X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות המיסים פרסמה חוזר ליישום כללי גביית המיסים בעולם הדיגיטלי: חברות בינלאומיות ישלמו מיסים בארץ אם יש להן משרדים בישראל, או שיש להן פעילות אינטרנטית נרחבת עם לקוחות ישראלים
▪  ▪  ▪
משרד פיזי בישראל יוביל לחיוב במס [צילום: AP/Virginia Mayo]
הצרכן ישלם? אולי
כמו בכל העלאת מיסים, גם הטלת המס על ענקי האינטרנט הבינלאומיים עשויה להתגלגל על הלקוח. אולם, ושוב - כמו תמיד, התשובה לשאלה האם ובאיזה היקף זה יקרה, תלויה בכוחות השוק. אם החברות הבינלאומיות יגיעו למסקנה שספיגת המס תעלה להן פחות מאשר אובדן לקוחות ישראלים, הן יימנעו מגלגול המס על הלקוח. במקביל יש לזכור, כי האזרח הישראלי אמור לצאת נשכר מתוספת ההכנסות במיסים: דבר זה אמור לאפשר למדינה להפחית במסים אחרים, לתת יותר שירותים או לצמצם את הגירעון.

מהפכה בתחום תשלום המיסים של ענקי האינטרנט הבינלאומיים. רשות המיסים פרסמה (יום ב', 11.4.16) חוזר, המטיל חובת מס הכנסה ומע"מ על ענקי האינטרנט הבינלאומיים בגין פעילותם בישראל. הכללים יחולו על חברות כגון גוגל, יאהו, פייסבוק ואמזון.
רשות המיסים מסרה, כי החוזר מפרש את המצב החוקי ולפיכך מבחינתה הוא נכנס מיידית לתוקף. עם זאת, צפויות החברות הבינלאומיות לקבל תקופת התארגנות למילוי הדרישות הפורמליות כגון רישום במשרדי מע"מ. טרם נמסר בצורה מוסמכת כמה זמן יוענק להן לצורך כך.
הרשות אומרת, כי יש להתאים לעידן הדיגיטלי את כללי המיסוי המסורתיים, ולהביא בחשבון את המאפיינים המודרניים של "מוסד קבע" - מונח היוצר חיוב במס. החוזר מרחיב במידה ניכרת את ההגדרות הקלאסיות, כך שגם פעילות שבעבר נחשבה למשנית בלבד, תיצור חבות במס של ענקי האינטרנט הבינלאומיים.
החידוש המרכזי בחוזר הוא, כי גם קיומו של משרד בישראל יחייב את החברה הבינלאומית בתשלום מס בארץ. משמעות הדבר היא, כי הענקים הבינלאומיים המפעילים בישראל רק משרדים ומרכזי תמיכה, ישלמו מס על הכנסותיהם מעסקיהם בישראל. עוד קובע החוזר, כי גם פעילות שבעבר נחשבה כ"הכנה" ו"עזר" עשויה בתנאים מסוימים להוות "מוסד קבע" בעולם הדיגיטלי.
עוד נקבע, כי החיוב במס בישראל יחול גם בהעדר נוכחות פיזית, אם לחברה הזרה יש פעילות דיגיטלית משמעותית בישראל. פעילות שכזו תימדד לא רק בהיקפה הכספי, אלא גם במאפיינים כגון סליקת כרטיסי אשראי ישראלים או קיומו של אתר אינטרנט בעברית. הרחבה זו תטיל את חיוב המס גם על חברות שאינן פועלות פיזית בארץ, אך משווקות את מוצריהן ואת שירותיהן לאזרחים ישראלים - כגון אמזון ו-eBay.
עוד נקבע בנוגע למוסד הקבע, כי גם פעילות של שיווק ואיתור לקוחות ופעילות של שירות לקוחות, יכולים להיחשב כנוכחות פיזית קבועה. החוזר מוסיף ומדגיש, כי ייתכנו מקרים שבהם פעולות נלוות יהיו משמעותיות עד כדי כך, שייצרו גם הן מוסד קבע, כגון עריכת סקרי שוק. עוד מודגש, כי פעילות נלווית תהיה חייבת במס אם לצידה תהיה פעילות עיקרית משמעותית. גם אם עובדים זרים של התאגיד הזר מגיעים אל המשרד הישראלי ועובדים בו רק מדי פעם - הדבר יהפוך אותו למוסד קבע.
החוזר מתייחס גם לפעילותם של ענקי האינטרנט באמצעות סוכנים ישראלים. בהקשר זה נקבע, כי יש מקרים שבהם קיום סוכן ישראלי יהווה עילה לחיוב במס לתאגיד הזר. כך, למשל, אם הסוכן מבצע בעצמו את העסקות, או במקרה שיש לו סמכות להתחייב על המחירים ועל התנאים שלהן.
רשות המיסים מוסיפה וקובעת, כי ענקי האינטרנט הבינלאומיים גם ישלמו מע"מ על העסקות שהם מבצעים בישראל. מאחר שככלל לא נגבה מע"מ מהלקוחות הישראלים, הרי שלכאורה ייאלצו החברות הזרות לוותר על 15% מהכנסותיהן לצורך תשלום המע"מ.
כל הכללים הללו יחולו על חברות הרשומות במדינות שאיתן יש לישראל אמנות למניעת כפל מס. לגבי חברות ביתר המדינות (מיעוט זניח), קובע החוזר כללים נפרדים.

