X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העסקה בהיקף כ-50 מיליון דולר - שיסודה במתן פיצוי ללבייב בסכום זה - בוצעה עם האחים מרטין קליין ואברהם-דוד קליין תוך מעורבות אישית ופלילית מצד שני המגשרים: ישראל זהבי וז'קי ברונר רישום פיקטיבי של מכירת מניות לאחים קליין כעסקת מכר של יהלומים איפשר ללב לבייב להתחמק מתשלום מיסים בהיקף עשרות מיליוני דולרים לבייב נואש בגלל קריסת עסקיו ולכן הוא נדחף לביצוע פעולות העלולות להובילו לבית האסורים קבוצת לבייב: "טענות חסרות שחר, שקריות ומטעות"
▪  ▪  ▪
לבייב. תרמית ב-50 מיליון דולר [צילום: פלאש 90]
לונדון, ישראל, רוסיה
לבייב פועל בימים אלה בשלושה מוקדים: לונדון, מקום מושבו הקבוע; ישראל, באמצעות קבוצת אפריקה ישראל, ורוסיה, שם הוא עוסק בעסקי נדל"ן ויהלומים. הפעולות שביצע במסגרת העסקה הפיקטיבית נוגדות סדרה של חוקים, לרבות חוק איסור הלבנת הון. בפועל הוא חשוף לצעדים פליליים מצד גורמי אכיפה במדינות אלה. דרושת פעולה מהירה של רשות המיסים, כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים.

שמאויות פיקטיביות
קבוצת אפריקה ישראל הציגה הפסד בסך 1.7 מיליארד ש"ח בגין שנת 2015. ולא בכדי. החברה נאלצה לשערך מחדש חלק מנכסיה, במיוחד ברוסיה. המדובר בעיקר בנכסים שנרכשו בעשור הקודם, בגינם שולמו-נרשמו מחירים מפולפלים, חסרי כיסוי, בדחיפה וביוזמת לב לבייב. מידע רב בנושא הובא לרשות ניירות ערך בישראל, כולל חשדות לעסקות סיבוביות ברוסיה - שתוצאתן הוצאת כספים במרמה מאפריקה ישראל - אך המידע טרם טופל כדבעי.

חשיפה ב-News1: איל ההון לב לבייב ביצע עסקה פיקטיבית ופלילית בהיקף של כ-50 מיליון דולר לפחות עם יריביו העסקיים - האחים מרטין קליין ואברהם-דוד קליין. כך נודע ל-News1. במסגרת העסקה, נרשמה תמורה מעסקת מניות כביכול בין הצדדים - שפועל "סודרה" כפיצוי כספי ללבייב, כתמורה ממכירת יהלומים, כביכול. יהלומים לא הועברו, כמובן. הרישומים הכוזבים נועדו לייצר מצג של עסקה לגיטימית, לכאורה, ולהטעות את רשויות המס בישראל ובחו"ל.
שיתוף הפעולה בין הצדדים, שנועד ליישב חילוקי דעות ביניהם, לא גרם להשכנת שלום. אדרבה, האחים קליין מאשימים את לבייב בסחיטה ובניסיונות לסבכם ולהובילם לביצוע פעולות אסורות נוספות. נגד לבייב מועלות טענות והאשמות נוספות, לפיהן הוא מתנהל כנוכל ובאופן ערמומי כדי להשיג את מטרותיו העסקיות.
העסקה בוצעה באופן פיקטיבי, שנועד להעביר פיצוי כספי ללבייב בסכום האמור, וליצר עבורו את האפשרות להתחמק מתשלום מיסים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. שני הצדדים שומרים בסוד את פרטי העסקה, בשל אופיה הפלילי, כמו גם פעולות נוספות שבוצעו בארץ ובחו"ל, שחלקן בוצעו בתרמית.
נודע, כי במסגרת העסקה מכר לבייב לאחים קליין את חלקו באחת מהחברות המשותפות המצויות במוקד המחלוקת. העסקה הפיקטיבית נוצרה ביסודה לפי דרישת לבייב, במסגרת דרישתו לקבל מהאחים קליין פיצוי כספי נוכח כספים שהגיעו לו, לטענתו, מפעילות משותפת שביצעו. אולם כדי להתחמק ממס, כאמור, הוגדרה העסקה כמכירת יהלומים (המיסוי בגין מכירת יהלומים הינו נמוך מאוד). ה"סידור" - לרשום זאת כעסקת יהלומים, שכאמור לא סופקו לאחים קליין, נועד להקשות על רשויות המס, שעלולות להתקשות לקבוע מה שווי היהלומים שנעברו, כביכול, אם אכן נעברו.
העסקה האמורה בוצעה לפני כשנתיים, כשלב ביניים, במסגרת הליך גישור בין הצדדים, שנערך בפני: ישראל זהבי (מטעמו של לבייב) וז'קי ברונר (מגשר ניטרלי). שני המגשרים נתנו ידם, ביודעין, לעסקה פיקטיבית, האסורה על-פי דיני המס, דיני החברות, חוק העונשין ועל סדרה של חוקים שנועדו למנוע הלבנת הון.
הגישור בין הצדדים לא צלח, על-אף העסקה הפיקטיבית, ולכן החליטו הצדדים להמשיך בבירור המחלוקות ביניהם בהליך של בוררות בפני: ישראל זהבי (מטעמו של לבייב), חיים פלוצ'ניק (מטעמם של האחים קליין), וז'קי ברונר (ניטרלי).
נודע, כי במהלך הבוררות פרצו מחלוקות קשות גם בין הבוררים. אלה הבינו היטב מה נדרש מהם - מתן ידם לסדרה של עבירות חמורות - וחששו מהסתבכות. מחמת זאת התפטר הבורר חיים פלוצ'ניק. במקומו מונה איתן כהן. הליכי הבוררות תקועים. הצפי הוא להתפוצצות גדולה ביחסים בין הצדדים.
נודע, כי לבייב פעל כפי שפעל מחמת מצבו הפיננסי הרעוע. לבייב נואש. עסקיו בסימן של התרסקות. לכן הוא פועל כדי לגייס אמצעים כספיים נזילים, כמעט בכל מחיר, גם תוך סיכון עצמו ומקורביו. בנסיבות אלה, ביצע לבייב עסקה פיקטיבית, כאמור, שעלולה, בסופו של דבר, לחייב חקירה פלילית נגדו ואף להובילו לבית האסורים.
תגובת קבוצת לב לבייב
דוברת קבוצת לבייב מסרה, כי הטענות הכלולות בידיעה אינן אלא מחזור של טענות חסרות שחר, שקריות ומטעות. "כפי שגם מצוין בכתבה, בין משפחת קליין לבין חברה אמריקנית הקשורה לקבוצת לבייב מתנהל בימים אלה הליך בוררות בקשר עם גובה התשלום שמשפחת קליין חייבת לקבוצת לבייב במסגרת הליך ההיפרדות בארצות הברית. למגינת ליבם של משפחת קליין, ובניגוד לנטען בכתבה, כל התקבולים שהתקבלו מקבוצת קליין (גם) בקשר עם הליך ההיפרדות, נרשמו ודווחו לרשויות הרלוונטיות כדין. מדובר בעסקה שעשתה חברה אמריקנית (הקשורה לקבוצת לבייב), שאינה קשורה במדינת ישראל, ואינה חייבת דיווח בארץ. לפיכך, דווחה העסקה כדין בארצות הברית. קבוצת לבייב לא תיגרר לפרובוקציות מיותרות, והיא מאמינה ומקווה, כי בסוף הליך הבוררות (שבניגוד לאמור בכתבה נמצא בעיצומו) - הצדק ייעשה ויראה".

