X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גולדמן-זאקס וחברת השקעות מבקשות לתבוע את רומן פרבר, רן פוליאקין ודירקטורים בחברה בטענה לעסקות בעלי עניין ובזבזנות
▪  ▪  ▪
פוליאקין. סכסוך בעלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

קבוצת גולדמן-זאקס מבקשת (24.2.16) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר הגשת תביעה נגזרת נגד בכירי חברת פאוורמט טכנולוגיה: בעל השליטה רומן פרבר, המנכ"ל והיו"ר לשעבר רן פוליאקין (כיום סגן היו"ר) והדירקטורים ריצ'רד סטון, דניאל שרייבר ואברהם ביגר. החברה מייצרת טכנולוגיה להעברת חשמל ללא כבלים ומשווקת מטענים אלחוטיים.
את הבקשה הגישה חברת ההשקעות GSIP, המחזיקה במניות פאוורמט מאז מארס 2010, וחברת ההשקעות ELEVEN BIRCH הקשורה ל-HUDSON CLEAN ENERGY PARTNERS.
בנוגע לפרבר נטען, כי בינואר 2011 הוא שכנע את דירקטוריון פאוורמט לאשר עסקה במסגרתה פאוורמט נתנה הון בכורה בשווי של 57 מיליון דולר לחברת HOMEDICS השייכת לו, למעשה ללא תמורה.
בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אמנון שבלת ודוד פורר, נאמר, כי HOMEDICS העבירה לפאוורמט את זכויותיה החלקיות בשלושה מיזמים משותפים חסרי כל ערך, שבהם התקשרה קודם לכן עם פאוורמט. למרות טובת ההנאה האישית העצומה שהניבה העסקה לפרבר, לא רק שהוא הצביע בעצמו כחבר דירקטוריון בעד אישור העסקה, אלא שהוא גרם לכך שהעסקה לא תוצג כמות שהיא לעמיתיו. לפיכך מתבקש בית המשפט לבטל עסקה זו ולחייב את פרבר להחזיר לפאוורמט את המניות שקיבל במסגרתה.
 
בנוגע לפוליאקין נטען, כי בשנים 2014-2006 הוא פעל בבזבזנות רבתי ולביצוע עסקות בניגוד עניינים בוטה, ונטל חלק באותה עסקה פסולה של פרבר. פוליאקין גם סירב לתת דיווחים כספיים ומידע אחר שהיה מחויב לספק למשקיעים, וכיזב למשקיעים בפאוורמט (שהזרימו לחברה 50 מיליון דולר בשנים 2012-2007) ולחברי הדירקטוריון בנוגע למצבן של עסקות משמעותיות ביותר עד לסיומו של המו"מ, כך שהיה זה מאוחר מדי עבור המשקיעים וחברי הדירקטוריון למלא תפקיד משמעותי כלשהו במו"מ או לפקח עליו.
בבקשה נאמר, כי בין אלה שנפגעו בצורה החמורה ביותר מהתנהגות בלתי ראויה זו, היו עובדיה של פאוורמט שאחזקותיהם המזעריות במניות החברה איבדו באופן דרמטי מערכן, כתוצאה מעסקות נגועות בהן הוענקו כמויות עצומות של מניות בכורה של החברה למשיבים עצמם.
עוד נטען, כי בסוף 2015 ובתחילת 2016 הגישו המשיבים בחוסר תום לב סדרה של תביעות משוללות כל יסוד, שמטרתן היחידה הייתה לשבש את התקדמותה של פאוורמט, לפגוע ביכולתה לגייס השקעות, לאלץ את ההנהלה החדשה להתפטר או להביא לפיטוריה, וזאת כחלק ממאמציהם להשיב לידיהם את השליטה בחברה. טרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  25/03/2016   |   עודכן:  25/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עו"ד מנחם רובינשטיין הגיש בשם לקוחותיו בקשה לפיצוי על כתב אישום - 32 חודשים לאחר שבוטל    המחוזי והעליון קבעו: הבקשה חסרת בסיס ונוגדת את הוויתור המפורש של הלקוחות על פיצוי
איתמר לוין
איילת אזולאי אומרת שלכל היותר ביצעה "פעולות קלות ערך וטכניות באופיין" בנוגע לעסקיהם של נניקשווילי ובן-זקן ולכן העמדתה לדין היא התנהלות שערורייתית ושרירותית של המדינה
איתמר לוין
יהודה מואשם שסייע לבן-אליעזר להלבין כספים    מבקש לפסול את הודעותיו, בטענה שחוקרי המשטרה הפעילו עליו שורה של אמצעים פסולים, כולל איומים ואמירות גזעניות
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת תובעת מרשות השידור לקיים בירור מדוע שודר תוכן מיני בשעת צפייה לילדים בניגוד לכללים    רשות השידור: התלונה מוצדקת
עידן יוסף
מועצת זכויות האדם החליטה על רשימת עסקים ישראלים ובינ"ל עם קשר לשטחי יו"ש    מועצת זכויות האדם החליטה על רשימת עסקים ישראלים ובינ"ל עם קשר לשטחי יו"ש • נתניהו: "המועצה הפכה קרקס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il