוראים לשר התחבורה ישראל כ"ץ להורות באופן מיידי על תיקון עיוותי התעריפים במחיר הנסיעה הבודדת ולתקן תקנה כנדרש ולא באמצעות צו, כפי שהורה על כך סמוך לביצוע רפורמת התעריפים ב-1 בינואר, לאחר שהתגלה כי הרשות לתחבורה ציבורית ביצעה העלאה בתעריפים של חלק מהכרטיסים התקופתיים.
בארגון מצביעים היום על כך, שאילו משרד התחבורה היה מיישם מדיניות עקבית של שולחנות עגולים כבר בשלבי תכנון הרפורמות או ביצוע המכרזים, הייתה נמנעת סאגה מיותרת של טיפול ומענה חלקי ובדיעבד במקרה זה, כמו גם במקרים רבים אחרים. בכירי המשרד חייבים לקבוע וליישם מדיניות שולחנות עגולים באופן שיטתי, למען כלל הנוסעים ולטובת שיפור מצב התחבורה.

תאריך:  21/03/2016   |   עודכן:  21/03/2016
+נחשף הקשר בין תחבורה ציבורית לתאונות
23:49 21/03/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לנוסע ברכב פרטי סיכוי גבוה פי 20 להיפגע או להיפצע קשה בתאונה בהשוואה לנוסע באוטובוס  ▪  כ-85% ממקרי המוות נגרמים מתאונות שמעורב בהם רכב פרטי בלבד

אילוסטרציה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסיעה משולי הפריפריה לטבעת חיצונית תצריך מינוי מלא לכל המטרופולין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ח"כ דב חנין: שמחתי לראות בסכנין קווי אוטובוסים שכבר פועלים ומשרתים את התושבים ואת ההתקדמות שנעשית. טוב לראות רשויות שמבינות כמה נחוצה תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בעלות של כ-456 מיליון שקל תממש רכבת ישראל תממש אופציה לרכישת עשרות קרונות קומתיים נוספים    הקרונות החדשים, המותאמים לנסיעה בדיזל ובחשמל, יספקו מענה לגידול החד בביקוש
עידן יוסף
חברת דן בדרום מאשימה את המשרד בתכנון לקוי שבעקבותיו בוצעו עשרות תיקוני לו"ז שאותם מאשר המשרד בדיעבד והציבור נשאר לא מעודכן ומתוסכל
עידן יוסף
בחירת החברה הזוכה במכרז הרכבת החשמלית צפוי לסוף השנה הנוכחית    60 הקרונועים יאפשרו גידול של 37% בצי הרכבות
עידן יוסף
רכבת ישראל נערכת להקמת תחנת הרכבת החדשה בלוד    במסגרת העבודות המקדימות יחולו שינויים זמניים בתנועת הרכבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il