X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממשלת גאורגיה טוענת כי דוד קוזרשווילי - שבזמן כהונתו כשר ההגנה נחתם הסכם עם דיפנסיב שילד של הירש - נטל לכיסו מיליוני אירו בהתקשרות מקבילה לאחר שגאורגיה ביקשה מבריטניה להסגיר את קזרשווילי, הגיש הירש תצהיר עבורו, השתתף בגיבוש קו ההגנה והעמיד לרשותו עורך דין העובד בחברה
▪  ▪  ▪
קזרשווילי. מבוקש בגיאורגיה
סייעו בגיבוש ההגנה
"התנהלותם של אנשי דיפנסיב בקשר להליכים בבריטניה מאששת מסקנה זו. על-פי עדותו של גרוסמן, בעלי המניות של דיפנסיב (גל הירש, עודד שכנאי ויניב אדם) מעורבים בהגנה של קזרשווילי. הוגשו תצהירים של חלק מבעלי המניות בדיפנסיב, בעלי המניות ישבו בישיבות שבהן דובר על טיעוני הגנה, והם סייעו בגיבוש ההגנה"

תא"ל (מיל.) גל הירש, מי שכמעט מונה אשתקד למפכ"ל המשטרה, נוטל חלק פעיל בהגנה המשפטית על שר ההגנה לשעבר של גאורגיה, דוד קזרשווילי, המואשם בשחיתות בקשר לעסקה עם חברת דיפנסיב שילד שבבעלותו. כך קובעת (21.3.16) שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל ברק-נבו. עוד נקבע, כי עו"ד דורי גרוסמן, המועסק בחברה, נטל חלק בהגנה על קזרשווילי במסגרת עבודתו, וכי יש זהות אינטרסים בין האחרון לבין החברה.
המשטרה פשטה בחודש נובמבר שעבר על משרדיה של חברת דיפנסיב שילד, במסגרת חקירת התקשרותה של החברה עם משרד ההגנה של גאורגיה בשנים 2009-2007, לאימון יחידות היבשה בצבא המקומי. בהקשר זה טוענים שלטונות גאורגיה, כי קזרשווילי - כיום אזרח ישראל - הורה להתקשר במקביל עם חברה נוספת, גירווד הרשומה באיי הבתולה הבריטיים, למתן אותם שירותים. על-פי כתב אישום שהוגש נגד קזרשווילי, גירווד כנראה קשורה אליו ומדובר במעילה שלו ב-5 מיליון אירו מכספי המדינה.
בית המשפט נדרש להכריע במחלוקת לגבי מסמכים שנתפסו בחדרו של גרוסמן במשרדי דיפנסיב שילד, בה הוא עובד כשכיר. גרוסמן טען, כי המסמכים הנוגעים לקזרשווילי נהנים מחיסיון עו"ד-לקוח, שכן הוא חלק מהצוות המייצג אותו בבריטניה בהתנגדותו לבקשת ממשלת גאורגיה להסגיר אותו לידיה. גרוסמן הדגיש, כי הוא רשאי לייצג גם לקוחות פרטיים וכי קזרשווילי הוא אחד מהם.
בית משפט השלום בראשון לציון קיבל טענה זו, אך ברק-נבו קיבלה את ערעור המדינה וקבעה, כי גרוסמן משתתף בהגנה על קזרשווילי מתוקף עבודתו אצל הירש. לדבריה, "נוכח המעורבות של דיפנסיב בהליך ההגנה של קוזרשווילי בהליכים באנגליה", לא קל להשיב על השאלה האם גרוסמן השתתף בהם כאורגן של החברה או כעורך דין פרטי. עוד היא מזכירה, כי המסמכים נתפסו בחדרו של גרוסמן בדיפנסיב שילד, ומגיעה למסקנה שיש לבחון אותם אחד-אחד כדי להכריע במחלוקת. בחינה זו הוליכה את ברק-נבו למסקנה, לפיה הייצוג בידי גרוסמן היה כחלק מעבודתו בדיפנסיב ולא כעורך דין עצמאי.
ברק-נבו מוסיפה: "ניכר, כי גם אם אין האשמה כלשהי כלפי דיפנסיב, תוצאה שלפיה יוחלט שיש ממש בהאשמות, עשויה לייצר קושי גם עבור דיפנסיב. יותר מכך: הוסבר בתגובת קזרשווילי, כי קו ההגנה שלו הוא שאין מדובר בשכפול, אלא שגירווד היא חלק מ'קבוצת דיפנסיב', במובן הרחב. עודד [שכנאי] הוא אחד האנשים החשובים בגירווד ודיפנסיב הישנה נתנה שירותים מכוח ההסכם עם גירווד ולא מכוח הסכם עצמאי. הניתן, אפוא, לומר שאין זהות אינטרסים בין קזרשווילי לדיפנסיב?.
"ואכן, התנהלותם של אנשי דיפנסיב בקשר להליכים בבריטניה מאששת מסקנה זו. על-פי עדותו של גרוסמן, בעלי המניות של דיפנסיב (גל הירש, עודד שכנאי ויניב אדם) מעורבים בהגנה של קזרשווילי. הוגשו תצהירים של חלק מבעלי המניות בדיפנסיב, בעלי המניות ישבו בישיבות שבהן דובר על טיעוני הגנה, והם סייעו בגיבוש ההגנה. עוד ציין גרוסמן, כי מעורבותו של עודד בהליכים בבריטניה הייתה בשל היכרותו מה עם שקרה בגאורגיה במסגרת החוזה. הוא ציין שלקזרשווילי לא היה מושג מה לענות".
ברק-נבו מסכמת: "נוכח דברים אלה קשה לקבל את טענת המשיבים, כי אין זהות אינטרסים בין קזרשווילי לדיפנסיב, וכאמור נראה כי מעורבותו של גרוסמן בהליכים היא מכוח תפקידו בדיפנסיב, כאורגן של דיפנסיב, ולא כעורך דינו של קזרשווילי", היא גם מעירה, כי קזרשווילי לא העניק לגרוסמן ייפוי כוח לייצג אותו.
ברק-נבו קבעה, כי אין חיסיון עו"ד-לקוח לשלושה מתוך ארבעת המסמכים שנתפסו במשרדו של גרוסמן. שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, דחה (5.4.16) את בקשתו של קזרשווילי לערער על ההחלטה. את יאח"ה ייצגו רפ"ק יעל הראל-קרניאלי ועו"ד אתי בן-דור, ואת קזרשווילי - עוה"ד דרור ארד-אילון וגיא זאבי.

