X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המבקשים שתביעתם נדחתה כחסרת בסיס ישלמו לקונצרן 350,000 שקל - רבע מהסכום המקורי שבו חויבו כהחזר על חוות הדעת של חיים בן-שחר ואשר בלס
▪  ▪  ▪
שכר המומחים היה סביר

רשמת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שלומית יעקובוביץ, הקטינה (22.3.16) בכ-75% את סכום ההוצאות שישלמו מבקשי תביעה ייצוגית לחברת אי.די.בי פיתוח.
סגנית נשיאת בית המשפט דאז, דרורה פלפל, דחתה במארס 2014 את הבקשה - שהסתכמה ב-660 מיליון שקל - וקבעה שלא היה לה כל בסיס. היא חייבה את המבקשים בשכר טירחה של 50,000 שקל והעבירה להכרעתה של יעקובוביץ את סכום ההוצאות שישלמו.
בהחלטתה הראשונה חייבה יעקובוביץ את המבקשים להחזיר לאי.די.בי 1.2 מיליון שקל (בתוספת הפרשי ריבית והצמדה) - התשלום לפרופ' חיים בן-שחר ופרופ' אשר בלס על חוות הדעת שהגישו מטעמו של הקונצרן. התובעים ביקשו לדון מחדש בהחלטה, והשופטת עפרה צ'רניאק קיבלה את בקשתם.
כעת אומרת יעקובוביץ: "לצד הכלל לפיו יש לפסוק לזוכה בדין הוצאות משפט ריאליות בכפוף להיותן סבירות, הכרחיות ומידתיות, מצא בית המשפט העליון, עת נדרש לשאלת פסיקת הוצאות בתובענות ייצוגיות, לקבוע כי לאור טיבו של ההליך על בית המשפט לנהוג במתינות בבואו לחייב בהוצאות מבקשים (תובעים) שבקשתם (תביעתם) נדחתה".
לדברי יעקובוביץ, התובעים לא הצליחו להראות ששכרם של בן-שחר ובלס לא היה סביר, ולא הביאו תימוכין כלשהם לטענתם לפיה השניים היו אמורים לקבל לכל היותר 20,000 שקל כל אחד. היא מציינת, כי אחד מן המבקשים - רו"ח דב כהנא - קיבל החזר חלקי של 280,000 שקל בגין חוות דעת שהגיש בתביעתו הייצוגית נגד מכתשים-אגן.
"פנייתה של המבקשת למומחים בעלי שם לצורך עריכת חוות דעת מקצועית ומעמיקה, מובנת וסבירה וכך אף נכונותה והתחייבותה לשאת בתשלום שכרם, אשר עמד על 0.25% מגובה הסיכון", מוסיפה יעקובוביץ. "חוות הדעת שימשה את המבקשת כחלק מראיותיה בהליך ולמקרא פסק הדין, כמו גם פסק הדין בערעור, נהיר כי נדרשה להכרעה ומונחת בבסיסה".
למרות כל זאת, החליטה יעקובוביץ שהתובעים יחזירו לאי.די.בי רק 350,000 שקל. לדבריה, לנגד עיניה "עומדים מחד החשש מהרתעת יתר של תובעים ייצוגיים פוטנציאליים, חשש המונח בבסיס ההלכה לעניין פסיקתן של הוצאות מתונות בהליך דוגמת זה, ומאידך ההכרה שבפסיקת הוצאות ראליות מתקיימת גם המטרה של הכוונת התנהגותם של בעלי הדין, לרבות, לדידי, תובעים ייצוגיים המבקשים לקנות את הסיכוי לתגמול כספי משמעותי ללא קניית סיכון".

תאריך:  31/03/2016   |   עודכן:  31/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תובעים ייצוגיים ישלמו פחות לאי.די.בי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ד"ר שאולי לב-רן בוועדה למאבק בסמים: הסיכוי להתמכר לתרופות אופיאטיות גדול ב-50% ביחס לקנביס רפואי; מרפאת ההתמכרויות הציבורית היחידה בארץ צפויה להיסגר במאי בשל מחסור בתקציב
עידן יוסף
רשת הביטחון תהיה בגובה 20 אגורות לביצה, ועד להיקף כולל של 20 מיליון ביצים
אלעזר לוין
מי שהיה מהנדס עירית רמת גן ידע כבר לפני שנים, שאור מוכרת עשרות דירות במגדל בן 29 קומות, שלא היה ולא נברא ואין לו תב"ע    לפני שנה הצטרף לדירקטוריון החברה של אור, והתפטר לאחר שבוע    ראש העיר ישראל זינגר סירב לפוגשה
עידן יוסף
דוח של הכנסת: ישראל, טורקיה, צ'ילה ומקסיקו הן המדינות היחידות ב-OECD, שלא הציגו בפני ועידת פריז יעדי הפחתה אבסולוטיים בפליטות גזי החממה    יו"ר ועדת המשנה לקידום טכנולוגיות לאנרגיה מתחדשת: עלולים להחרים אותנו בשל כך
אלעזר לוין
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "נאבק בתוכנית לבנות 750,000 מ"ר משרדים ומסחר, שתהיה גזר דין מוות על אור יהודה ויהוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il