X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוד אושר כי ההתקשרויות לרכישת שידורים בענייני היום יהיו רק באישור המועצה מנכ"ל התאגיד החדש, אלדד קובלנץ, יוכל עד יום התחילה להעסיק 600 עובדים, ולא 400 כפי שקובע החוק כיום
▪  ▪  ▪
רשות השידור. מועד הסגירה נדחה [צילום: איתמר לוין]

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה (יום ג', 22.3.16) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק השידור הציבורי הישראלי ולדחות את מועד סגירת רשות השידור ותחילת פעילות תאגיד השידור הציבורי החדש בחצי שנה, עד ל-30 בספטמבר השנה.
היום, לאחר דיון סוער, אישרה הוועדה את הסעיף שיאפשר לתאגיד החדש לרכוש שידורים בענייני היום במיקור חוץ לתקופה מוגבלת של שנתיים. במסגרת הסכמות אותן הוביל היו"ר כבל, שהבהיר עוד בדיון הקודם כי החדשות והתחקירים לא יהיו במיקור חוץ, אלא רק שידורי אקטואליה רכה. היום אושרה גם הצעת היו"ר כבל כי ההתקשרויות לרכישת שידורים בענייני היום יהיו רק באישור המועצה.
עוד אושרה היום הצעת היו"ר כבל לפיה מנכ"ל התאגיד החדש, אלדד קובלנץ, יוכל עד יום התחילה להעסיק 600 עובדים, ולא 400 כפי שקובע החוק כיום. זאת לאחר שבדיון שלשום אישרה הוועדה את הסעיף שעיגן את ההסכמות לפיהן מספר עובדי רשות השידור שיקלטו בתאגיד החדש עד יום התחילה יעמוד על 450 או 51% מעובדי התאגיד החדש, לפי הגבוה מבניהם.
היו"ר כבל אמר לאחר האישור כי בשבילו לא מדובר בעוד חוק וכי מרגע שהמליאה תאשר זאת זה מחייב את כל הגופים, הן משרד האוצר והן משרד התקשורת, לאפשר לתאגיד החדש לצאת לדרך. לדבריו, כרגע הדבר מונח בראש ובראשונה לפתחם של אנשי החשב הכללי באוצר. "אל תהיו אלה שבסוף יגרמו, חס וחלילה, לפירוקו של המהלך הגדול הזה. זה כבר לא קונספירציה על התערבות ראש הממשלה או התערבות כזו או אחרת - השתדלנו והעברנו את התיקון הזה בקולות האופוזיציה ואני לא אאפשר להעלות את ההצעה להצבעה במליאה עד שהעניינים הכספיים מול האוצר לא יפתרו", אמר.
ח"כ רועי פולקמן הזהיר כי אם לא החוזה בעניין מיקור התאגיד בהר חוצבים בירושלים לא ייסגר כבר השבוע - התאגיד יצטרך לצאת למודיעין. היו"ר כבל הגיב בחריפות ופנה לאנשי החשב הכללי בתביעה חד-משמעית ש"לא להפיל את זה על גחמות ביורוקרטיות". הוא תבע לסיים את העניין הזה תוך שבוע ולגייס את כל הגורמים לאפשר לתאגיד החדש לצאת לדרך.
באשר לקליטת העובדים ציינה היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, כי ברגע שתכונה המועצה היא תוכל לקבוע את שיא כוח האדם של התאגיד עוד לפני יום התחילה, כך שלא תהיה מניעה לקלוט עובדים נוספים. היא הזכירה כי ביום ראשון תיקנה הוועדה את ההצעה כך שאפשר יהיה לכנס את המועצה גם בהרכב חסר של 10 חברים. נציג הממונה על השכר באוצר, אורי אפלבוים, הצהיר שוב לפרוטוקול כי "עד ליום התחילה של התאגיד החדש בכוונת המנכ"ל הזמני לקלוט עד 450 עובדי רשות השידור או 51% מהעובדים בתאגיד החדש, לפי הגבוה מבניהם".
הדיון בעניין עלה לטונים גבוהים כאשר ח"כ עיסאווי פריג' ביקש לוודא שעובדי הרשות יקלטו בתאגיד. בשלב מסוים אף איים מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, למשוך את החוק אם העובדים יפתחו את ההסכמות. היו"ר כבל התערב וקרא "יש הסכמות ולא צריך לחנוק את העובדים מרוב שרוצים בטובתם". עם זאת הוא הוסיף כי לא ניתן להכניס לחקיקה את כל פרטי ההסכם. יו"ר ועד ההנדסה של רשות השידור, משה שגב, התייחס למצב הקשה של העובדים ואמר בהקשר זה כי "הולכת להיות מוגשת תביעה נגד המדינה".
המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, אמר מנגד: "אנחנו בתהליך מתמשך של בניית אמון ויש פה משהו שהוא לא תקין בעיני. היה סיכום עם ההסתדרות ועם ועד העיתונאים, שבו העלנו את מספר העובדים שנקלוט ובשנתיים ראשונות ניתן אישור למיקור חוץ גם לחדשות וגם לאקטואליה. זה מה שהיה שם. לפתוח דברים אחרי שהם נסגרו זה לא תקין ואני מצפה שזה לא יקרה יותר. למרות זאת החלטנו להוציא את החדשות מהסיפור הזה ולהשאיר תוכניות בענייני היום לשנתיים. זה רק הלוואת גישור, כדי שיהיה לתאגיד מספיק חומר לשדר בשנתיים הראשונות. אין פה שום כוונה לקחת שליטה על קודש הקודשים של שידורי הניוז מהתאגיד". עם זאת, הוועדה אישרה את ההצעה כאמור.

תאריך:  22/03/2016   |   עודכן:  22/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקמת תאגיד השידור הציבורי נדחה לאוקטובר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אבי שמרלינג ואלעד אלאני תובעים מיורם פסמניק 2.63 מיליון שקל, אותם השקיעו בחברה מסינגפור המפעילה בריכות דגים במקסיקו
יצחק דנון
העיתון תובע 5 מיליון שקל ששילם כאגרות והיטלים על החניון המתוכנן בבניין המשרדים והמסחר שיקום על המגרש שלו
אלעזר לוין
המגדל יבנה על הריסות בית ידיעות אחרונות בדרך בגין, שעזריאלי קנה מקבוצת מוזס ב-374 מיליון שקל    40 קומות משרדים, 300 דירות קטנות ובינוניות, בית דיור מוגן בן 200 יחידות
איתמר לוין
המפקד לשעבר של מרחב חוף מואשם בשלושה מקרים של הטרדה מינית ובשלושה מקרים של ניהול מערכות יחסים עם שוטרות    צפוי להודות באישומים נגדו; מח"ש הסתפקה בדין משמעתי בשל פרישתו
איתמר לוין
סבורה שניתן להעמיד לדין את ד"ר צבי רם, ד"ר שלומי קונסנטיני וד"ר יוסי פז מבית החולים איכילוב, על קבלת שוחד מ"תיירי מרפא" תמורת ביצוע ניתוחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il