X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסיבה העיקרית - הפרשה של כ-1.2 מיליארד שקל לירידת שוויו של הקניון במוסקבה רוב החברות הבנות בישראל מדוחות על עלייה ברווחים
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי/פלאש 90]

קבוצת אפריקה ישראל השקעות הפסידה אשתקד 1.75 מיליארד שקל, זינוק של 106% לעומת ההפסדים ב-2015,שהיו 849 מיליון שקל. כך מראים (יום ג', 29.3.16) הדוחות הכספיים של הקבוצה. הסיבה העיקרית להפסדים היא הפרשה של כ-1.2 מיליארד שקל, בגלל ירידת שוויו של הקניון במוסקבה, כמפורט בהמשך הידיעה. רוב החברות-הבנות בישראל דיווחו על עליה ברווחים.
ההפסדים הביאו לכך, שההון העצמי המיוחס לבעלי המניות ירד בסוף השנה ל-1.3 מיליארד שקל, לעומת 3.0 מיליארד שקל שנה קודם לכן. חובות הקבוצה מגיעים ל-11.2 מיליארד שקל, ללא שינוי לעומת שנה קודמת.
סך הנכסים של הקבוצה עמד בסוף 2015 על 15 מיליארד שקל, ירידה של 2.1 מיליארד שקל, שהם 12%, לעומת שנה קודמת. 37% מהנכסים הם בחבר העמים, 36% במזרח אירופה, 27% בישראל. גם הירידה בסך הנכסים נובעת בעיקר מירידת ערכו של הקניון במוסקבה, שהוא היום, כאמור, הבעיה העיקרית של הקבוצה.
קניון אפימול במוסקבה, בן 283,000 מ"ר, בשליטת החברה-הבת אפי פיתוח, רשם בשנה האחרונה ירידת ערך מ-1,000 מיליון דולר ל-685 מיליון דולר. ירידה זו, 315 מיליון דולר, תורגמה במאזן להפסד של כ-1.2 מיליארד שקל. חלק מירידת הערך נובע מהפיחות בשער הרובל במהלך השנה, מ-56 ל-73 רובל לדולר. זאת, במקביל לירידת מחיר הנפט מ-55 ל-37 דולר לחבית. התפוסה בקניון נמוכה יחסית, 78%, וההכנסות ירדו מ-106 ל-71 מיליון דולר, בגלל המשבר הכלכלי והפיחות. נקודת אור היא ירידת הריבית הבנקאית ברוסיה, במהלך השנה, מ-17% ל-11%, העשויה להקל על הוצאות המימון.
בבעלות אפי פיתוח נכסים נוספים ברוסיה, אך השפעתם על התוצאות העסקיות קטנה יחסית. בין היתר, בבעלותה פרויקט אודינבורג, לבניית 9,140 דירות. החברה בונה 2,650 דירות, ומהן נמכרו עד עתה 838.
27% מנכסי הקבוצה הם בישראל. רוב החברות הבנות בישראל, שבה נמצאים 27% מנכסי הקבוצה מדווחות על רווחים ומצב טוב:
  • אפריקה מגורים סיימה את השנה ברווח נטו של 101 מיליון שקל, עלייה של 58% לעומת 2014. החברה בונה 1,222 דירות בשורת אתרים, ומכרה 86% מהן. היא מתכננת לבנות כ-740 דירות נוספות, ומכרה עוד לפני תחילת הבנייה 22% מהדירות.
  • אפריקה-ישראל נכסים הרוויחה אשתקד 199 מיליון שקל. סך הנכסים הם 7.4 מיליארד שקל, בעיקר מרכזים מסחריים בישראל ופעילות נדל"ן בכמה מדינת במזרח אירופה. . נכס בולט בחו"ל הוא קניון גדול בבוקרשט, בתפוסה של 99%, שהרוויח אשתקד כ-31 מיליון אירו, עלייה של 3% לעומת שנה קודמת. החברה בונה קניונים נוספים בשלוש מדינות באירופה.
  • נגב קרמיקה: ההפסדים הוכפלו מ-80 ל-159 מיליון שקל. החברה, הנתונה בקשיים, הודיעה על פיטורי חלק מהעובדים ורה-ארגון.
  • דניה סיבוס הרוויחה אשתקד 134 מיליון שקל לפני מס, עלייה של 9% לעומת הרווחים בשנה קודמת. החברה היא אחת המובילות והבולטות בקבלנות דירות ותשתיות.

תאריך:  29/03/2016   |   עודכן:  29/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הנאמן פנה לבית המשפט: לא ייתכן שילדות בנות שש ועשר רכשו מגרש, ולכן נראה שמדובר ברכושה של אור עצמה    הילדות רשומות גם כממשכנות בנכסי הוריהן
איתמר לוין
רובינסון ביצע מעשי מרמה ועבירות ניירות ערך כאשר שימש כיו"ר חברת שחר המילניום, שהייתה בשליטת חברת מילומור שבבעלותו
איתמר לוין
רשות המיסים: יאסר ח'ראבנה, שסיפק עובדים פלשתינים לחקלאות, השתמש בפנקסי חשבוניות כפולים וכך העלים את הכנסותיו בשנתיים האחרונות
יפעת גדות
כפי שהפִילְם במצלמות הקדם דיגיטליות עשוי להישרף מחשיפה שכזו, גם מערכות הפוטוסינתזה הטבעיות עלולות להשתבש כתוצאה מקרינת יתר ולהוביל למותו של האורגניזם
יצחק דנון
ש.י.א נכסי המיטב תובעת 4.4 מיליון שקל, בטענה שהתנהגות חסרת תום לב של בזק הביאה לביטול עסקה בה עמדה לחכור ממנה מבנה בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il