X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך הגיבו ברשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר למסיבת העיתונאים שערך שר הרווחה, חיים כץ ובה עלה כי 400 מ"ש לא הועברו לניצולי השואה אשר סובלים מקור ורעב ללחם
▪  ▪  ▪
חיים כץ. כולנו נכשלנו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"ששר הרווחה עושה שימוש ציני בניצולי השואה לצורך עשיית רווח פוליטי וכותרות בתקשורת. הרשות תמשיך לטפל בניצולי השואה בחרדת קודש ותקצה עבורם את כל המשאבים הדרושים תוך שיתוף פעולה ומידע עם כל הגורמים הרלוונטיים. אנו מציעים לשר כץ לחפש כותרות במקומות אחרים" - תגובת הרשות לזכויות ניצולי השואה שבמשרד האוצר, לטענות שהעלה (יום ה', 14.4.16) שר הרווחה, חיים כץ במסיבת עיתונאים לפיהן למעלה מ-400 מיליון שקלים לא הועברו לניצולים בשל חסמים ביורוקרטיים ומחסור במידע.
מנתונים משרד הרווחה עולה כי 20 אלף ניצולי שואה החיים בישראל לא מימשו את זכויותיהם בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל.
"לאחר מאבק שניהלתי ולאחר התערבותו של היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלביט, לפני 20 יום הואילו בטובם הפקידים ברשות לניצולי השואה להעביר לנו את מספרי תעודות הזהות של הניצולים שהיו ברשותם. בעבודת מטה מאומצת ביצענו הצלבה עם הנתונים הקיימים בביטוח הלאומי והצלחנו לקבל תמונת מצב על ניצולי השואה החיים כיום בישראל". כולנו נכשלנו. הביורוקרטיה, האטימות של הפקידים וריבוי הגופים המטפלים בנושא הביאו למצב שיש ניצולים הרעבים לפת לחם, סובלים מקור וחוסר התייחסות. נעשה את כל מה שאפשר על-מנת למנוע את הסבל הנורא ונאפשר להם לחיות בכבוד. לראשונה ננסה לבצע מהלך שבו מי שזקוק לסיוע יקבל יותר מאלו שלא צריכים״, אמר השר כץ.
"רעבים לפת לחם ווסבלים מקור"
עוד הוסיף כץ: "לצערי, המידע על ניצולי השואה החיים בישראל היה שמור בסוד. סוד שהיה מנת חלקה הבלעדית של הרשות לזכויות ניצולי השואה. הפקידות, שהייתה אמונה על הנושא, לא הייתה מוכנה לחלוק את הנתונים עם משרד הרווחה ולא עם הביטוח הלאומי בטענה מגוחכת של צנעת הפרט. לאחר מאבק שניהלתי, ולאחר התערבותו של היועמ"ש אביחי מנדלביט, הואילו בטובם הפקידים ברשות לניצולי השואה להעביר לנו לפני 20 יום את מספרי תעודות הזהות של הניצולים שהיו ברשותם.
בעבודת מטה מאומצת ביצענו הצלבה עם הנתונים הקיימים בביטוח הלאומי והצלחנו לקבל תמונת מצב על ניצולי השואה החיים כיום בישראל, המשקפים בבירור איך כולנו נכשלנו. איך הביורוקרטיה והאטימות של הפקידים וריבוי הגופים המטפלים בנושא הביאו למצב שיש ניצולים הרעבים לפת לחם, סובלים מקור וחוסר התייחסות. נעשה את כל מה שאפשר על-מנת למנוע את הסבל הנורא ונאפשר להם לחיות בכבוד. לראשונה ננסה לבצע מהלך שבו מי שזקוק לסיוע יקבל יותר מאלו שלא צריכים".
מהנתונים שהוצגו עולה כי בישראל חיים כיום 194,468 ניצולי שואה ו-65,134 אלף מתוכם מקבלים גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי.
במסגרת מסיבת העיתונאים התייחס השר כץ לתוכנית הפעולה החדשה שגיבש משרדו במהלך שלושת השבועות האחרונים, בשיתוף המוסד לביטוח לאומי במורה לשפר באופן מיידי את מימוש זכויות ניצולי השואה. עלות התוכנית שהציג כץ 128 מיליון שקלים בשנה.
טענות לא נכונות
הרשות לזכויות ניצולי השואה דחה מכל וכל טענות משרד הרווחה וציינה כי "הרשות מעבירה נתונים לכל גוף ציבורי שמבקש להעניק סיוע לניצולים. כל טענה אחרת אינה נכונה בעליל. הרשות מעבירה מידע באופן קבוע לגופים שונים, בהם המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים, ועוד.
"
טענות משרד הרווחה אינן נכונות. הרשות ביקשה ממשרד הרווחה הבהרות שמסבירות לצורך מה נדרש מידע אישי רגיש. היועץ המשפטי לממשלה הנחה את הרשות שלא להעביר פרטים מזהים. לכן, ובהתאם להנחייתו, העבירה הרשות את כל מסד הנתונים בנפרד מהפרטים האישיים של הניצולים".
.

תאריך:  14/04/2016   |   עודכן:  14/04/2016
+אחד מכל שמונה
16:46 14/04/16  |  ציפי לוין   |   לרשימה המלאה

הספר 'אחד מכל שמונה' הוא פרי מחקר המבוסס על תיעוד נרחב מהמלחמה הקשה והאכזרית נגד הכובש הנאצי ומביא פרטים רבים על השתתפותם של היהודים אזרחי יוגוסלוויה בפעילות המחתרתית ובלחימה בתנועת הפרטיזנים בארץ זו בשנות מלחמת העולם השנייה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שר הרווחה עושה שימוש ציני בניצולים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כץצודק=לסגור את רשות"הניצולים"
ע_הראל  |  15/04/16 13:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
אליהו קאופמן
בטוחני שלא לדרך הזו ולא למפגשים ובריתות כאלה פיללו מנחם בגין, אלימלך רימלט, מאיר כהן אבידוב, דב שילנסקי, שמחה ארליך וחבריהם לפני שנות דור
יוסי ברנע
ביקורת על ספרו של אריק לארסון, בגן חיות הטרף, דיפלומטיה, אהבה ואימה בבירת הרייך השלישי
מחלקה ראשונה
תיאוריה הטוענת שבני האדם נחלקים מרגע לידתם לפי גזעים - עליונים ונחותים
מירב ארד
התגמולים יועברו לניצולים ביום ה-20 באפריל במקום ביום ה-29 באפריל    תשלום התגמולים, באופן חריג, לפני המועד הקבוע, יאפשר לניצולי השואה להיערך לחג הפסח ויקל עליהם במימון הוצאות החג
אומי לייסנר
נסיעה לפולין על-רקע אישי מאוד נגמרת בתובנות רחבות יותר בקשר למסעות לפולין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il