X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האוצר יבטל את קיצוץ דמי הנסיעה לעובדים שנעשה בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: "השיטה להמרת תוספות שכר בהחזרי הוצאות רכב צריכה להיפסק"
▪  ▪  ▪
ביטול התמריץ לעבור לתחבורה ציבורית? [צילום אילוסטרציה: איתמר לוין]

דמי הנסיעות לעובדים לא יופחתו על-אף ההוזלה במחירי התחבורה הציבורית, כך הוחלט במסגרת ההבנות החדשות שהושגו בין ההסתדרות לבין משרד האוצר. ההסכמות התקבלו ביממה האחרונה לאחר הידברות אינטנסיבית ופגישה שקיימו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, ויו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד.
כוונת האוצר לקצץ בהחזרי הנסיעות בעקבות הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית נתקלה בהתנגדות מצד ההסתדרות ומצד שר התחבורה ישראל כ"ץ, לנוכח העובדה כי המהלך פוגע בעובדים מאזורי הפריפריה שהתחבורה הציבורית בסביבתם אינה יעילה או לא נגישה כלל. נהוג כי עובדים אלו, אשר נאלצים להשתמש ברכבם הפרטי, מקבלים את הוצאות הנסיעה במסגרת הסדרים שונים המבוססים על עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית.
מ"תחבורה בדרך שלנו" נמסר בתגובה, כי "בשבוע בו הממשלה מכריזה על מדיניות של העמקת ההשקעה ושיפור השרות בתחבור הציבורית, האוצר פועל באופן מנוגד למדיניות זו".
לטענת ארגון נוסעי התחבור הציבורית בישראל, "על המדינה לפתור את בעיית הניידות של תושבי הפריפריה ולתת להם מענה, בין באמצעות קווים ייעודים, במקומות בהם אינם קיימים, ובין בהגברת תדירות הנסיעות ושיפור הסינרגיה בין הרכבות והקווים הבין-עירוניים לקווים העירוניים והמקומיים. בנוסף על כך, היה מצופה מהמדינה כי למקומות ייעודים, בהם לא קיים עדיין המענה במסגרת התחבורה הציבורית, יתקיים שירות הסעות עבור העובדים ע"י משרדי הממשלה והגופים הציבוריים, אך בהמשך המדיניות הנוכחית המדינה מפתחת ומעצימה את הבעיה במקום לפותרה".
מנכ"ל הארגון איתי חיים: "לטעמנו, על המדינה לצמצם ככל הניתן את השימוש ברכב הפרטי, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית, כשבכלל מדיניות זו, על האוצר לבצע הפרדה של סעיף החזר הנסיעות בתחבורה הציבורית מתלושי המשכורות, בכך שסעיף זה יחושב למעסיק כהחזר הוצאות ובכך יתמרץ ויתגמל מעסיקים ועובדים להעדיף את ההגעה בתחבורה הציבורית על פני שימוש ברכב הפרטי. השיטה להמרת תוספות שכר בהחזרי הוצאות רכב צריכה להיפסק".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א–יפו ומחזיקת תיק התחבורה, אמרה כי זוהי החלטה אמיצה שמשמעותה אי-פגיעה בעובדים הנוסעים בתחבורה ציבורית לעבודה. "אני מקווה שזהו סימן ראשון להכרה בצורך במתן תמריצים חיוביים להגעה ירוקה לעבודה, ומצפה שיפותחו מנגנונים שיתנו תמריץ ותוספת שכר למי שמגיע באוטובוס או בתחבורה אלטרנטיבית על פני המשתמשים ברכב פרטי. הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק את ה'ישראבלוף' שמתגמל בעדיפות ברורה את בעלי הרכב הפרטי ותאפשר לעובדים לקבל את שכרם המלא ללא חיוב בבעלות על רכב פרטי".

תאריך:  12/04/2016   |   עודכן:  12/04/2016
+בזק אונליין זכתה במוקד התחבורה הציבורית
22:37 12/04/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פרסום ראשון: החברה שהפעילה בחמש השנים האחרונות את מוקד המידע האחוד זכתה במכרז  ▪  תספר מידע ושירות לנוסעים  ▪  המוקד יפעל רק 19 וחצי שעות ביממה

המידע לא יהיה זמין בשעות הקטנות של הלילה
+האוצר בוחן לקנות מסיטיפס את הרכבת הקלה
18:01 12/04/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על-פי דיווח בכלכליסט, רכישת המיזם חזרה תשתלם למדינה בטווח הארוך בשל הארכת הקו הצפויה ודרישות כספיות גבוהות של ספקית הקרונות אלסטום  ▪  המחיר: פיצוי של עד 400 מיליון שקל לסיטיפס

הרכבת הקלה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברת "נתיבי איילון" אחראית כיום על פרויקטים תחבורתיים באזור תל אביב בלבד    משרד התחבורה מחפש שם חדש לחברה שיבטא את מטרותיה החדשות של החברה
יצחק דנון
הסכום המבוקש: 2.7 מיליון שקל    הטענה: מערכת הרב-קו מחייבת בגין נסיעה בין-איזורית גם כאשר הנסיעה היא בתוך האיזור; חלק מהנהגים לא יודעים כיצד לבטל את החיוב השגוי
עידן יוסף
בחודש מרס בוצעו כ-5.4 מיליון נסיעות ברכבת ישראל, גידול של 17% מהחודש המקביל אשתקד
עידן יוסף
הפעימה השנייה של הרפורמה כובלת את תושבי עפולה לבית שאן בלי לאפשר מעבר מוזל לטבריה ואת תושבי טבריה לקריית שמונה ולצפת בלי לאפשר להם מעבר מוזל לעפולה
איתמר לוין
הרכבת התחייבה לבצע התמודדות פנימית ("תיחור") בין ארבע חברות מדידה שזכו במכרז שפרסמה - אך העניקה לאחת החברות עבודות ב-3.6 מיליון שקל מבלי לבצע את אותה התמודדות    הנהלת הרכבת נימקה: מ.ת.ב הציעה את המחירים הזולים ביותר והשירות הטוב ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il