X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שניים מתושבי השכונה מבקשים לחייב את המדינה ועיריית תל אביב לפצות אותם, בטענה לעשרות שנים של אי-קיום הבטחות ותנאי חיים ירודים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בקשה לתביעה ייצוגית ב-400 מיליון שקל נגד רשות מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב, לתשלום פיצוי לתושבי שכונת גבעת עמל על בתיהם ועל איכות החיים הירודה בה התגוררו בשכונה מאז 1949.
בבקשה, שהוגשה (17.4.16) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נטען, כי תושבי גבעת עמל זכאים לפיצויי קניין משום שנמנע מהם במשך שנים ארוכות לממש את ערכן של הדירות אשר מעולם לא נבנו עבורם. מלכה אלפסי ויוסי כהן, המתגוררים בשכונה מאז לידתם, מבקשים לייצג עשרות משפחות אשר לדבריהן התגוררו במקום ללא תשתיות, וכאשר הן נתונות לפגעי טבע ובריאות.
בבקשה נטען, כי רמ"י והעירייה חטאו לתפקידם ולא פעלו כמשרתי האינטרס הציבורי, אלא ניהלו את הקרקע בגבעת עמל כדי להגשים את מטרותיהן הכלכליות, כשהם מחוללים נזקים כבדים לתושבים. המדינה מכרה את קרקעות השכונה בשנת 1961 והבטיחה לדאוג לשכן שם את התושבים, אך במשך עשרות שנים הפרה הבטחה זו - נטען בבקשה.
עיריית תל אביב, נטען עוד, פעלה בנחישות לגרום לכך שלא יוכרו זכויותיהם של התושבים, ואף פעלה בעקביות להפרת ההסכם אשר הבטיח את זכויותיהם באדמות עליהן התיישבו בהוראת ממשלת ישראל. עוד נטען, כי העירייה פעלה להמאיס על התושבים את חייהם במקום באמצעות העדר השקעה בתשתיות בסיסיות, אכיפת משטר מיסוי קפדני, הגשת תביעות משפטיות ופעולה רציפה למניעת רכישת הקרקעות על-ידי התושבים.
במקביל למאמציה להגדיר את תושבי גבעת עמל כפולשים, ולמניעת מימושה של הבטחת המדינה לדיור הולם במקום, פעלה העירייה להעברת קרקעות לידיה שלה, בטענה לפיה הקרקע נדרשת למטרות ציבוריות. כך נטען בשמה בוועדות מקומיות ומחוזיות שהתכנסו בשנות ה-50 וה-60, כל זאת תוך שהיא פועלת להרחיב את התב"ע ואת זכויות הבנייה, נאמר בבקשה. העירייה - הבעלים של 12% מהשטח - התנגדה להעניק בו פתרון דיור לתושבים, נטען עוד. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד משה קריף וגולן קאשי, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  17/04/2016   |   עודכן:  17/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לייצוגית ב-400 מ"ש בגבעת עמל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סיכוי התביעה היצוגית קלוש
אובייקטיבי  |  20/04/16 00:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כמה ימים לאחר הערכת המשטרה על גיבוש תשתית ראייתית נגד ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, אלי אבוטבול, בעבירת איומים הודיע אבוטבול על התפטרותו    עורך דינו: ההתפטרות - למרות שלטעמנו לא בוצעה עבירה פלילית, מתוך עולם הערכים של אבוטבול ומהאחריות המוטלת עליו
אלעזר לוין
קצב ההתייקרות השנתי - כ-5%    נחמה קטנה: שכר הדירה עלה רק ב-0.1%
איציק וולף
בית משפט השלום ברחובות זיכה את רונן לולוי שהכה כלב, זרק לעברו ענף וניסה לפגוע בו באמצעות אבן    "אין זה מקרה שאין עבירת תקיפת בעלי חיים בספר החוקים; אין מדובר בהתנהגות קשה ואכזרית או ביחס בלתי אנושי לכלב"
איציק וולף
סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, טוען שישיבת הממשלה הישראלית ברמת הגולן הייתה פרובוקציה    "הגולן הערבי הסורי הוא שטח כבוש"
איתמר לוין
המדינה הגישה כתב אישום נגד לורי שם-טוב באשמה שהפריעה למאבטחי בית המשפט - לאחר שהפסידה בתביעה אזרחית שהגישה נגדה שם-טוב    ביהמ"ש זיכה אותה מחמת הספק ובשל הגנה מן הצדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il