X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורה למדינה לעדכן אותו עד סוף ספטמבר בשאלה האם יש חולים שקיבלו בעבר טיפול ממשרד הבריאות וכעת אינם מקבלים אותו מקופות החולים
▪  ▪  ▪
בירן. עתרה [צילום: פלאש 90]

בג"ץ יעקוב אחרי יישום הרפורמה בבריאות הנפש, כדי לוודא שחולים אינם נופלים בין הכסאות. זו משמעות החלטתו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, שהורה למדינה לדווח בחודש ספטמבר הקרוב על התקדמות היישום.
העמותה לבריאות נפש מיטיבה, מטה הפעולה של הנכים, ח"כ מיכל בירן, ארגון ההורים הארצי ואחרים עתרו לבג"ץ נגד הרפורמה, אשר העבירה את הטיפול בחולי הנפש ממשרד הבריאות לקופות החולים. העתירה לא כוונה נגד הרפורמה בכללותה, אלא נגד כמה ממרכיביה.
טענתם העיקרית של העותרים היא, שקופות החולים מטפלות כעת רק בחולים בקוד F, שבידיהם אבחנה פסיכיאטרית, ולא בחולים בקוד Z, שטופלו עד כה בתחנות לבריאות הנפש - וכעת אינם זוכים לטיפול כלשהו. המדינה השיבה, כי קוד Z לא היווה אבחנה לטיפול, וכי כאשר יש אבחנה בפני עצמה - היא נכנסת לקוד F. עוד ציינה המדינה, כי למרות שהרפורמה חלה על 60,000 חולים, התקבלו מאז יולי שעבר פחות מ-100 תלונות על יישומה.
רובינשטיין אומר, כי הוא וחבריו היו רוצים לדעת יותר על האפשרות שחולים בכל זאת יפלו בין הכסאות. לכאורה ניתן היה למחוק את העתירה ולהמתין ולראות כיצד הדברים מתפתחים בשטח, אך רובינשטיין החליט אחרת: "נוכח רגישות הנושא והרצון לסייע ככל הניתן כי ההלכה והמעשה, המישור המשפטי שלכאורה ברור בנידון דידן (ה'סל' שהיה הוא-הוא הקיים גם כיום) והמציאות בשטח, יהיו תואמים - החלטנו לבקש עידכון מפורט מן המדינה בליווי תצהיר עד סוף ספטמבר 2016".
השופטים צבי זילברטל ואורי שהם הסכימו עם רובינשטיין. את העותרים מייצג עו"ד חגי קלעי, את המדינה והכנסת מייצגים עוה"ד אבי מיליקובסקי וגור בליי, ואת קופות החולים - עוה"ד אריאל מייטליס, דן גיורא, אסף רנצלר, ליטל פרג'י ורפאל פדר.

תאריך:  03/04/2016   |   עודכן:  03/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפורמה בבריאות הנפש: בג"ץ יעקוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הממשלה צפויה לאשר החלטה להסדיר את עבודות ועדות האיתור, אך בתנועה למשילות ולדמוקרטיה מזהירים כי דווקא תקבל הנחיית יועץ שכובלת את חופש המינוי של הממשלה    "ההנחיה מחזיקה את השרים כמושחתים"
איתמר לוין
אורנשטיין אסר זמנית לפרסם את שם בעלה לשעבר של אור, הטוען לחשיפת פרטים חסויים    ארז: הבעל-לשעבר משתף פעולה עם אור כדי לשבש את עבודתי; הוא ידע שקיבל כספים בצורה בלתי חוקית
איתמר לוין
חוות דעת של רו"ח יהודה ברלב יוצאת נגד ממצאיו של ארז: לאור יש יתרת זכות בקבוצה; דירות לא נמכרו יותר מאשר פעם אחת; אור משכה בצורה חוקית הלוואות מהחברות    אור מבקשת להאריך את הקפאת ההליכים ולהחליף את ארז
שירות גלובס
ערוץ 10 חושף הקלטות של לב לבייב בהן הוא מתבטא בצורה קשה נגד הבנקים ובעיקר לאומי    השבוע חשף גלובס כי מחזיקי האג"ח של אפריקה טוענים להפרה של ההסכם איתם ולכן דורשים הזרמה של כסף או פירעון של החוב
עידן יוסף
דר שפיגל: "הגרמנים צותתו לעוד יעדים במדינות ידידות"    ראש המודיעין הורה לחדול מכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il