X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ס"ש, שמת במאי 2009, החזיק בקבוצת חברות ישראליות בתחומי החקלאות והתעשיה פסק הדין מגלה: שקל להשתמש באחותו כאשת-קש כדי לתבוע את המדינה
▪  ▪  ▪
גליק. דחתה מכל וכל [צילום: בוצ'צ'ו]
לא ידעה מי הנשיא
התנהגותה של האחות מעוררת יותר משמץ של תמיהה: במשך עשרות שנים היא לא ביקשה לתעד את זכותה הנטענת למניות, היא לא העלתה את הטענה לאחר פטירתו של ס"ש, בתה וחתנה של האחות לא הזכירו זאת בתצהיריהם בפני מנהל העיזבון. היא גם מציינת את חוסר האמינות הבולט של האחות, אשר בין השאר לא ידעה לומר מיהם ראש ממשלת ישראל ונשיא ארה"ב

אחותו של איל ההון המנוח ס"ש לא תקבל 5% ממניות החברה הזרה, באמצעותה שלט בחברה ישראלית גדולה. שופטת בית המשפט למשפחה בתל אביב, שפרה גליק, דחתה (10.4.16) את תביעתה של האחות ואף ציינה, כי נראה שיש מי שעושה בה שימוש לצרכיו.
ס"ש, שהיה בעל אזרחות זרה, מת במאי 2009. את החברה הישראלית בה מדובר, הוא רכש מידי ההסתדרות והסוכנות היהודית בשנת 1991, כאשר הייתה נתונה במשבר קשה. מדובר למעשה בקבוצה של חברות שעסקו בחקלאות ובתעשיה, והחזיקו בזכויות חכירה ממינהל מקרקעי ישראל. ס"ש השקיע בחברה לאורך השנים למעלה מ-100 מיליון דולר (במקום אחר בפסק הדין נאמר: 520 מיליון שקל), והיא הפכה לאחד מעסקיו העיקריים.
פסק הדין מגלה, כי בשנת 2005-2004 סבר ס"ש שהמדינה הפרה את ההתחייבויות שנתנה לו כאשר רכש את החברה, בכך שמינהל מקרקעי ישראל הערים קשיים על תוכניתו להנפיק בבורסה את מניותיה. כיוון שכך, הוא שקל לתבוע את המדינה בטריבונל בינלאומי כלשהו, ומשום שהוא ורעייתו היו בעלי אזרחות זרה - שקל להציג כבעלת מניות גם את אחותו, שהיא גם אזרחית אמריקנית, וזאת משיקולים משפטיים. במילים אחרות: ס"ש שקל לעשות שימוש באחותו כאשת-קש כדי לתבוע את המדינה. אולם הרעיון כולו ירד מעל הפרק.
האחות טענה, כי היא הייתה אשת סודו של ס"ש, אשר העניק לה 5% ממניות החברה הזרה ששלטה בקבוצה הישראלית, ואף מינה את חתנה לדירקטור בחברה כדי שייצג את האינטרסים שלה. לדבריה, האמון שנתן בה ס"ש היה כה רב, עד שכאשר הבטיח 120 מיליון דולר ממדינה מסוימת - הפקיד אותם בחשבון הבנק שלה בז'נבה. אולם גליק קבעה שכל הטענות הללו משוללות כל יסוד.
תחילה אומרת גליק, כי האחות סתרה את עצמה כאשר טענה ש-ס"ש העניק לה את המניות בדרך של נאמנות, ולאחר מכן טענה שמדובר היה בנאמנות-במשתמע. אולם טענותיה של האחות היו למעשה שקיבלה את המניות במתנה - אך מאחר שלא הוכיחה "הקניה" כנדרש בחוק, די בכך ובסתירות שבגירסתה כדי לדחות את התביעה. לצד זאת, גליק מנתחת באריכות את הראיות ומגיעה למסקנה שיש לדחות את התביעה גם לגופה.
המסמכים והעדויות מלמדים חד-משמעית, קובעת גליק, כי ס"ש מעולם לא העניק לאחותו מניות כלשהן בחברה הזרה. אין לכך כל עקבות - לא בתיעוד ולא בזכרונם של מי שליוו את ס"ש בעסקיו לאורך השנים. מינוי חתנה של האחות לדירקטור נועד רק כדי לסייע ל-ס"ש בניהול החברה, ואין כל זכר לכך שהוא ייצג את האינטרסים של חותנתו. האחות נזכרת כבעלת זכויות כלשהן רק במסמכים שהוכנו במסגרת בדיקת האפשרות לתבוע את המדינה, וכאמור - מדובר היה בשימוש בה כאשת-קש.
עוד אומרת גליק, כי התנהגותה של האחות מעוררת יותר משמץ של תמיהה: במשך עשרות שנים היא לא ביקשה לתעד את זכותה הנטענת למניות, היא לא העלתה את הטענה לאחר פטירתו של ס"ש, ובתה וחתנה של האחות לא הזכירו זאת בתצהיריהם בפני מנהל העיזבון. היא גם מציינת את חוסר האמינות הבולט של האחות, אשר בין השאר לא ידעה לומר מיהם ראש ממשלת ישראל ונשיא ארה"ב.
גליק דחתה את טענתה של האחות לפיה ס"ש קנה לה דירה בפרויקט מסוים, משום שגם כאן אין כל תיעוד המוכיח זאת, עדותה של האחות הייתה חסרת אמינות ועד להגשת התביעה לא עלתה כל טענה בדבר בעלותה על הדירה.
בשולי פסק הדין עולה, כפי שכבר פורסם, כי ס"ש ואשתו א"ש התגרשו בצורה פיקטיבית בלאס וגאס בשנת 1998, כדי שס"ש יוכל לקבל אזרחות פורטוגזית. עוד עולה, כי בא-כוחה של האחות, עו"ד יוסף יפרח, איים על מנהל העיזבון, עו"ד שי רייכר. גליק חייבה את האחות בהוצאות בסך 80,000 שקל. את יורשיו של ס"ש ייצגו עוה"ד יורם זמיר ודפנה וינברג.

תאריך:  19/04/2016   |   עודכן:  19/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המחלף החדש שייפתח הוא חלק ממיזם הענק לשדרוג כביש 65-85 ממחלף גולני עד לצומת עמיעד בעלות כוללת של 1.2 מיליארד שקלים
עידן יוסף
משרד החקלאות גיבש נוסח מוסכם של הצעה להחלטה להעתקת מינהל המחקר החקלאי    השר אריאל: "המחקר החקלאי והגליל יוזנקו כלכלית וחברתית"
עידן יוסף
משה לוי, נהג האוטובוס שנפצע קל בפיצוץ, סיפר בבית החולים על הרגע בו הבין כי מדובר בפיגוע לאומני    "פתחתי את הדלתות כדי שאנשים יברחו, הייתי קצת בהלם"
עידן יוסף
מזכ"ל האו"ם: החלטת מועצת הביטחון משנת 1981 מבטלת את סיפוח הרמה בידי ישראל    גרמניה: החלטת ישראל היא הפרה של החוק הבינלאומי
עידן יוסף
אושר לקריאה שנייה ושלישית: מאבטחי בתי המשפט ייהנו מסמכות דומה לסמכות שוטר    מחלוקת על מועד תחולת החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il