X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאמני מגה בפנייה לבית המשפט:

"בן-משה פועל בסחטנות"

טוענים שדירקטוריון רבוע כחול ושומרי הסף משותקים ובן-משה פועל לבדו, למרות שטרם רכש את השליטה - ומנסה לסלק את המתמודדים הפוטנציאליים על מגה כדי לרכוש אותה בנזיד עדשים
▪  ▪  ▪
בן-משה. הציע מתווה [צילום: פלאש 90]

מוטי בן-משה, לשעבר מבעלי אי.די.בי והרוכש המיועד של רבוע כחול, מנסה לסחוט את נאמני רשת מגה - טוענים הנאמנים, עו"ד אהוד גינדס ורו"ח גבי טרבלסי, בדיווח שהגישו (7.4.16) לבית המשפט המחוזי מרכז.
לטענת טרבלסי וגינדס, למרות שבן-משה טרם השלים את רכישת רבוע כחול, הוא השתלט עליה למעשה ופועל באין מפריע, תוך שהדירקטורים ושומרי הסף של הקבוצה נאלמים דום. כך הוא יכול לדרוש מהנאמנים להותיר את מגה בידי רבוע כחול, תוך שהוא מציע תמורה מגוחכת ומפעיל אמצעי סחיטה תוך ניצול שליטתו-בפועל ברבוע נדל"ן - החברה המשכירה למגה חלק ניכר מסניפיה.
עוד נטען, כי בן-משה זוכה לשיתוף פעולה מצד בעלי השליטה הנוכחיים ברבוע כחול (בראשות שרגא בירן והקיבוצים) הממשיכים להפקיר את מגה ולפגוע בה ובנושיה. גינדס וטרבלסי חוזרים על טענתם, לפיה רבוע כחול ניהלה את מגה במימון דק, העמיסה עליה התחייבויות עתק ולא עמדה בהתחייבויותיה-שלה כלפי הרשת במסגרת הסדר הנושים שאושר ביולי 2015.
"עזות מצח יוצאת דופן"
לדעת טרבלסי וגינדס, מכירתה של רבוע כחול לבן-משה מיועדת לנתק אותה ואת בעליה מאחריותם למצבה של מגה. לכן העדיפו בירן והקיבוצים את הצעתו של בן-משה, שהתעלם מהמשבר במגה, על פני זו של גינדי החזקות, שהתנתה את הרכישה בהסדרת ההתחייבויות כלפי מגה ונושיה. בן-משה מתנה את רכישת רבוע כחול בביצוע תספורת להתחייבויותיה של זו כלפי מגה, טוענים הנאמנים, הסבורים שקיים ספק רב בדבר חוקיות הצעתו של בן-משה משום שהיא נגועה לשיטתם בהעדפת נושים ובהברחת נכסים.
טענתם העיקרית של גינדס וטרבלסי היא, שרבוע כחול ובן-משה מנצלים את שליטתם ברבוע נדל"ן כדי להרתיע רוכשים פוטנציאליים של מגה, כך שבסופו של דבר יוכלו לרכוש אותה בנזיד עדשים. כאשר רוכש שכזה חושש שחוזי השכירות יבוטלו או שדמי השכירות ימשיכו להיות גבוהים מהמקובל, ברור שהוא יימנע מלהגיש הצעה - מסבירים הנאמנים. בכך מפגין בן-משה "עזות מצח יוצאת דופן", הם טוענים.
טרבלסי וגינדס גם חושפים את המתווה שהציג להם בן-משה ב-30.3.16, ואשר התיימר להיות "הסדר נושים כולל לרבוע כחול ומגה". לדבריהם, המתווה אינו חתום בידי בן-משה ואינו מלווה בערבות בנקאית, ועיקרו הוא ויתור של מגה על התחייבויותיהן וחובותיהן של רבוע כחול ורבוע נדל"ן - העומדים לדעת הנאמנים על 800 מיליון שקל - תמורת תשלום של 200 מיליון שקל בלבד. "בין השיטין נרמז, בסחטנות, כי הצעת בן-משה היא היחידה המעשית, עקב שליטתו הצפויה ברבוע נדל"ן", מציינים הנאמנים.
"מצב מתוכנן מראש"
גינדס וטרבלסי מפרטים את המשמעות המעשית של המתווה, לשיטתם, ובין היתר: פטור לנושי המשרה של רבוע כחול ורבוע נדל"ן מאחריותם לקריסת מגה, ויתור על הקצאת אופציות לספקים הגדולים ב-193 מיליון שקל, ויתור על התחייבות של רבוע כחול להזרים למגה עוד 118 מיליון שקל, ויתור של ספקי מגה על ערבות של 160 מיליון שקל שנתנה להם רבוע כחול, ויתור של משכירי סניפים על ערבות דומה בסך 240 מיליון שקל, ויתור על החזר דמי שכירות מופרזים ב-150 מיליון שקל והתחייבות של הספקים להמשיך באספקה למגה תוך יצירת חשיפה חדשה.
לסיכום טוענים גינדס וטרבלסי, כי אין מנוס מן המסקנה שמדובר ב"מצב מתוכנן מראש, אשר עוצב בידי יד מכוונת כדי לגרום לסילוק מתחרים פוטנציאליים מהדרך של בן-משה ובכך לנסות ולכפות על מגה ונושיה הצעת רכישה/הסדר נושים נחותים, תוך עשיית רווח אישי גדול וניצול לרעה של המצב אליה נקלעה כל קבוצת אלון רבוע כחול לטובתו".
לאור כל זאת, מבקשים גינדס וטרלבסי מהשופט אילן שילה לקבוע, כי רבוע כחול ובן-משה יהיו רשאים להותיר את מגה בשליטתם רק אם ירכשו אותה ללא תספורת כלשהי, להורות לבן-משה להפסיק לקיים מגעים כלשהם בנוגע לרכישת מגה, ולקבוע שאת המו"מ על הסדרת התחייבויותיה של רבוע כחול למגה ינהלו רק חברי ועדת הביקורת שלה. את הדוח הגישו עוה"ד ליאת צרפתי-שלום ואיל בן-זקן.