תאריך:  05/04/2016   |   עודכן:  05/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבייב ביצע עסקה פיקטיבית עם קליין; מכירת מניות נרשמה כעסקת יהלומים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
יגיע לבית האסורים ?
ארי כספי  |  5/04/16 10:40
2
אם זה נכון-לבייב בבעיה
אורי יהודה  |  5/04/16 11:18
3
פרשה ישנה קליין ינצח בסוף
אמיתות  |  5/04/16 11:24
4
זה שמשתין על בנק ישראל
alice  |  5/04/16 11:29
5
איך סחט החלטה על כביש 6 ? ל"ת
אף אחד  |  5/04/16 11:41
6
המניות שלו שוות יהלומים ל"ת
סניל  |  5/04/16 11:56
7
לא לבייב בבעייה אנחנו בבעייה
אזרח פשוט  |  5/04/16 17:16
 
- יתכן שחלק "אכל" לו מהיד......
צבי מירושלים  |  5/04/16 17:39
8
לבייב לא למד את לקח 2008
שבץ חלובה  |  5/04/16 18:15
9
החונטות סימנו את לבייב
הגלשנית משדרות  |  5/04/16 21:40
10
למרות הכל לבייב תמיד שילם
דניאל י.בן אבו  |  5/04/16 22:57
11
לבייב אוהב לחרבן ולהשתין על מי
מ.ל.  |  7/04/16 00:18
12
האשה הכושית
סמדר בר אשר  |  7/04/16 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת לב לבייב
שירות גלובס
ערוץ 10 חושף הקלטות של לב לבייב בהן הוא מתבטא בצורה קשה נגד הבנקים ובעיקר לאומי    השבוע חשף גלובס כי מחזיקי האג"ח של אפריקה טוענים להפרה של ההסכם איתם ולכן דורשים הזרמה של כסף או פירעון של החוב
ספיר כלפון
טוען כי כי לבייב והרב הראשי של רוסיה שלמה לאזאר גרמו לו הפסדים ונזקים ביותר ממיליארד דולר בפרשת עסקי היהלומים באנגולה
איציק וולף
קבוצת לבייב הגישה לבית המשפט המחוזי בארה"ב הודעה על כוונת תביעה פדרלית נגד השותף העסקי בארה"ב ירון תורג'מן בעקבות פעולות אסורות שביצע בעת שניהל את חברת היהלומים המשותפת
איתמר לוין
שבח דחתה תביעה של חברה בבעלות לבייב נגד עו"ד שייצג בעלי מניות מיעוט בסכסוך עם שותפו של לבייב לכריית זהב בקירגיסטן    לדעתה לבייב היה צריך לתבוע את עורך דינו שלו
קובי ישעיהו
אפריקה גייסה 306 מיליון שקל בהנפקה    במסגרת הנפקת הזכויות הוקצו לבעל השליטה ולציבור המשקיעים סך של כ-17 מיליון אופציות הניתנות למימוש למניות במחיר של 12 שקל למניה אשר תאריך פקיעתן יחול ביום 31 במרס 2015
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il