X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מימין לשמאל: עדי ברקן, יועצת המועצה לשידורי ילדים ד"ר דליה לירן אלפר, יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב, המשנה למנכ"לית משרד החינוך גילה נגר, חברת המועצה אורלי יחזקאל, חבר המועצה מימון שמילה, "אלמו", טל מוסרי, עודד פז, יעל ארד [צילום: רפי דלויה]
שידורי טלוויזיה לילדים ולנוער
אמנה חדשה נגד דימוי גוף נמוך
האמנה כוללת 5 עקרונות "עשה" ו-5 עקרונות "אל תעשה", המותאמים למציאות בה ילדים ובני נוער צורכים את התכנים הטלוויזיוניים שלהם. בין השאר, מציינת האמנה את שמירת הייחודיות הישראלית, הצגת עולמם הפנימי של הילדים, שמירה על שפה נקייה, מניעת הצגה של מין ומיניות כאמצעי ליחסי כוח ושליטה, ואיסור על הצגת ערכים של צרכנות וחומרנות כערכים מובילים

המועצה לשידורי כבלים ולווין השיקה אמנה חדשה לשידורי טלוויזיה לילדים ונוער בשיתוף פעולה עם גופי השידור וערוצי הילדים. באירוע שנערך (יום ה', 31.3.16) בת"א, חתמו נציגי המועצה, הוט, יס וערוצי הילדים על האמנה.
האירוע מסכם את תהליך כתיבת האמנה, שנעשה במשותף עם גופי השידור. את תהליך הכתיבה הובילה ד"ר דליה לירן-אלפר, חוקרת תרבות בעלת תואר שלישי בתקשורת וחינוך המשמשת כיועצת האקדמית של המועצה לתקשורת וילדים. בוועדת המשנה של המועצה שהוקמה לנושא כיהנו המשנה למנכ"לית משרד החינוך גילה נגר, ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקרסקי ובראשה עמד היוצר והבמאי, רועי הורוביץ.
הצדדים הסכימו כי מדובר באמנה שתיצור אחריות משותפת לגופי השידור והמועצה כאחד לשידורי ילדים שיהיו הולמים ויציגו ערכים חיוביים. האמנה היא חלק מפרויקט רחב היקף של מיקוד הרגולציה הממשלתית בשידורים בכבלים ובלווין, כשבכוונת מכוון נושא השידורים לילדים הוחרג מהפרויקט והוגדר כנושא נפרד. כחלק ממדיניות האסדרה העדכנית, ביקשה המועצה לגבש אמנה חדשה המותאמת לעולם התקשורת העדכני.
עקרונות "עשה" ו"אל תעשה"
האמנה כוללת 5 עקרונות "עשה" ו-5 עקרונות "אל תעשה", המותאמים למציאות בה ילדים ובני נוער צורכים את התכנים הטלוויזיוניים שלהם. בין השאר, מציינת האמנה את שמירת הייחודיות הישראלית, הצגת עולמם הפנימי של הילדים, שמירה על שפה נקייה, מניעת הצגה של מין ומיניות כאמצעי ליחסי כוח ושליטה, ואיסור על הצגת ערכים של צרכנות וחומרנות כערכים מובילים.
כדי ליישם את האמנה החדשה, החל משנה הבאה תשיק המועצה פרס לשידורי ילדים, בו תעניק וועדה בראשות יו"ר המועצה פרס כספי להפקות מקור לגיל הרך, לילדים ולנוער שיציגו את עקרונות האמנה על המסך בצורה הטובה ביותר, תוך עידוד חדשנות בתחום ועידוד היצירה הישראלית המקורית. בנוסף, תוקם ועדה בראשות יו"ר המועצה ויהיו חברים בה נציגי היוצרים וגופי השידור, אשר תבחן את יישום האמנה בשטח באופן שוטף מקרוב. בעוד שנה תבחן המועצה את מידת היישום של הכללים שנקבעו ותחליט באשר להמשך האסדרה.
