X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת "נתיבי איילון" אחראית כיום על פרויקטים תחבורתיים באזור תל אביב בלבד משרד התחבורה מחפש שם חדש לחברה שיבטא את מטרותיה החדשות של החברה
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

לאחר יותר מ-46 שנה, חברת נתיבי איילון משנה את יעודה ותבצע לראשונה בתולדותיה פרויקטים תחבורתיים במרחב העירוני, הפרברי, והמטרופוליני, בכל רחבי הארץ. כיום פועלת החברה באזור תל אביב בלבד.
שינוי יעוד החברה התאפשר לאחר שהממשלה אישרה את הצעת שר התחבורה, ישראל כ"ץ, להפוך את חברת נתיבי איילון לחברה ממשלתית, בבעלות מלאה של המדינה.
החברה החדשה תשמש כזרוע של משרד התחבורה לביצוע מיזמים במרחב העירוני, בכל רחבי הארץ, בדומה לחברת נתיבי ישראל, המבצעת מיזמים תחבורתיים בין-עירוניים.
"מדובר במהפכה, שכן חברת נתיבי איילון תתכנן, תקדם ותבצע לראשונה בתולדותיה, פרויקטים תחבורתיים במרחב העירוני, הפרברי והמטרופוליני, בכל רחבי הארץ, במקביל לחברת נתיבי ישראל, המבצעת פרויקטים בינעירוניים", אמר כ"ץ.
בעקבות שינוי יעודה של "נתיבי איילון", משרד התחבורה מחפש שם חדש לחברה שיבטא את מטרותיה החדשות של החברה. המשרד בוחן בין השאר אפשרות לפנות לציבור הרחב להצעת שם שישקף את תחומי פעילותה החדשים של החברה.
משרד התחבורה, רשות החברות הממשלתיות ועיריית תל אביב-יפו משלימים בימים אלה את תהליך המכירה של מניות עיריית תל אביב למדינה, ובקרוב מאוד היא תהפוך לחברה ממשלתית בבעלות המדינה בלבד.
חברת "נתיבי איילון", שהוקמה ב-1970 כגוף משותף לממשלת ישראל ולעיריית תל אביב-יפו, אחראית כיום על הקמה ופיתוח של עורקי תחבורה עירוניים ומטרופוליניים באזור תל אביב בלבד.
על-פי החלטת הממשלה, המדינה החלה בהליך הרכישה של אחזקות עיריית תל אביב-יפו (50%) בחברת נתיבי איילון ובמקביל לכך, אחזקותיה של המדינה בחברת "אוצר מפעלי ים" יימכרו כמקשה אחת לעירייה.
במהלך שנות פעילותה, צברה חברת נתיבי איילון ניסיון במיזמים עירוניים מורכבים ורחבי היקף בתל אביב, וגם ספגה לא מעט ביקורת ממבקר המדינה על אופן התנהלותה. החברה פועלת כיום כגוף מטה המפעיל, מתאם ומבקר מספר רב של משרדי תכנון, מנהלי פרויקטים וקבלנים.
חברת נתיבי איילון מנהלת ומקדמת כיום עבור משרד התחבורה שלושה מיזמי דגל של המשרד: פרויקט למתן העדפה לתחבורה ציבורית "מהיר לעיר" ב-20 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב, הקמת רשת "נתיבים מהירים" במטרופולין תל אביב והקמת רשת מטרופולינית של "אוטוסטרדות" לאופניים בגוש-דן "אופני-דן".
החברה החדשה שתוקם תהיה אחראית בנוסף על ניהול וייזום מיזמים של תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ונתיבים מהירים למרכזי המטרופולינים בכל הארץ, וכן ייזום פרויקטים תחבורתיים שיסייעו בתוכניות הלאומיות לפתרון בעיית הדיור ויתמכו בהן.

תאריך:  12/04/2016   |   עודכן:  12/04/2016
+דמי הנסיעה לעובדים לא יופחתו
12:48 12/04/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האוצר יבטל את קיצוץ דמי הנסיעה לעובדים שנעשה בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית  ▪  ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: "השיטה להמרת תוספות שכר בהחזרי הוצאות רכב צריכה להיפסק"

ביטול התמריץ לעבור לתחבורה ציבורית? [צילום אילוסטרציה: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתיבי איילון תבצע מיזמים עירוניים בכל הארץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
הסכום המבוקש: 2.7 מיליון שקל    הטענה: מערכת הרב-קו מחייבת בגין נסיעה בין-איזורית גם כאשר הנסיעה היא בתוך האיזור; חלק מהנהגים לא יודעים כיצד לבטל את החיוב השגוי
עידן יוסף
בחודש מרס בוצעו כ-5.4 מיליון נסיעות ברכבת ישראל, גידול של 17% מהחודש המקביל אשתקד
עידן יוסף
הפעימה השנייה של הרפורמה כובלת את תושבי עפולה לבית שאן בלי לאפשר מעבר מוזל לטבריה ואת תושבי טבריה לקריית שמונה ולצפת בלי לאפשר להם מעבר מוזל לעפולה
איתמר לוין
הרכבת התחייבה לבצע התמודדות פנימית ("תיחור") בין ארבע חברות מדידה שזכו במכרז שפרסמה - אך העניקה לאחת החברות עבודות ב-3.6 מיליון שקל מבלי לבצע את אותה התמודדות    הנהלת הרכבת נימקה: מ.ת.ב הציעה את המחירים הזולים ביותר והשירות הטוב ביותר
עידן יוסף
שעות ארוכות המתינו עשרות נוסעים שהיו בדרכם לאלעד שנהגי האוטובוס יואילו לעצור להם בתחנה מול אוניברסיטת בר-אילן    אגד תעבורה אפילו לא תגברה את השירות וטוענת לביקוש חריג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il