תאריך:  11/04/2016   |   עודכן:  11/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון  יאהו  עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוגל, פייסבוק ו-ebay יתחילו לשלם מיסים בישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גוגל חייב להפסיק להרעיל את
ישע  |  11/04/16 11:41
2
ebey גובה מס בחו"ל מישראלים ..
מטי  |  11/04/16 12:09
3
פייסבוק וגוגל ביי לקפריסין
אורזים  |  11/04/16 13:02
4
לא שווה לקנות באי בי ממילא ל"ת
מטי  |  11/04/16 13:37
 
- לגברים לבוש והנעלה לא לנשים
תלוי  |  11/04/16 15:50
5
ממש... ואיך יקזזו מעמ?
איזה מס ישלמו?  |  11/04/16 14:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
שלומי וקס-תומר תובע מקבוצת אפריקה-ישראל 3.7 מיליון שקל, בטענה שלא שילמה את העמלות להן הוא זכאי תמורת שיווק 13 הקומות העליונות במגדל שבתל אביב
איציק וולף
זיאד דרארגה הורשע בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של יותר מ-3 מיליון שקלים בספרי חברה לניקיון ולכוח אדם שבבעלותו    בית המשפט: אין להקל עם נאשם אשר חרף היותו כיום איש ציבור פעל על-מנת לרמות את אוצר המדינה בצורה שיטתית
יפעת גדות
הממשלה אישרה פה אחד את התוכנית    תביא לחסכון כלכלי ולייעול צריכת האנרגיה במשק, לשיפור התחרותיות בתעשיה ולהפחתת זיהום אוויר וצמצום הנזקים הבריאותיים ממנו    התועלת הכלכלית המצטברת למשק הישראלי: למעלה מ-30 מיליארד שקל
איציק וולף
קצין משטרה מאגף התנועה במחוז תל אביב במשטרה שלל את רישיונה של נהגת שנפגעה על-ידי נהג פורשה וטען כי היא זו שנסעה ברמזור אדום    נהג הפורשה, שנסע במהירות עד שהתנגש במכוניות שנסעו כחוק, ממשיך להחזיק ברישיון הנהיגה
יצחק דנון
מבקש לפרק את עמותת יודאיקה כפר חב"ד, הקשורה לעמותת צעירי חב"ד, בטענה ששימשה להברחת כספים, קיבלה כספים ממקורות עלומים והלוותה מאות אלפי שקלים ללא תיעוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il