תאריך:  10/04/2016   |   עודכן:  10/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגה - המשבר
איתמר לוין
חברת-האחות של הרשת טוענת שאין אמת בדברי הנאמנים בנוגע לסניפים שמגה שוכרת ממנה    מוסרת שמגה הפסיקה לשלם דמי ניהול לחברות אחרות וצברה גם חוב ארנונה בהיקף בלתי ידוע
איתמר לוין
רבוע כחול דוחה את טענות הנאמנים ואומרת שהזרימה למגה את כל הכספים להם התחייבה    הנאמנים ביקשו מבית המשפט לחייב את רבוע כחול להזרים עוד 117 מיליון שקל
איתמר לוין
הנאמנים: הממונה על ההגבלים, מוטי בן-משה ורשתות קטנות פגעו בהליך המכירה    ההצעות שנדחו לרכישת הרשת עמדו על 330 מיליון שקל    מעלים חשש שהרשת נחלבה מנכסיה בידי רבוע כחול
איתמר לוין
השר לשעבר שלום שמחון ארגן עשר רשתות שיווק המעונינות לחלק ביניהן את הסניפים    העובדים: המטרה היא לקרוע את מגה לגזרים, לחלק את השלל ולפגוע בזכויותינו
איתמר לוין
גינדס וטרבלסי מבקשים לחייב את חברת-האם להשלים את ההזרמה לה התחייבה אשתקד בהסדר הנושים של מגה    טוענים: רבוע כחול עצמה הודתה שלא הזרימה 72 מיליון שקל
רשימות נוספות
רבוע נדל"ן: נתבע את הנאמנים  /  איתמר לוין
רבוע כחול: מבטלים ההנחה למגה  /  אלעזר לוין
הכנ"ר: לחקור יחסי רבוע כחול ומגה  /  איתמר לוין
פרופ' זליכה - נאה דורש לא נאה מקיים  /  שמעון זיו
האם למכור את מגה כמקשה אחת  /  יובל לובנשטיין
הכה בקופאי  /  יעקב שטרכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il