X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמר מנכ"ל מועת הלול בוועדת הכספים של הכנסת לויט: "יש כמות שיא של פטמים ולא יהיה מחסור בפסח. המחיר למגדל ירד אבל לצערי הצרכן לא נהנה מכך"
▪  ▪  ▪
הצרכן לא נהנה מירידה במחיר [צילום: AP]

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה (יום ג', 5.4.16) את תקנות תכנון משק החלב, העוסקות במדיניות הפיתוח בענף הבקר לשנת 2016 ותיקנה תקנות מכסות הביצים שנועדו לאפשר ליישובי הגדר בצפון לקבל תוספת למכסתם.
"לא יהיה מחסור בפסח"
במהלך הדיון התייחס היו"ר כבל להיערכות ענף המזון לקראת הפסח הקרב, הוא שב והזכיר את המחסור החמור שהורגש במדפים בראש השנה האחרון ובחגים שאחריו ואמר כי הוועדה פעלה רבות מאז על-מנת שמראות של מדפים ריקים לא יחזרו על עצמם. "לא נאפשר שהחגים שוב יפרצו ללא התראה מוקדמת", אמר.
מנכ"ל מועצת הלול, שמואל לויט, אמר כי "לא צפוי שום מחסור בביצים. משווקים לא מייבאים ביצים לא בגלל הסלמונלה אלא בגלל שהם חושבים שאין צורך בכך". באשר לעופות אמר לויט כי "יש כמות שיא של פטמים ולא יהיה מחסור בפסח. המחיר למגדל ירד אבל לצערי הצרכן לא נהנה מכך".
היו"ר כבל התייחס לכך ואמר כי החקלאים עמדו במחויבויות שלהם וצריך לבחון מי החוליה הבעייתית בשרשרת. הוא סיכם את הנושא ואמר כי "ההיערכות לקראת הפסח לא דומה כלל למה שקרה בחגי תשרי, אז מצאנו את עצמנו בנקודת שבר". נציג המגדלים יוסי אדוני העלה בעיה נוספת באשר לביצים המיובאות ואמר כי המגדלים בארץ מאכילים את התרנגולות במזון כשר לפסח מראש. לדבריו, בארץ מזינים את העופות בין היתר בשמן סויה, בעוד בחו"ל משתמשים בשומן חזיר ועלול להיות חשש שהן לא כשרות.
סמנכ"ל משרד החקלאות, אורי צוק בר, התייחס לכך ואמר כי משרד החקלאות לא עוסק בכשרות. לדבריו, לביצים המיובאות יש כשרות והמשרד.
גידול במכסות הביצים ל-7 יישובים
כאמור, בדיונים היום אישרה הוועדה גם תיקון לתקנות מכסות הביצים, שנועד לאפשר לתושבי יישובי הגדר בצפון לקבל תוספת למכסתם כפי שהיה נהוג בעבר, על-אף שאינם עומדים בהוראות חוק צער בעלי חיים וחוק רישוי עסקים וזאת לנוכח קשיי הפרנסה באזור והקשיים שלהם בשדרוג הלולים. התיקון אפשר להגדיל את המכסה ב-7 מתוך 9 יישובים, למעט נטועה ושומרה. היו"ר כבל הבהיר כי יפנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה על-מנת שהממשלה תאפשר בהקדם לתקן את התקנות גם בעניין שני היישובים הנותרים.
עוד אושרו התקנות שנועדו להסדיר את חלוקת תוספת מכסות ייצור החלב הגולמי בשנת 2016 של 60 מיליון ליטר, ליצרנים קיימים וחדשים. לפי ההצעה שאושרה, 42% מתוספת המכסות תחולק למגזר המושבי -58% למגזר הקיבוצי. עוד מוצע להקצות תוספת מכסה שונה ליצרנים שיתופיים מאזור עדיפות לאומית, לעומת יצרנים שאינם באסור עדיפות, וכן מוצע להקצות את תוספת המכסות למושבים כך ש-70% מהתוספת שמיועדת להם תוקצה ליצרנים שמכסתם אינה עולה על 700 אלף ליטר.

תאריך:  05/04/2016   |   עודכן:  05/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתן כבל / Eitan Cabel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המפרק וכונס בנכסים של אור מאשר רשמית: המשטרה חוקרת חדשות לעבירות פליליות    החובות - לפחות 160 מיליון שקל    דורש חוק שיגן על חברי קבוצות הרכישה    "כל שומרי הסף כשלו במשך 5 שנים"    כמעט כל העובדים יפוטרו
מירב ארד
הצבת הדגל והנפתו תתחיל כבר בעונת הרחצה הקרובה    בעונת הרחצה הקרובה הכניסה לחופים תהיה בחינם    בקרוב - קמפיין - אין רחצה ללא מציל
יצחק דנון
יגאל זילכה טוען: פרדי רובינסון מתחמק מהתשלום לו התחייב במסגרת ההסדר משנת 2005 להפרדת נכסיהם המשותפים    אומר שהחוב גבוה למעשה פי ארבעה, אך אין סיכוי לגבות את כולו
מירב ארד
המשטרה ופקחי משרד החקלאות פשטו על משחטה בכפר כנא והחרימו את הבשר פסול למאכל    בעל המפעל עוכב לחקירה    המשטרה ומשרד החקלאות חשפו רשת להברחת בשרים משטחי הרשות הפלשתינית לגבולות ישראל
עידן יוסף
בפעם הראשונה, מצלמת רחפן של משרד הביטחון מתעדת מהאוויר את העבודות הנרחבות לפינוי מחנה צריפין    פונו עד כה כ-40 אלף מ"ר של מבנים צבאיים, וכ-250 דונמים מוכנים למסירה לרמ"י    החל פינוי בה"ד 6
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il