X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי חושף בפסק הדין בנושא "קמפיין שוקה" את נתוניה של החברה עצמה וקובע: החברה ולא הלקוח היא המרוויחה מהפעלת מוקדן במקום סוכן
▪  ▪  ▪
מידע מטעה

הפרמיות שגובה חברת ביטוח ישיר גבוהות בכשליש מן המקרים מאלו שגובות חברות הביטוח המסורתיות, המשתמשות בסוכנים. כך מגלה פסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אליהו בכר, אשר הורה להפסיק את "קמפיין שוקה" של החברה.
בהסתמכו על עדים מטעם ביטוח ישיר עצמה, אומר בכר (11.4.16), כי 70%-60% מהפוליסות שמוציאה החברה זולות מאשר בחברות אחרות - דהיינו ב-40%-30% מהמקרים היא יקרה יותר. זאת, בניגוד לרושם שיוצר הקמפיין, ולפיו הוויתור על שירותיו של הסוכן יוריד את הפרמיות שישלם הלקוח.
בכר מוסיף: "כאשר אין הבדל בשיעורי הפרמיה, וכאשר המוקדן, כך יש להניח, במשרדי החברה אינו משתכר כפי שכרו של סוכן הביטוח באשר אינו נדרש להיות סוכן ביטוח או להחזיק סוכנות ביטוח, כי אז יש להניח, שבהפרש זה זוכה בהכרח החברה. מכאן, שאי מימון סוכן לא מיטיב עם הלקוח בהכרח, אליו מופנית הפרסומת, אך בהכרח מיטיב עם הכנסות החברה".
לדברי בכר, הצופה הסביר בקמפיין סבור שבתשלום לחברת ביטוח מסורתית נכלל שלא לצורך שכרו של הסוכן, אך זהו רושם מטעה. בפועל, בפוליסה לא נאמר מהו התשלום תמורת הביטוח ומהי עמלת הסוכן. לפיכך, הדרך הנכונה היא להשוות בין הפרמיות של החברות השונות, ולא לערוך חשבונאות של המתחולל מאחורי הקלעים.
ביטוח ישיר למעשה התחייבה באמצעות הקמפיין להוריד את הפרמיות שהיא גובה, אומר בכר. "אלא שכאמור לא כך הם פני הדברים. שיעור הפרמיות אצל החברה גבוה בממוצע ב-35% מהמקרים משיעורי הפרמיה הנגבים בחברות הביטוח המסורתיות. בעיני יש בכך כדי להטעות את הצרכן. מבקשים מהצרכן להפחית את עמלת הסוכן, אך מאידך לא מתחייבים להקטין את שיעור הפרמיה. מה הנפקה מינה?", הוא שואל רטורית.
קביעות אלו של בכר עמדו במרכז החלטתו לפסול את הקמפיין, לאחר שהגיע למסקנה שהוא מטעה את הלקוחות. הוא אומר, שבמצב זה "הצגת היתרון היחסי הלגיטימי בין שני עוסקים מתחרים, הופכת להצגה מטעה מקום בו המידע המועבר אינו זה אותו סבור הלקוח כי הינו מקבל בפועל".

תאריך:  13/04/2016   |   עודכן:  13/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אליהו בכר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטוח ישיר יקרה יותר ב-35% מהמקרים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כך מטעים את הקוראים
לוין,תתביש!  |  13/04/16 12:19
2
בישיר נתנו לי הצעה זולה יותר
שמעון שומרון  |  14/04/16 15:11
3
זה לא עניין המחיר, זה עניין
רמוס  |  14/04/16 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ראשי הערים חיפה וסן פרנסיסקו חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הביומד והיערכות מפני רעידות אדמה
איתמר לוין
האחים נקש מגיבים לתביעת הבנק נגדם בעקבות ביטול רכישת החברה הכלכלית לירושלים: טוענים שהבנק פעל בניגוד עניינים במטרה להציל לפחות חלק מחובות העתק שלה
עידן יוסף
מאות בחורי ישיבות של הציונות הדתית פתחו במסע הסברה ארצי של אלף שיעורים לציבור הדתי נגד המגמות הרפורמיות שכותרתו "יהדות יש רק אחת"
איציק וולף
העובדים מפגינים מול מטה החברה ביקום    עיכובים צפויים במשלוח החשבוניות החודשיות ללקוחות
יפעת גדות
אליפות הסייבר הישראלית התקיימה במעמד שר החינוך נפתלי בנט    רבע מיליון ילדים מפריפריה מהמרכז מכל שכבות האוכלוסייה השתתפו במהפכה הטכנולוגית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il