X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנאמן להקפאת ההליכים, עו"ד איתן ארז:

"אור מנסה להלבין באמצעות ביהמ"ש"

לטענת ארז, אור ניסתה להפקיד בבנק לאומי 63,000 דולר במזומן תוך הפרת חוק איסור הלבנת הון, וכעת היא מנסה להעביר אותם לחשבון הנאמנות באמצעות קופת בית המשפט
▪  ▪  ▪
אור. לא פתחה תיקים [צילום: פלאש 90]

ענבל אור מנסה להלבין אור באמצעות קופת בית המשפט - טוען (יום ד', 30.3.16) הנאמן בהקפאת ההליכים, עו"ד איתן ארז.
ארז הגיב על הודעתה של אור, לפיה בנק לאומי סירב לקבל ממנה 400,000 שקל במזומן שביקשה להפקיד בחשבון הנאמנות, לצורך מימון הפעלת הקבוצה בתקופת ההקפאה. אור טענה, כי מקור הכסף היה במשכון של תכשיטיה ומתנות נישואין שקיבלה.
בתגובה אומר ארז, כי אור הגיעה לבנק כאשר בידיה 63,000 דולר במזומן ובלא שסיפקה הסבר למקור הכסף, ולכן סירב לאומי לקבלו - וזאת על-פי הוראות חוק איסור הלבנת הון. עוד אומר ארז, כי משכון התכשיטים מהווה הפרה של הוראת בית המשפט, שאסר על אור לבצע פעולה כלשהי בנכסיה ללא הסכמתו שלו וללא אישור בית המשפט.
"בעלת השליטה מבקשת 'לעקוף' את הוראות צו איסור הלבנת הון ולהפקיד בקופת בית המשפט את הכספים, אשר לא הובהר באופן מפורט מהו מקורם ולא הובאו כל מסמכים שיסבירו את מקורם", טוען ארז.
"הרעיון של שימוש בקופת בית המשפט כצינור להעברת כספים שלא ידוע מקורם לחשבון הנאמנות, מהווה הלכה למעשה ניסיון של בעלת השליטה להלבנת הון בחסות בית המשפט, והנאמן סבור שאין ליתן לכך יד". לדעת ארז, ניתן לכל היותר להתנות את הפקדת הכסף בקופת בית המשפט בכך שאור תצרף תצהיר שיבהיר מה מקורו.
עוד אומר ארז, כי בנק מזרחי-טפחות שוב אינו מוכן להעמיד מימון לתקופת ההקפאה - הצעה שהועלתה בשבוע שעבר ושאור ביקשה לממש כעת. הוא גם מציין, כי בניגוד להוראתו של השופט אילן שילה - אור לא פתחה תיקי הקפאת הליכים נפרדים לכל חברה שבבעלותה.
"אור הוליכה אותנו שולל"
במקביל טוענים 105 מבין 124 חברי קבוצת הרכישה שארגנה אור ברחוב ז'בוטינסקי 104 ברמת גן, כי היא הוליכה אותם שולל במשך שנים. חברי הקבוצה מבקשים שלא להאריך את הקפאת ההליכים לאחר שתסתיים בשבוע הבא, כדי שיוכלו לתבוע את אור.
הרוכשים אומרים, כי אור מציגה פרויקט זה כנכס המרכזי שלה ומעריכה את שוויו ב-109 מיליון שקל - 57% מכלל נכסיה - אך בפועל הדירות שייכות להם. אור אומנם הבטיחה שתרכוש בחזרה את הזכויות ממי שיבקש למכור לה אותן, ו-80% מהרוכשים ביקשו לממש אפשרות זו, אך בפועל היא הפרה את התחייבותה - הם טוענים.
לדברי הרוכשים, אור הבטיחה להם לפני ארבע שנים להקים מגדל בן 30 קומות ובו 124 דירות, אך הפרויקט כלל לא יצא לדרך ועבריינים השתלטו עליו. הם טוענים, כי אור הציגה להם מצגי שווא בדבר האישורים שכבר יש לפרויקט ואלו הצפויים להתקבל - אך בפועל התברר שהתב"ע מאפשרת רק להקים שלושה בניינים בני שמונה קומות כל אחד.
עוד נטען, כי אור מכרה 58 דירות על מגרש סמוך בן 220 מ"ר, תוך שהיא מסתמכת על זכויות הבנייה בפרויקט שלהם. לדבריהם, הפרויקט הפך להיות אבן שואבת להגדלת זכויות בנייה ולמטלות ציבוריות, וקיימות בו בעיות תכנוניות רבות. הרוכשים טוענים שאור הפרה בצורה יסודית את ההסכמים איתם ולכן הודיעו לה על ביטולם. את עמדת הרוכשים הגישו עוה"ד אלון פלס וגל הראל.

תאריך:  30/03/2016   |   עודכן:  30/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אור מנסה להלבין באמצעות ביהמ"ש"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרי לכם מילכוד מזומן שטרות
זינגלה  |  30/03/16 20:18
2
עינבל החושך-תאוות ממון וגזל!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  30/03/16 21:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ענבל אור
איתמר לוין
טוענת שבנק לאומי סירב לקבל את תמורת המשכון - 400,000 שקל - שנועדה למימון הקפאת ההליכים    ארז: ה"מציע" מטעמה של אור הודיע שאינו רוצה קשר איתה
אלעזר לוין
הציגה חוות דעת של עו"ד מאיר מזרחי, וטענה שהיא פוטרת מתשלום מע"מ    רשות המיסים: אין פטור כזה    הערכה: מדובר בעשרות מיליונים, ואולי יותר    הערכה: עבירה פלילית שעונשה עד 5 שנות מאסר    תיתכן הארכת צו עיכוב היציאה מהארץ
איתמר לוין
הנאמן פנה לבית המשפט: לא ייתכן שילדות בנות שש ועשר רכשו מגרש, ולכן נראה שמדובר ברכושה של אור עצמה    הילדות רשומות גם כממשכנות בנכסי הוריהן
אלעזר לוין
מנהלת הפירוקים הארצית של מע"מ מצהירה: "איננו שוללים את האפשרות להשתמש לגביה בסמכותנו החוקית, כי איננו יודעים אם החברה סולבנטית"    רק התחילו לבדוק - וכבר יש חובות ב-16 מיליון שקל
אלעזר לוין
"הבנק סגר פתאום וחד-צדדית את החשבון...ביום ששמעו על החקירה שלי" - היא משקרת    האמת (לפי הבנק): אור הייתה במשך חודשים, נדרשה והבטיחה להזרים כסף, לא עמדה במילה שלה, ולבנק לא נותר אלא לסגור את החשבון ולבקש צו פשיטת רגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il