X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהלת מגעים להעברת עבודות הבנייה של שני הפרויקטים האחרונים שנותרו לה, בפתח תקוה ובגני תקווה דורי בניה תהפוך לחברת שלד בורסאית, והבעלים לוזון עשוי למכור אותה בכמה מיליוני שקלים, ולצאת ממנה לאחר ש'עשה את הסיבוב'
▪  ▪  ▪

דורי בנייה מצטמקת, ולמעשה עומדת להסיק את פעילותה כקבלן בניה, ויחד עם זה מרוייחה, על-פי אומדן, ב-50 מיליון שקל. כספים אלו נחוצים לחברה ולבעל השליטה, עמוס לוזון, כדי לשלם בחודשים הקרובים כ-70 מיליון שקל לבעלי האג"ח של החברה.
כפי שפורסם ב-News1, העבירה דורי בניה השבוע לדניה-סיבוס את עבודות הגמר של שלושה פרויקטים - בהוד השרון, בנס ציונה ומגדלי הארבעה בתל אביב (בפרויקט זה - רק שירותי ניהול) לחברת דניה-סיבוס, מקבוצת אפריקה-ישראל. דורי תקבל מדניה-סיבוס 7% מהיקף העבודות בשני הפרויקטים הראשונים, ו-2 מיליון שקל מהפרויקט בתל אביב. הרווח משלושת הפרויקטים מוערך בכ-4 מיליוני שקלים.
לםני כחודש וחצי העביר דורי לאורתם-סהר שני פרויקטים אחרים, במשתלה בצפון תל אביב וברמת השרון. לא נמסרו נתונים כספיים, אך ההערכה היא שכאן מדובר בסכומים גדולים בהרבה. בנוסף, העבירה דורי לדניה-סיבוס את שירותי הבדק (תיקונים במסגרת האחריות) של כל הבניינים שלה, תמורת 6 מיליון שקל בשנה. ההכנסה העיקרית צפויה, ככל הנראה, ממכירת כל הציוד לדניה-סיבוס, במחיר כפי שיקבע על-ידי שמאי.
החברה גם מנהלת מגעים עם דניה-סיבוס, שתסיים את בניית שני הפרויקטים האחרונים שנותרו לה, בפתח תקוה ובגני תקווה. גם כאן צפויה הכנסה הנאמדת בכ-2 מיליון שקל.
הקופה מתמלאת, החברה מתרוקנת מפעילות
ההערכה היא, שכל ההכנסות יסתכמו בכ-40-50 מיליון שקל. מצד אחד, הקופה מתמלאת. מצד שני, מכירת כל הציוד והפרויקטים מרוקהת את דורי בניה מפעילות, והופכת אותה למעין חברת שלד בורסאית. יש לזכור, שדורי בניה גם עומדת למכור לקבוצת דורי את חברת רום גבס, ב-101 מיליון שקל. זוהי אומנם עסקה "בתוך המשפחה", אך היא מבטאת את תוכניתו של לוזון להפוך את דורי בניה לחברה ריקה מתוכן.
מה יעשה לוזון, לאחר שדורי בניה תתרוקן, ותהפוך לחברת שלד בורסאית, עם חובות בעתיד (לאחר ששת החודשים הבאים) לבעלי האג"ח ולבנקים? לוזון יכול להעביר את פעילות הנדל"ן הפרטית לדורי בניה, ולשכור קבלני משנה לבניה.
אפשרות נוספות היא למכור את החברה, בתור שלד בורסאי. עסקות מעין אלו נעשות בבורסה מפעם לפעם, המוכר מקבל כמה מיליוני שקלים. העובדה שלוזון מכר את כל הציוד מצביעה אולי על כוונתו לפעול בדרך השנייה. כדי שהעסקה תהיה כדאית, עליו לקבל, ממכירת הציוד והעבודות יחד עם מכירת השלד, סכום גבוה יותר ממה ששילם לפני כחודשיים בעד רכישת החברה, 9.25 מיליון שקל. אם זה מה שיקרה, אזי עשה לוזון 'סיבוב יפה' על החברה.

תאריך:  22/03/2016   |   עודכן:  22/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דורי בניה מצטמקת - ומרוויחה עשרות מיליונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לוזון ייצר משהו? זהו שלא
pu1204@yahoo.com  |  23/03/16 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כלי התקשורת בבלגיה פרסמו תמונות של שלושה גברים, שככל הנראה ביצעו את הפיגוע בנמל התעופה זבנטם    בדירה בבריסל נמצאו פצצה ודגל דאעש    המדינה האיסלאמית באיום מפורש: ימים שחורים למדינות הצלבניות
אלעזר לוין
הגידול - למרות שפברואר הוא חודש קצר    העלייה לעומת פברואר אשתקד מגיעה לשישה אחוזים
איציק וולף
תקנות לפיהן מוסדות ציבוריים להשכלה גבוהה יונגשו לאנשים עם מוגבלות ייכנסו לתוקף לכל המאוחר בנובמבר 2018    ח"כ גילאון: שינוי מהותי, שיחייב את המדינה והמוסדות ליטול אחריות ולוודא שכל סטודנט שבא בשערם ייהנה מגישה מסודרת וטובה
איציק וולף
נשיא המדינה שיגר איגרת ניחומים למלך בלגיה    "טרור הוא טרור הוא טרור, בין אם הוא תוקף בבריסל, בפריז, איסטנבול או ישראל"
איציק וולף
רגעי האימה בנמל התעופה ובתחנת המטרו שבבריסל הבוקר תועדו במצלמות האבטחה הרבות המרשתות את שני האתרים הומי האדם    כך נראו רגעי הפיצוצים שבהם נרצחו 34 בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il