X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שביל לרוכבי אופניים [צילום: עיריית ת"א-יפו]
בקרוב: אכיפת נסיעת אופניים במדרכות ת"א
האכיפה תחל אחרי חג הפסח ותלווה במסע הסברה נרחב דגש יינתן על אכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים
[צילום: דוברות עיריית ת"א-יפו]

סוגי עבירות שייאכפו
נסיעה ברמזור אדום
נסיעה נגד כיוון התנועה
שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה
הפרעה להולכי רגל במעבר חצייה

סוגי עונשים שיוטלו
הוצאת אוויר מהגלגלים
החרמת סוללה מאופניים חשמליים
קנס

מיד לאחר חג הפסח (1.5.16) תחל משטרת ישראל לאכוף נסיעת אופניים על המדרכה שמיועדת להולכי רגל בהתאם לחוק, עבירה שבגינה קנס של 250 שקלים.
לקראת תחילת האכיפה ולנוכח העלייה במספר רוכבי האופניים בעיר והשימוש ההולך וגובר באופניים חשמליים, יוצאות עיריית תל אביב-יפו, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במסע הסברה נרחב לציבור. הדבר נובע לדבריהן מהצורך בהסדרת המרחב הציבורי, הרחקת הולכי הרגל משבילי האופניים ומתן אפשרות לרכיבה בטוחה לצד צמצום הפגיעה ברוכבים ובהולכי רגל.
מסע ההסברה כבר החל לאורך רחוב אבן גבירול במקטע שבין שאול המלך לארלוזורוב, והוא כולל שילוט חוצות, סרטון הסברה והטבעה של גרפיטי ירוק על המדרכות. במהלכו תבוצענה פעולות הסברה של שוטרים, פקחים ודיילים, שיחלקו לרוכבי האופניים ולהולכי הרגל דפי מידע על כללי הרכיבה הנכונה ואמצעי האכיפה שיינקטו במידת הצורך. רוכבי אופניים אשר יחלפו בנסיעה על הרחוב, יופנו לדוכן ההסברה ואם יביעו את הסכמתם, שוטר יבצע סימון לאופניים שברשותם. פעולה זו מהווה מרכיב חשוב בצמצום תופעת גניבת האופניים, בדגש על אופניים חשמליים.
האכיפה, אשר תחל כאמור לאחר החג, תבוצע על-ידי שוטרי משטרת ישראל נגד רוכבי אופניים ורוכבי אופניים חשמליים שירכבו על המדרכה ולא בשביל האופניים המסומן לכך. כמו-כן, תבוצע אכיפה נגד עבירות חמורות שבגינן קנס שנע בין 100 ל-1,000 שקלים: נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה וכן הפרעה להולכי רגל במעבר חצייה. בין העונשים שניתן יהיה להחיל - קנס, הוצאת אוויר מהאופניים, החרמת סוללה (לילדים ונוער מתחת לגיל 16 שרוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק). לצד אלו תתבצע הסברה לקהל הולכי הרגל במטרה להעלות את המודעות להליכה במדרכה ולא על שבילי האופניים.
פקחי העירייה ייצמדו לשוטרים על-מנת ללמוד את נושא האכיפה. בשלב זה החקיקה לא הושלמה ואין להם סמכויות אכיפה. בימים אלו מקדם המשרד לביטחון פנים הצעת חוק בנושא. במסגרתה, יקבלו גם פקחי העירייה סמכויות עיכוב, רישום דוחות והחרמה של כלי רכב כולל אופניים שמסכנים הולכי רגל.
עיריית תל אביב-יפו מובילה ב-15 שנה האחרונות מהלך כולל שמטרתו עידוד רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה המהווה אלטרנטיבה לרכב הפרטי לנסיעות בעיר, לעבודה, ללימודים, לקניות, לסידורים, וכן לפעילות פנאי ונופש. 16.1% מכלל הנסיעות לעבודה, ללימודים ולצבא בעיר מבוצעות באופניים לעומת 10.6% בשנת 2012 (על-פי נתוני סקר המרכז למחקר חברתי - כלכלי, נובמבר 2014).
העירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים בשנה לעידוד מעבר לשימוש באופניים והעיר מובילה בהיקף תשתיות השבילים המיועדים לשימוש כלל רוכבי האופניים. משנת 2000 נסללו בעיר כ-130 ק"מ של שבילי אופניים ובשנה הנוכחית (2016) הוקצה תקציב של כ-30 מיליון שקלים להמשך הקמת תשתיות אופניים. במקביל, העירייה שוקדת על מתן פתרונות שיבטיחו הפרדה פיזית וברורה בין המשתמשים ופועלת להעלאת המודעות לחשיבות הפרדת השבילים באמצעות פעולות הסברה בבתי ספר, הסברה ועוד.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "הצלחתנו במימוש החזון והשינוי המבורך בתרבות הנסיעה לוותה במציאות חדשה ותופעות בלתי נסבלות כמו נסיעה פרועה של אופניים חשמליים המסכנים את הולכי הרגל. על כן ישנה חשיבות רבה לטפל ולהבטיח את בטיחותם של הולכי הרגל במדרכות. המאמץ ההסברתי שאנו מבצעים בימים אלו בא להדגיש כי מדרכותיה של תל אביב-יפו אינן שטח הפקר".
מיטל להבי, סגנית ראש העירייה וממונה על תחום התחבורה, הבינוי והתשתיות: "הפתרון לבעיות התחבורה במרחב העירוני הצפוף טמון במערכת תחבורה אלטרנטיבית המתבססת גם על נתיבי אופניים, אולם פעמים רבות הג'ונגל על המדרכה מסכן חיי אדם של הולכי רגל כמו גם של רוכבי אופניים. חלמנו שנגיע ליום שבו אחוז ניכר ממשתמשי הדרך יעבור לרכיבה על אופניים כמו בכל בירות העולם המתקדמות ומשהצלחנו, אנו נדרשים לאזן בין השימושים במרחב הציבורי".

תאריך:  17/04/2016   |   עודכן:  17/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: אכיפת נסיעת אופניים במדרכות ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יכלול בין היתר הגדלת מכסת ימי ההבראה מענק כספי לרגל החתימה על ההסכם הקיבוצי, הפרשות מירביות לקרן השתלמות, קרן רווחה
איתמר לוין
ההרכב המורחב בראשותה של נאור מותח ביקורת על הנתונים העמומים ועל הנוסח הבלתי מובן של החוק    הנדל: החרדים יחליטו לבדם אם יהיה גיוס    פוגלמן: המדינה מתמרצת השתמטות והימנעות מלימודי ליבה
מירב ארד
כך עולה מסקר מקיף שנערך עבור מגזין "נשים" החוגג עשור לפעילותו    מעל 77% מהנשים טענו כי האישה צריכה לשמש כפוסקת הלכה בבית בענייני טהרת המשפחה אך רובן גם האמינו כי מטלות הבית הן באחריות האישה
עידן יוסף
קרא לסילוק אירן, חיזבאללה ודאעש מאדמת סוריה    "מסופק אם סוריה אי-פעם תחזור להיות מה שהייתה"
עידן יוסף
הכביש במפרץ חיפה יסיט את תנועת כלי הרכב המובילים חומרים מסוכנים מחוץ לשכונות המגורים    יעבור דרכו קו תחבורה ציבורית אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il