"חינוך הילדים לצפייה נכונה וביקורתית"
יו"ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה: "הגופים הפועלים בשוק לקחו חלק בגיבוש האמנה, בשיתוף פעולה מלא, תוך הפגנת מחויבות ואחריות לשידורים, ואני מודה להם על כך. העבודה ביחד עם הגופים הפועלים בשוק הוא חלק מראיית העולם שלי, כי החברות המפוקחות צריכות לקחת חלק באחריות לאסדרה המותאמת לדפוסי השידור והצריכה החדשים של הצעירים, המחייבת אחריות משותפת. יש חובה גם על התעשיה וגם על מערכת החינוך לקחת חלק באחריות. אוריינות תקשורת, חינוך הילדים לצפייה נכונה וביקורתית של תכני מדיה, היא הדרך לצייד אותם בכלים שיאפשרו לכל תלמיד לצרוך תקשורת באופן נכון ואחראי. לטלוויזיה, בכל מסך בו צורכים את התוכן, יש השפעה מכוננת על גיבוש הדור הבא של האזרחים בישראל. עשינו צעד גדול קדימה לקראת תוכן טלוויזיוני ישראלי, מקורי, אחראי וחיובי ממנו יוכלו ליהנות כל ילדה וילד. האחריות על שמירת האמנה ועקרונותיה מוטלת כעת על מדינת ישראל, הגופים הפועלים בשוק וכמובן - על ההורים".
עדי ברקן: "יש מגיפה של דימוי גוף נמוך ששאבה כבר מיליון וחצי איש בישראל, בעיקר בני נוער והיום זה מתחיל כבר מגיל 4. אנחנו מובילים בעולם במודעות לבעיות של דימוי גוף, אנחנו הארנו את הבעיה לעולם המערבי, הבאנו את הפתרון והדרך למניעה. חוקקנו חוק בכנסת ולאיש לא איכפת. בפועל עדיין לא נעשה שום דבר בתעשיית היופי ולא במדיה. כאן מוטלת האחריות על אנשי הכבלים והלווין לדאוג שטאלנטים יעמדו בחוק הפוטושופ ולגלות קצת יותר רגישות לנושא שכל כך פוגע מדי בוקר במאות תלמידים נוספים".
המשנה למנכ"לית משרד החינוך, גילה נגר, אמרה באירוע: "מחובתנו להקנות לתלמידים, בכל הגילאים, כלים שיאפשרו להם להתמודד עם התוכן באופן מלא כדי שלא יולכו שולל. האמנה תסייע לנו להתמודד עם הרדידות המאיימת להשתלט על חיי ילדינו, משרד החינוך יעשה כל שבנדרש כדי לשמור על האמנה ועל תפקידה".
יו"ר וועדת המשנה של המועצה לשידורי ילדים, רועי הורוביץ: "זאת המשמרת שלנו, השאלה היא אם נעצב משמרת של רדידות או משמרת של מטרות ראויות, כללים ברורים ועניין משותף. יש גבול דק בין שעשוע ובידור לגיטימיים ובין הצורך לייצר טקסטים משמעותיים, בין יצירה שמסתכלת לצופים ובין יצירה שמבקשת להעלות אותם בסולם. אנו שואפים לאותה מטרה והמבחן הוא מבחן המעשה".

תאריך:  03/04/2016   |   עודכן:  03/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדי ברקן / Adi Barkan
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, איציק וולף
רשות המיסים קנסה 42 איש במחצית השנייה של 2015, לאחר שניסו להוציא או להכניס מישראל ואליה כספים במזומן ללא דיווח    80% מהקנסות - בשלושה מקרים
איתמר לוין
חברת השכרת הרכב תפצה את איהב נופל ב-80,000 שקל על האפליה    בית הדין: יש לפסוק פיצוי גבוה כדי לעודד ערבים נוספים להגיש תביעות דומות
אביתר בן-צדף
בנוסף לגנרל של הצבא, שטס שלא לצורך מהוואי לאלאבמה    מסקנות הבדיקה הועברו לעיון מפקדי הזרועות, שבהן משרתים שלושת הגנרלים    הפנטגון מסר, כי הוא רואה בחומרה סטיות מההוראות, המחייבות את הפיקוד הבכיר    עוזר מפקד המארינס מסר, כי יינקטו צעדים מינהליים, שלא פורטו, נגד גנרל ג'ון ויסלר ונגד גנרל קנת גליק, שפרש לפני כשנה לגמלאות    מסקנות הבדיקה יופצו לשאר הגנרלים בחיל הנחתים, כדי שלא ישגו עוד
אביתר בן-צדף
נהג המשלוחים ג'וניד חאן, בן 25, צפוי לעונש מרבי של מאסר עולם    תכנן לפגוע בחיילים האמריקניים באמצעות סכין, או פצצה    בשיחה עם פעיל דאעש העלה רעיון לבצע פיגוע דריסה
אביתר בן-צדף
המסוקים הנם מדגם יואי 2. לצבא לבנון יש עשרה מסוקים כאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il