בחודשי הקיץ, שבהם התלמידים שוהים בחופשה, נצפה אחוז הנפגעים הגבוה ביותר ● כ-20% מהתלמידים נפגעו בתאונות דרכים בחודשים יולי ואוגוסט
▪ ▪ ▪
|
מתוך ימי השבוע, ימי שבת הם הימים שבהם אחוז ההיפגעות בקרב תלמידי החינוך העברי הוא הנמוך ביותר (כ-11% ביום שבת לעומת כ-15% בכל אחד משאר ימות השבוע). האחוז הנמוך ביותר נצפה בפיקוח החרדי - רק כ-5% מהתלמידים הנפגעים החרדים נפגעו בשבת. לעומת זאת, לא נמצא הבדל משמעותי באחוז ההיפגעות מתאונות דרכים בין ימי השבוע בחינוך הערבי. בחודשי הקיץ, שבהם התלמידים שוהים בחופשה, נצפה אחוז הנפגעים הגבוה ביותר. כ-20% מהתלמידים נפגעו בתאונות דרכים בחודשים יולי ואוגוסט, לעומת החודשים נובמבר ודצמבר שבהם נפגעו פחות מ-13% מהתלמידים. עוד עולה מן הדוח כי 67% מהתלמידים נפגעו בתאונות שאירעו ביום, ו-33% בתאונות שאירעו בלילה. 75%-70% מתלמידי כיתות א-ו, 66% מתלמידי כיתות ז-י נפגעו בשעות היום, ו-58% מתלמידי כיתות יא ויב נפגעו בממוצע בשעות היום.
|
מבין תלמידי יא ויב בלבד שנפגעו בתאונות דרכים ושלמדו בבתי ספר מן הפיקוח הממלכתי, 51% נפגעו כנהגים
▪ ▪ ▪
|
מבין הנפגעים בכיתות יא ויב נמצא כי כ-39% היו נהגים בעת התאונה. מתוך 372 אלף תלמידים בגילי 18-16, ל-73 אלף היה רישיון נהיגה (כ-20%). מבין כל התלמידים שנפגעו בתאונות דרכים ושלמדו בבתי ספר שבפיקוח הממלכתי, 23% נפגעו כנהגים. אחוז זה גבוה יותר מאחוז התלמידים שלמדו בבתי ספר שבפיקוח הממלכתי-דתי (17%) ושבפיקוח החרדי (16%). מבין תלמידי יא ויב בלבד שנפגעו בתאונות דרכים ושלמדו בבתי ספר מן הפיקוח הממלכתי, 51% נפגעו כנהגים. אחוז זה גבוה יותר מאחוז התלמידים שנפגעו כנהגים ושלמדו בבתי ספר שבפיקוח הממלכתי-דתי ושבפיקוח החרדי. בשנת תשע"ג היה הגיל המינימלי לקבלת רישיון נהיגה גיל 16 לאופנוע, גיל 17 לרכב פרטי, וגיל 18 לרכב משא. מתוך 372 אלף תלמידים בגילי 18-16, ל-73 אלף היה רישיון נהיגה (כ-20%). מתוך כלל התלמידים המעורבים בתאונות דרכים כנהגים, 84% נפגעו ו-16% היו מעורבים אך לא נפגעו. מקרב התלמידים אשר היו מעורבים בתאונות דרכים, 1,604 היו נהגים, מתוכם 443 נהגים שרכבו על אופניים והשאר נהגו בכלי רכב מנועיים. 36% מהתלמידים הנהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים עם נפגעים בשנת תשע"ג, נהגו בכלי רכב פרטי, כ-28% רכבו על אופניים ו-26% נהגו באופנוע.
|
מתוך כלל התלמידים שנפגעו בשנת תשע"ג, כ-89% מכלל התלמידים שנפגעו למדו בחינוך הרגיל
▪ ▪ ▪
|
מתוך 443 התלמידים שרכבו על אופניים בעת תאונת הדרכים, כ-23% היו תלמידי כיתות א-ד, כ-50% תלמידי כיתות ה-ח וכ-27% מכיתות ט-יב. (התפלגות כלל התלמידים שלמדו בכל כיתה באותה שנה הייתה כ-9% בכיתות א-ה, כ-8% בכיתות ו-י וכ-7% בכיתות יא ויב). מתוך כלל התלמידים שנפגעו בשנת תשע"ג, כ-89% מכלל התלמידים שנפגעו למדו בחינוך הרגיל, וכ-11% למדו בחינוך המיוחד או הוגדרו כתלמידי שילוב (כ-7% למדו בכיתת שילוב בבית ספר רגיל, כ-3% למדו בכיתה מיוחדת וכ-1% למדו בבית ספר מיוחד). אחוז זה דומה לשיעורם בקרב כלל התלמידים בשנת תשע"ג (10% למדו בחינוך המיוחד). מבין תלמידי החינוך המיוחד שנפגעו בשנת תשע"ג, היו 69% בנים ו-31% בנות (בכלל תלמידי החינוך המיוחד היו בשנה זו 60% בנים, 40% בנות). מתוך 895 התלמידים שנפגעו, 494 נפגעו כנוסעים (55%), 263 נפגעו כהולכי רגל (30%) ו-138 נפגעו כנהגים (15%). זאת לעומת שיעורם היחסי של הנפגעים בחינוך הרגיל: 63% נוסעים, 20% הולכי רגל ו-17% נהגים).
|
|