X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה צפויה לאשר החלטה להסדיר את עבודות ועדות האיתור, אך בתנועה למשילות ולדמוקרטיה מזהירים כי דווקא תקבל הנחיית יועץ שכובלת את חופש המינוי של הממשלה "ההנחיה מחזיקה את השרים כמושחתים"
▪  ▪  ▪
[צילום: יותנן זינדל/פלאש 90]

הממשלה צפויה (יום א', 4.4.16) לאשר הצעה להחלטה להסדרת עבודת ועדות האיתור לתפקידים בכירים בשירות הציבורי. מטרתה של הצעת ההחלטה היא להרחיב את יכולת הבחירה של השרים במועמדים לתפקידים בכירים, לאחר שבשנים האחרונות ועדות האיתור המליצו לא פעם על מועמד יחיד למינוי ובעצם הפכו את הממשלה לחותמת גומי.
הממשלה תקבע כי מעתה כל ועדת איתור תגיש שלושה מועמדים בפני השר, אלא אם כן תמצא שני מועמדים מתאימים בלבד. רק במקרים מיוחדים בהם לא יימצאו גם שני מועמדים, תגיש הוועדה מועמד יחיד למינוי.
אלא שבמסגרת ההצעה, הממשלה תאשרר ותעגן הנחיה שנויה במחלוקת של היועץ המשפטי לממשלה, שלדברי עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ולדמוקרטיה, "מחזיקה את השרים כמושחתים עד שיוכח אחרת ודווקא מצמצמת את יכולת הבחירה של השרים והממשלה".
​בהנח​יה זו של היועץ המשפטי לממשלה נקבע כי כשיש זיקה מצד מועמד לשר כלשהו משרי הממשלה, ולא רק לשר הממנה, לא תוכל ועדת האיתור להגיש יותר ממועמד אחד, וכך תיעקף החלטת הממשלה.
בתנועה למשילות ולדמוקרטיה שפנתה בסוף השבוע לשרים והסבירה להם את בעיית ההנחיה, אומרים כי הגדרת ה"זיקה" היא רחבה מאוד והיועצים המשפטיים יוכלו בקלות למצוא זיקה של מועמדים לאחד השרים, וכך יוכלו למנוע מהשרים לבחור את המועמד המתאים ביותר לדעתם. 
"אסור שהשרים יכירו בהנחיה הזו, של היועץ המשפטי לממשלה, שהנחת היסוד שלה היא שהשרים חשודים אוטומטית בשחיתות ובמניעים זרים, שבגללם לא יבחרו במועמד המתאים ביותר", אמר יהודה עמרני מהתנועה למשילות וקרא לשרים לדרוש את תיקון החלטת הממשלה ואת ביטולה של הנחיית היועץ הפוגענית. נטען כי משמעות קבלת ההנחיה בהחלטת ממשלה היא כבילת שיקול הדעת וצמצום חופש המינוי לתפקידים בכירים בשירות המדינה.
עוד אומרים בתנועה למשילות ולדמוקרטיה כי דוקא היועץ המשפטי לממשלה הקודם, ימים ספורים לפני עזיבתו את התפקיד, קיבל החלטות בעניינם של אנשים שהייתה לו זיקה אליהם, וזה לא היה נראה לו בעייתי, אבל כשנבחרי ציבור צריכים לממש את המדיניות שלהם ולמנות פקידים בכירים, כל שרי הממשלה מוחזקים כחשודים פוטנציאליים.​

תאריך:  03/04/2016   |   עודכן:  03/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
​​הנחיית יועץ תכבול מינוי בכירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
מ"מ מזכיר הממשלה אריה זהר הסכים בדיון בוועדת השקיפות לפרסם את החלטות ממשלה המתקבלות בהתאם לסעיף 19ב' לתקנון הממשלה, שאפשרו לממשלה להעביר החלטות ללא הצבעה    שפיר: "אמון הציבור יורד כי הוא רץ קדימה עם הטכנולוגיה לפתיחת מידע – ואילו הממשלה מתעכבת מאחור"
עידן יוסף
המשרד אינו יודע כמה חוקים מתעכבים מביצוע    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: יריקה בפרצוף של חברי הכנסת. הם, כנציגי הציבור חוקקו - ומאומה לא קורה    נציגי משרדי ראש הממשלה, החוץ, הכלכלה והביטחון אפילו לא טרחו להגיע לדיון
עידן יוסף
צוות בראשות הרל"ש דוד שרן ינסה לפתו את הבעיות החוקיות ובעיות אחרות שהתעוררו בעקבות החלטת הממשלה להקים רחבה נוספת בדרום בכותל המערבי
דוד סנדובסקי
ממשלת נתניהו הרביעית פועלת לדילול ורידוד הדמוקרטיה הישראלית. הקואליציה רופפת והוא פועל לצירוף סיעת בוז'י הרצוג מהמחנה הציוני שעשוי להתפלג. בכך מקווה ביבי לבצע צעדי מנע מקדימים לקראת האפשרויות המאוד בעייתיות מבחינתו: "יוזמת השלום" שיובילו אובמה והצרפתים ב-2016, בחירתו האפשרית של דונאלד טראמפ לנשיא ארה"ב, והאפשרות למרד מתפתח נגדו ב"ליכוד"
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה מנסה לשקם את תדמיתו שנפגעה כ"מר ביטחון" באמצעות התנשאות על אירופה וזלזול בציבור בישראל. נתניהו מפר הבטחותיו למשה כחלון מחשש שיצליח כשר אוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il