X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"זאת - אם לא תהיה ברירה והמחירים ימשיכו לעלות" חוזר על הבטחתו להתפטר, אם הדירות לא יוזלו ב-15% עד סוף 2017, אך מוסיף הסתייגות "מחירי הדירות הוכפלו ריאלית מ-1990"
▪  ▪  ▪
יצחקי. הסתייגות לאיום

"אם האמצעים שאנחנו נוקטים בהם לא יעזרו, לא תהיה לממשלה ברירה אלא להיכנס כיזם לשוק, ולבנות דירות", כך אמר (יום ד', 30.3.16) ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי. הוא דיבר במפגש, שנערך בתל אביב מטעם חברת הבנייה הממשלתית "דירה להשכיר" ואיגוד החברות הציבוריות, ודן בעיקר בהגדלת היצע הדירות על-ידי הקמת קרנות ריט.
"אנחנו בבועה. הדירות התייקרו ריאלית, מ-1990 עד היום, ב-100%. הסיבות הן התייקרות הקרקע, עלית הוצאות הפיתוח והוצאות המימון והעלאת איכות הדירות. אנחנו בבועה. מטרתנו היא לפוצץ את הבועה, שהאינטרסנטים ניפחו אותה", אמר.
ראש מטה הדיור חזר על הודעה קודמת שלו, שלפיה, אם עד סוף 2017 לא יוזלו הדירות ב-15% - יתפטר. הפעם הוסיף הסתיגות, ואמר שהכוונה היא להוזלת הדירות ב-15% לעומת מחירן כאשר נכנס לתפקידו, לפני שנה. בשנה האחרוטנה התיקרו הדירות, על-פי מדדים שונים, ב-6% עד 8%, כך שלמעשה מקוה יצחקי להוזלתן ב-ם7% על 9% חעומת המחירים כיום.
האם הוא מתכוון לפרוש בכל מקרה?
יצחקי גם העיר גם, שממילא כוונתו היא לפרוש בסוף 2017 או בתאריך סמוך. משפט זה נאמר בצורה לא ברורה, וקשה היה להבין מהי כוונתו המדויקת.
"90% מהתייקרות הדירות נובעים מלחצי ביקוש. כמה דירות חסרות? נמסרו מספרים שונים. הנתון שלי, לאחר בדיקה, הוא שחסרות 150,000 דירות, והמצב לא משתפר, הביקוש הוא 50,000 דירות לשנה, בונים רק 40,000, כך שהמחסור גדל ב-10,000 דירות לשנה. הממשלה תשתמש בכל הכוח כדי להגדיל את הצע הדירות. אנחנו מוכרים דירות במחיר למשתכן, ופועלים להביא חברות בניה עם פועלים מחו"ל. אם כל אלו לא יצליחו, לא תהיה לממשלה ברירה אלא להיכנס בעצמה לבנייה".
"אני מתפלל שהריבית תעלה"
עם זאת אישר יצחקי, שאחד הגורמים העיקריים להתייקרות הדירות היא הריבית הנמוכה, המעבירה משקיעים משוק ההון לשוק הנדל"ן. הוא אמר כי "הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לנו הוא שהריבית תעלה, אני מתפלל לזה, אבל גם לנגידת בנק ישראל יש נימוקים טובים נגד העלאת הריבית.
באשר לשיטת מחיר למשתכן, סבור יצחקי שהשיטה מצליחה. הוא מעריך
, שעד 2018 יבנו 100,000 דירות מוזלות בשיטה זו "אם השיטה תצליח, נמשיך בה". כך אמר. לדבריו, רווחי קבלני הביצוע בבניית דירות במחיר למשתכן עפולים מרווחיהם בבניה רגילה יצחקי הוסיף כי רמת הגימור של הדירות בשיטת מחיר למשתכן אינה נופלת, ואולי אף עולה, על רמת הגימור של קבלנים רבים בבנייה רגילה.
השינויים בחוק הריט
מנהל רשות המיסים, משה אשר, סקר בכינוס את השינויים בחוק קרנות הריט, שאושר שלשום (יום ב', 28.3.16) בכנסת. הוא מנה את השיפורים, העשויים להביא לדעתו להקמת קרנות ריט שירכשו דירות להשכרה: הקרנות קיבלו שנתיים, ובתנאים מסוימים שלוש שנים, במקום שנה כיום, כדי לרכוש נכסים ולרשום את המניות בבורסה; מס רכישה הוקטן מ-6% ל-0.5% משווי הנכס; תשלום מס שבח ידחה למעד המכירה האחרון של הנכס; תקרת המינוף, כלומר קבלת הלוואות מבנקים, למימון רכישת נכסים, הועלתה מ-60% ל-80% משווי הנכס; נעשו הקלות בתחום חלוקת הבעלות בין יחידים על הקרנות; אפשרות להשקיע גם בפרויקט קטן בן 20 דיקות; לא יהיה פיקוח על גובה דמי הניהול שתגבה החברה.
המס - 20%
מצד שני, אמר אשר, יחידים שיקבלו מהקרן דיבידנד, ישלמו מס של 20%. משתתפים בדיון, מבין הקהל, העירו כי השכרת דירות בשוק החופשי פטורה בחלקה ממס, ובחלקה האחר חייבת במס של 0% בלבד. אשר אמר בתגובה, שמהמס של 10% אי-אפשר לנכות הוצאות, אבל מהמס של 20% אפשר יהיה לנכות הוצאות, כך שזה יוצא "בערך אותו דבר".
ספקות האם זה יעזור
עורכי דין שהשתתפו בדיון, מטעם משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן, (שותף בעריכת הכינוס) אמרו שמתנהלים מגעים להקמת קרן או קרנות ריט שישקיעו בדירות, אך לא מסרו פרטים. נתן חץ מבעלי חברת הנדל"ן אלוני-חץ, הביע ספקות אם החוק המחודש אכן יביא משקיעים להקים קרן שתשקיע בדירות להשכרה.

