X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט נאמן: לתקשורת יש חלק גדול בפגיעה הזו באמון בבית המשפט פרקליט המדינה לשעבר, לדור: גם אנחנו מגבשים את התפישות לפי התקשורת
▪  ▪  ▪
סגלוביץ'. קושי להודות בטעויות [צילום: איציק וולף]

השופט (בדימוס) מנחם נאמן מתייחס להתערבותה של התקשורת בעניינים משפטיים כמו דוגמת הסרט "צל של אמת". בכינוס במכללה האקדמית כנרת, שקיימה (יום א', 17.4.16), האגודה הישראלית לתקשורת, אמר נאמן: "דומה שאי-אפשר להגזים בחשיבות של אמון הציבור בבתי המשפט. הרי האמון הזה הוא למעשה הדבק המאחד את רוב חלקי הציבור. דומה גם שלא נוכל שלא להסכים, שהאמון נשחק לאחרונה ולא נוכל להתכחש לכך שלתקשורת יש חלק גדול בפגיעה הזו באמון בבית המשפט, ראו תוכנית הטלוויזיה בעניין זדורוב כאשר בית המשפט העליון כבר פסק את שפסק. חופש הביטוי הופך להיות חופש הביזוי".
הוא דיבר במושב המליאה המרכזי של הכינוס, שעסק בתקשורת ואמון הציבור במערכת המשפט הפלילי, נושא שקיבל משנה תוקף נוכח הסערה סביב הסדרה "צל של אמת" העוסקת ברצח תאיר ראדה והרשעת רומן זדורוב.
פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד משה לדור, התייחס גם הוא להתערבות התקשורת: "מי שחושב שהתקשורת היא מערכת שמלווה את העשייה האמתית, אותה העשייה המתנהלת במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט, טועה. מה שחשוב, ומה שקורה בפועל, זה שהציבור ניזון מכלי התקשורת ולפיהם הוא קובע את עמדתו. לא רק הציבור, כולנו מגבשים את התפישות לפי התקשורת שאליה אנו נחשפים. מה זו התקשורת, זה לא מוסד, אין מנכ"ל לתקשורת, ואין יו"ר לתקשורת, אלא זה אמצעים מתווכים המעבירים את החומרים בין המסננות המתוחכמות אך לעיתים גם החובבניות".
ראש אגף חקירות לשעבר ניצב (בדימוס), עו"ד יואב סגלוביץ', דיבר על החלק של המשטרה ושל בית המשפט, בחוסר האמון של הציבור: "כאשר ניצבים טועים ועושים עבירות זה מפריע לתפקוד המשטרה, וכאשר פרקליטים טועים כמו במקרה של רות דוד, וששופטים נחשדים בפלילים, זה פוגע. אנשים לא טיפשים, הם רואים את התמונה המלאה, לכן הצד שלנו הוא לפתח את היכולת להבין שטעינו ושגינו ולהודות בכך. את השפה הזו בני האדם מבינים ומדברים. לא יכול להיות שהפרקליטות לא תטעה, והמשטרה תהיה תמיד צודקת. יש לנו קושי אמיתי להגיד שטעינו ופישלנו ואנחנו חייבים להשתחרר מהעניין הזה".
התקשורת מקצינה את הסכסוך
ד"ר לאה מנדלזיס, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת וד"ר מירה פוירשטיין ממכללת אורנים הציגו בכינוס מחקר ראשון מסוגו שנערך בקרב סטודנטים, יהודים וערבים, משלוש מכללות שהתנסו בתוכנית "חינוך לאוריינות מדיה ביקורתית והסכסוך הישראלי-פלשתיני". הן בחנו את השינויים שחלו בתפישות הסטודנטים ביחס לסכסוך. הממצאים של המחקר מראים כי למרות שהסכסוך, שהפך לאחד ממרכיבי היסוד בתרבות הפוליטית הישראלית ובמבני העומק של הסיקור התקשורתי, המצב אינו גרוע כפי שנדמה והפתרון לעמדות מתונות ולא מתלהמות טמונה בגישה הביקורתית שלנו כלפי התקשורת וההבנה כי לתקשורת הישראלית, יש נטייה להקצין את מציאות הסכסוך".
מושבים נוספים בכינוס, המתקיים זו הפעם העשרים, דנו במגוון נושאים כגון ייצוגים, ערכים וסטריאוטיפים בתקשורת, קהילות חרדיות והתקשורת, השתתפות הצרכנים והייצוגים שלהם בתקשורת, אתיקה עיתונאית, פרשנות של השיח התקשורתי בארץ ובעולם ומושב מרכזי בנושא תקשורת וביטחון ישראל אשר בו השתתפו סגל החוקרים של המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת. ד"ר גיורא גודמן שחקר את ראשיתה של הצנזורה הביטחונית בארץ, חיים פרנקל ופרופ' הלל נוסק שהציגו את מחקרם על סדר היום התקשורתי והציבורי בנושאים צבאיים-ביטחוניים, ד"ר טל פבל, שהציג את מאפייני הפעילות של מלחמות חדשות כנגד אמצעי תקשורת וממשלים: מקרה בוחן "הצבא הסורי האלקטרוני וד"ר מירי גל-עזר שהציגה את מחקרה על מחאות החיילים האלמוניים בדור הפייסבוק כמו לדוגמה, "מחאת הנחלאווי" וארגון "שוברים שתיקה" המלקט עדויות "של חיילים אלמונים.

תאריך:  19/04/2016   |   עודכן:  19/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגלוביץ': קשה לנו להגיד שפישלנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מזייני השכל
אורי פ  |  20/04/16 11:06
2
מנחם נאמן תתייחס לתקשורת
אורח  |  20/04/16 14:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יהלומן בכיר חשוד בגניבת סחורה בשווי של בין 60 ל-65 מיליון דולר    הערב נעצר ומחר יובא להארכת מעצר    הנהלת הבורסה: נגלה אפס סובלנות כלפי גורמים הפוגעים בחברי בורסה אחרים
איתמר לוין
התקנות אינן אומרות כיצד ייקבע שכרו של משקיף בחברה הנמצאת ב"אזור חדלות הפרעון" - והעליון מחיל עליו את הכללים הנוגעים ליתר בעלי התפקיד בחדלות פרעון
אלעזר לוין
מתהדק שיתוף הפעולה בין החברות, לאחר שלוזון העביר את רוב הפרויקטים של דורי לדניה-סיבוס    יבנו 224 דירות בראש העין    לוזון יבנה באמצעות חברתו הפרטית    אורתם תבנה 264 דירות בעיר    דירות 4 חדרים יעלו 1.05 מיליון שקל    האוצר מסתיר כשלון שני מכרזים בדימונה
מיטשל א' לוין
במיינץ שבגרמניה העלילו הגויים על היהודים כי רצחו ילד נוצרי
איציק וולף
שר הביטחון סייר ביישוב קדומים ונפגש עם ראשי המועצות היהודיות ביהודה ובשומרון    "ככל שנקדם מול הפלשתינים דברים באופן דו-צדדי, כן ייטב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il