תאריך:  15/04/2016   |   עודכן:  15/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גל הירש משתתף בהגנת שר לשעבר המואשם בשחיתות בשל עסקיו איתו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מזלנו שהנקניק הזה איננו מפכ"ל
רובקה  |  15/04/16 08:12
2
קצת רחמנות
ארי כספי  |  15/04/16 08:30
 
- הוא "הועזב" מצה"ל בלל מעשיו...
רודי  |  15/04/16 09:38
 
- אין צורך לרחם עליו
מכר מהעבר  |  15/04/16 10:21
 
- חבל שלקחתם אותי ברצינות
ארי כספי  |  15/04/16 16:49
3
סוכני נסיעות
שוטר  |  15/04/16 12:29
4
" עסקי" נשק
לא תמים  |  15/04/16 12:42
5
למען הדיוק
למען הדיוק  |  15/04/16 12:45
6
רק שלא נשכח
חידה  |  16/04/16 10:02
7
גל הירש נועד לגדולות - רק בישר
אובד מדינה  |  16/04/16 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת גל הירש
איתמר לוין
עורך דין המועסק בידי מי שהיה המועמד למפכ"ל המשטרה ויושב במשרדיו, מייצג במקביל את שר ההגנה לשעבר של גאורגיה בפרשה הקשורה להתקשרות עם הירש
פסח רויטמן
ניתן לזהות את "טביעות אצבעותיהן" של שתי הכנופיות - "כנופיית" התקשורת בהובלת הארץ וידיעות אחרונות ו"כנופיית" המשפטנים בהובלת שופטי בג"ץ בעשרות מקרים, ובעיקר מינויים שהוצעו על-ידי הממשלה כחוק
אהוד פרלסמן
למרות שהיועץ וינשטיין הכחיש שהמשטרה מנהלת מסע רדיפה נגד הירש, מסתבר עתה שאכן נוהל מסע רדיפה, ושמסע רדיפה זה אף הצליח להניב חשד להטיית מכרז, שתרם לפסילתו של הירש
יואב יצחק
חשיפה ב-News1: גל הירש, מועמדם של נתניהו וארדן לכהונת המפכ"ל, יתקשה לנחות ברוסיה בגלל הייעוץ הביטחוני שנתן לגאורגיה באמצעות "דיפנסיב שילד" בראשה הוא עומד    ממשלו של פוטין דורש גם הוא תשובות
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il