תאריך:  30/03/2016   |   עודכן:  01/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יצחקי מזהיר: הממשלה תיכנס לבניית דירות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הבנת הנקרא
מדונה  |  31/03/16 01:54
2
עצוב מאוד לזרום עם יצחקי
מוטי הקרייתי  |  31/03/16 07:41
 
- גם אני בדעתך ואני מהנדס בנייו ל"ת
סניל  |  31/03/16 09:19
3
יצחקי מאיים על הבלוקים חחחחחחח
מטי  |  31/03/16 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נתניהו ביקשה מהשופטת דיתה פרוז'ינין לפסול את עצמה בעניינו של גיא אליהו - אך הפרקליטות סבורה שאין מקום לכך: "אין חשש למשוא פנים"
אלעזר לוין
ראש עירית הרצליה שופך מים צוננים על תוכניות הממשלה לבנות אלפי דירות בעירו    "אי-אפשר לבנות, כי אין להשיג מהנדסים, אדריכלים וכותבי תוכניות בשכר הנמוך שהממשלה מכתיבה לנו"    "בגלל הסחבת, נבנה רק 400 דירות, במקום אלפים"
איציק וולף
שכרם של שוטרי שטח - סיירים, בלשים, חוקרים - ושל סוהרי ביטחון עולה החל מהמשכורת שתשולם בסוף השבוע הזה    ארדן: יקבלו את התוספת שהם כה ראויים לה
איתמר לוין
לטענת ארז, אור ניסתה להפקיד בבנק לאומי 63,000 דולר במזומן תוך הפרת חוק איסור הלבנת הון, וכעת היא מנסה להעביר אותם לחשבון הנאמנות באמצעות קופת בית המשפט
איתמר לוין
הבדיקה עוסקת בחשד לעבירות על חוק מימון מפלגות בפריימריז בעבודה ב-2013    הרצוג: הכפשות פוליטיות של הליכוד ושל פעילים מתוסכלים, שהועלו גם לפני הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il