X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרא לסילוק אירן, חיזבאללה ודאעש מאדמת סוריה "מסופק אם סוריה אי-פעם תחזור להיות מה שהייתה"
▪  ▪  ▪
ישיבת הממשלה בגולן [צילום: לע"מ]

במלאת שנה לכינונה, מקיימת (יום א', 17.4.16) ממשלת ישראל ישיבת ממשלה ברמת הגולן. הפתח הישיבה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן. אוכלוסיית הגולן גדלה משנה לשנה, היא מונה כיום כחמישים אלף איש ויש עוד אלפי משפחות שאמורות להצטרף בשנים הקרובות. אנחנו נמשיך לחזק את התושבים, את ההתיישבות, את התעשיה ואת החקלאות בכל דרך, כולל בהחלטות שנקבל בישיבת הממשלה הזו".
בעבר הכחיש נתניהו דברים שפרסם בשנת 2004 נשיא ארה"ב ביל קלינטון בספרו, ובהם כתב כי נתניהו היה מוכן לוותר על חלקים מהגולן. נתניהו טען כי היה מוכן לוותר רק על חלקים בגולן. אולם האלוף (בדימוס) אורי שגיא, שהיה ראש אגף המודיעין (אמ"ן) וראש צוות המו"מ עם סוריה מטעם ראש הממשלה אהוד ברק, מאשר שבעת שכיהן כראש ממשלה בשנות התשעים, הסכים בנימין נתניהו לסגת מכל רמת הגולן, עד לקווי ה-4 ביוני 1967 - עד מי הכנרת.
בישיבת הממשלה היום, אמר נתניהו: "אנחנו כאן, ברמת הגולן. זו הפעם הראשונה שממשלת ישראל מקיימת ישיבה רשמית ברמת הגולן בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל. הגולן היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה, ועל כך יעידו עשרות בתי הכנסת העתיקים שסביבנו, והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה. בתשעה עשרה השנים, כשהגולן היה תחת הכיבוש הסורי, ושימש לבונקרים, לגדרות טיל, למוקשים, לתוקפנות - הוא שימש למלחמה. בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל, הוא משמש לחקלאות, לתיירות, למיזמים כלכליים, לבנייה. הוא משמש לשלום. באזור הסוער סביבנו ישראל היא הגורם המייצב, ישראל היא הפתרון ולא הבעיה.
"אני חייב להגיד לכם שמדינות רבות באזור כבר מכירות בכך והמגמה של הבנה ושיתוף פעולה עימן הולכת ומתחזקת. ישראל תמשיך לפעול כדי לשמור על הביטחון ועל השקט בגבולנו הצפוני ומול רצועת עזה. השקט נשמר כתוצאה מפעולות ההגנה והסיכול של צה"ל, ובמקרה הצורך, וודאי במקרה שנותקף, מההבנה של אויבינו שאנחנו נגיב בתקיפות רבה מאוד נגדם.
בהתייחסו לנעשה תחת משטר אסד, אמר ראש הממשלה: "בעוד שמה שקורה בצד הישראלי של הגולן ברור ונהיר, אי-אפשר לומר את אותם הדברים על מה שקורה בצד הסורי של רמת הגולן. שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה, קרי, אמרתי לו שאני מסופק אם סוריה אי-פעם תחזור להיות מה שהייתה. יש בה מיעוטים נרדפים, כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. מנגד, יש בה גורמי טרור, בראשם דאעש, אירן וחיזבאללה, וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האיסלאם הקיצוני, וממנו להמשיך להשליט אותו ברחבי העולם.
"אמרתי למזכיר המדינה שלא נתנגד להסדר המדיני בסוריה, בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל. כלומר, שבסופו של יום, כוחותיה של אירן, חיזבאללה ודאעש יסולקו מאדמת סוריה. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות, ובעיקר בשתי עובדות יסוד. האחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. השנייה, הגיע הזמן אחרי חמישים שנה שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף-סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל".

תאריך:  17/04/2016   |   עודכן:  17/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: ישראל לעולם לא תרד מהגולן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד אמרתי שצריך להזהר מהערבי
שבץ חלובה  |  17/04/16 18:02
2
רוסיה חסמה לדאעש את הדרך לגולן
הגוי..  |  17/04/16 23:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איתמר לוין
דחה את עתירת יש עתיד שביקשה לאסור על נתניהו לכהן גם כשר בארבעה משרדים, אך קבע שאם המצב לא ישתנה בתוך שמונה חודשים - הוא עשוי לדון שוב בנושא
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה מנסה לשקם את תדמיתו הביטחונית שנשחקה באמצעות חשיפת פעולות רגישות של צה"ל. נתניהו מעלים את חלקה של הרש"פ בסיכול פעולות טרור כדי להציג את עצמו כ"מר הביטחון" של ישראל
יפעת גדות
הממשלה אישרה פה אחד את התוכנית    תביא לחסכון כלכלי ולייעול צריכת האנרגיה במשק, לשיפור התחרותיות בתעשיה ולהפחתת זיהום אוויר וצמצום הנזקים הבריאותיים ממנו    התועלת הכלכלית המצטברת למשק הישראלי: למעלה מ-30 מיליארד שקל
רפי לאופרט
כאשר שלושה בעלי תפקידים בבית היהודי - בנט, שקד וסמוטריץ' - שני שרים בכירים וח"כ אחד "שובב", מבטאים את דעתם על כמה תופעות שליליות בחיינו (לדעתם, כמובן), עבור שלג זה כבר יותר מדי. או אז, כנראה, צצה השאלה: "מה קרה לבית היהודי?" ציביון ומשמעות שמזכירים לשומע תנועת אצבע מסתובבת אי-שם בסביבת הרקה ויותר ממרמזת שמישהו ירד או יורד מהפסים; קרי: משתגע; האמנם?!
רון בריימן
מה שמותר לבנות הגזע העליון מן המחנה הנכון, המחנה הציוני עם מירכאות או בלעדיהן, אסור לשרה וחברת כנסת מן הבית היהודי. על כן יצאו סותמות הפיות מן המחנה הציוני עם מירכאות או בלעדיהן, להתקפה רבתי על איילת שקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il