X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי דיווח בכלכליסט, רכישת המיזם חזרה תשתלם למדינה בטווח הארוך בשל הארכת הקו הצפויה ודרישות כספיות גבוהות של ספקית הקרונות אלסטום המחיר: פיצוי של עד 400 מיליון שקל לסיטיפס
▪  ▪  ▪
הרכבת הקלה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בכירים במשרד האוצר החלו לבחון בשבוע האחרון את האפשרות לקנות בחזרה (Buy-Back) את מיזם הרכבת הקלה בירושלים, כך פורסם ביומון כלכליסט.
על-פי הדיווח של הכתב ליאור גוטמן, הרכישה תתבצע תוך מימוש סעיף בחוזה שנחתם לפני כמה שנים בין משרדי האוצר והתחבורה ליזם - חברת סיטיפס, ולפיו המדינה תוכל לפדות את הזיכיון שניתן בזמנו לתקופה של 30 שנה תוך מתן פיצוי לבעלי האחזקות העיקריים. אפשר שהפיצוי יחושב על-ידי הכפלת הרווח הנקי הידוע האחרון של הזכיין — כ־11.4 מיליון שקל לשנת 2015 — בתקופת הזיכיון שנותרה למימוש, בתוספת היוון מסוימת שתיקבע בזמן הרכישה בחזרה.
הרקע לרעיון הוא שהתוואי הנוכחי של הקו (האדום) מפסגת זאב דרך מרכז העיר ועד להר הרצל עומד בפני הארכה משמעותית של הקו עד לשכונת נווה יעקב ובית החולים הדסה, מ-14 ק"מ לכ־22 ק"מ. נכון להיום סיטיפס מפעילה 23 רכבות, והארכת הקו דורשת רכישה של עוד 30-40 קרונות חדשים עם מערכות הפעלה נלוות.
על-פי הדיווח, לספקית הקרונות הנוכחית אלסטום יש אפשרות חוזית לספק את שאר הקרונות הדרושים, אך לאחרונה ישנו מבוי סתום במגעים לרכישתם בין אלסטום למשרדי האוצר והתחבורה. באוצר אומרים כי או שאלסטום תקזז מהצעתה שעומדת על כ־370 מיליון אירו עשרות מיליונים, או שהמדינה תצא למכרז רכישה חדש. מנגד יש הטוענים שאלסטום מסוגלת לשפר את הצעתה, כאשר יציאה למכרז תתקע את הארכת הקו בשנתיים. אולם באוצר מעריכים שמפעיל חדש, שייבחר לאחר רכישת המיזם, כבר ימצא את הדרך לתפעל את הקו המוארך עם הקרונות החדשים בעלות נמוכה יותר. נימוק נוסף לרכישה של המדינה הוא ההתרחבות העתידית של הקו הירוק של הרכבת, לכן באוצר רוצים לצאת למכרז ולמצוא גוף שיפעיל את שני הקווים יחד.
בכלכליסט נכתב כי עלות הפיצוי ליזמים עלולה לנוע בין 285 ל־400 מיליון שקל, שאותם ניתן לפרוס גם לתקופת החוזה שנשארה (25 שנים).

תאריך:  12/04/2016   |   עודכן:  12/04/2016
+בזק אונליין זכתה במוקד התחבורה הציבורית
22:37 12/04/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פרסום ראשון: החברה שהפעילה בחמש השנים האחרונות את מוקד המידע האחוד זכתה במכרז  ▪  תספר מידע ושירות לנוסעים  ▪  המוקד יפעל רק 19 וחצי שעות ביממה

המידע לא יהיה זמין בשעות הקטנות של הלילה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר בוחן לקנות מסיטיפס את הרכבת הקלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרוייקט השחיתות ממשיך
בייגה שר אוצר  |  13/04/16 00:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
האוצר יבטל את קיצוץ דמי הנסיעה לעובדים שנעשה בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית    ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: "השיטה להמרת תוספות שכר בהחזרי הוצאות רכב צריכה להיפסק"
עידן יוסף
חברת "נתיבי איילון" אחראית כיום על פרויקטים תחבורתיים באזור תל אביב בלבד    משרד התחבורה מחפש שם חדש לחברה שיבטא את מטרותיה החדשות של החברה
יצחק דנון
הסכום המבוקש: 2.7 מיליון שקל    הטענה: מערכת הרב-קו מחייבת בגין נסיעה בין-איזורית גם כאשר הנסיעה היא בתוך האיזור; חלק מהנהגים לא יודעים כיצד לבטל את החיוב השגוי
עידן יוסף
בחודש מרס בוצעו כ-5.4 מיליון נסיעות ברכבת ישראל, גידול של 17% מהחודש המקביל אשתקד
עידן יוסף
הפעימה השנייה של הרפורמה כובלת את תושבי עפולה לבית שאן בלי לאפשר מעבר מוזל לטבריה ואת תושבי טבריה לקריית שמונה ולצפת בלי לאפשר להם מעבר מוזל לעפולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il