X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרכבת התחייבה לבצע התמודדות פנימית ("תיחור") בין ארבע חברות מדידה שזכו במכרז שפרסמה - אך העניקה לאחת החברות עבודות ב-3.6 מיליון שקל מבלי לבצע את אותה התמודדות הנהלת הרכבת נימקה: מ.ת.ב הציעה את המחירים הזולים ביותר והשירות הטוב ביותר
▪  ▪  ▪
פי שלושה לחברה אחת [צילום: עידן יוסף]

רכבת ישראל העניקה לחברת מדידות עבודות בהיקף של מיליוני שקלים, תוך הפרת הנוהל הפנימי שלה לבחירה בין חברות שזכו במכרז. כך מגלה (31.3.16) פסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אביגיל כהן.
הרכבת בחרה במכרז בדצמבר 2013 בשלוש חברות מדידות: מ.ת.ב מדידות ופוטוגרמטריה, מ.ל סנה מדידות והנדסה, א. פנקס ובנו, ומודדי הגליל. הרכבת התחייבה במסגרת המכרז, כי לכל עבודה שהיקפה מעל 50,000 שקל, היא תבצע התמודדות פנימית ("תיחור") בין ארבע החברות, כדי לקבוע מי מהן תבצע את אותה עבודה.
בינואר 2016 החליטה ועדת המכרזים של הרכבת שלא להאריך את ההתקשרות עם מ.ת.מ, לאחר שהתברר שבשנתיים הקודמות היא ביצעה עבודות בהיקף של 7.5 מיליון שקל - פי שלושה מהעבודות שביצעו כל שלוש החברות האחרות יחדיו. נציג החברה הסביר לוועדה, כי מ.ת.מ ביצעה עבודות בהיקף של 3.8 מיליון שקל במסגרת פרויקט חישמול הרכבת - ונבחרה לבצען בלא שהתקיים הליך ה"תיחור".
הוועדה הורתה ללשכה המשפטית ולאגף הרכש של הרכבת לבחון כיצד אירע הדבר. בדיון נוסף נמסר לוועדה, כי נציגי היחידות העושות שימוש בשירותי המודדים טענו שחברת מ.ת.מ נותנת את השירות הטוב ביותר, וכי הצעת המחיר שלה הייתה הנמוכה ביותר - אך התברר שהם לא פנו לכל ארבע החברות. לאור זאת החליטה החברה, משיקולים של שוויון והוגנות כלשונה, שלא להאריך את ההתקשרות עם מ.ת.מ.
כהן קיבלה את עתירתה של מ.ת.ב והורתה להאריך את ההתקשרות איתה. תחילה היא קובעת, כי המחלוקת בין הצדדים היא בתחום דיני המכרזים ולא בתחום דיני החוזים, ולכן לבית המשפט לעניינים מינהליים יש סמכות להכריע בה. לגופם של דברים אומרת כהן, כי מאחר שאיש לא טען שנפל פגם בהתנהלותה של מ.ת.ב - אין מקום "להעניש" אותה על הפגמים הנטענים בפעילותה של הרכבת. השופטת כהן ציינה בנוגע להעדפת מ.ת.ב., כי "ניתן לראות מהפרוטוקולים השונים כי הם היו שבעי רצון מהעותרת וסברו כי המחירים שהציעה הם הטובים ביותר והשירות שהיא נתנה הוא הטוב ביותר".
הרכבת חויבה בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל. את מ.ת.ב ייצגו עוה"ד אמיר ויתקון, ירון סילבר ושחר שמח, ואת הרכבת - עו"ד שמואל גלינקא.

תאריך:  04/04/2016   |   עודכן:  04/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבת מסרה עבודות במיליונים בניגוד לנהליה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שעות ארוכות המתינו עשרות נוסעים שהיו בדרכם לאלעד שנהגי האוטובוס יואילו לעצור להם בתחנה מול אוניברסיטת בר-אילן    אגד תעבורה אפילו לא תגברה את השירות וטוענת לביקוש חריג
אלי אלון
התקשורת מסקרת וסיקרה בהרחבה את סיפורה של "רכבת העמק" המתחדשת. מעט נכתב ושודר על הנזקים הסביבתיים שנגרמו ויגרמו בעתיד כתוצאה מסלילת והפעלת קו רכבת זו
עידן יוסף
נסיעת מבחן על הפסים החדשים התקיימה בהשתתפות ותיקי העמק שבילדותם נסעו ברכבת הישנה-החיג'אזית
עידן יוסף
כך ממליצה ועדת המחירים לשרי האוצר והתחבורה    זאת לנוכח ירידה במחירי הדלק    נהגי המוניות התנגדו להוזלה מאיימים לעתור לבג"ץ
עידן יוסף
מהפכת תעריפי התחבורה הציבורית נמשכת: מיום שישי הקרוב יתוספו שבעה אזורים חדשים שיחברו את כל הישובים בישראל לארבע המטרופולינים הגדולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il