X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רועי פולקמן, שירה גרינברג, שי באב"ד, משה כחלון, רועי כהן, אלי כהן, ירון גינדי, דורית סלינגר [צלום: דוברות האוצר]
בשורה: גם עצמאיים ייהנו מפנסיה
משרד האוצר: לכלל אוכלוסיית העצמאיים בישראל יהיה כיסוי של חיסכון פנסיוני אשר יוכל לשרת אותם בתקופת הגמלאות חובת ההפרשה לפנסיה לא תחול על עצמאיים מתחת לגיל 21 ועל עצמאיים מעל גיל 55

צוות להבטחת פנסיה וסיוע לעצמאיים במצב אבטלה במשרד האוצר גיבש מנגנון המשלב מענה למספר סוגיות מהותיות לאוכלוסיית העצמאים. לפי המודל המוצע, יופחתו שיעורי הביטוח הלאומי של אוכלוסיית העצמאיים במקביל להחלת חובת הפרשה לחיסכון פנסיוני, ומתן האפשרות למשיכה מהסכום הצבור במצבי אבטלה של שליש או שלוש פעמים שכר המינימום במשק, הגבוה מביניהם.
בראש הצוות עמדו מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, וסגנית הממונה על התקציבים, שירה גרינברג. בצוות היו שותפים נציגים ממשרדי האוצר, הכלכלה והמשפטים ובסיועו של המוסד לביטוח לאומי. שר האוצר משה כחלון אימץ (יום ה', 21.4.16) את המלצות הצוות. ההמלצות נוסחו בהסכמת הארגונים החברתיים המייצגים את העצמאיים בשוק הישראלי.
המלצות הצוות כוללות הפחתה פרוגרסיבית של דמי הביטוח הלאומי עבור כ-90% מאוכלוסיית העצמאיים הכוללים את כלל העצמאיים אשר הכנסתם היא מתחת לכ-20,000 ש"ח בחודש. בפועל, מופחתים שיעורי דמי הביטוח הלאומי בכ-60% במדרגה התחתונה של דמי הביטוח הלאומי מ-6.72% ל-2.87% לצד העלאה של 1.6% למדרגה העליונה. עלות ההפחתה היא כ-200 מיליון ש"ח שמקורם בהסכם הקואליציוני עליו חתם שר האוצר. כך גם תוקן עיוות היסטורי בשיעורי דמי הביטוח הלאומי, אשר במסגרתו עצמאים ברמות הכנסה נמוכות הפרישו יותר בהשוואה לשכירים ברמת הכנסה מקבילה.
סיוע במצב אבטלה
באוצר אומרים כי המלצות הצוות יובילו לכך שלעצמאי בעל הכנסה בסך 5,000 ש"ח לחודש יופחת מס ביטוח לאומי בהיקף חודשי בהיקף של כ-180 ש"ח לחודש עליהם יוסיף העצמאי הפקדה חודשית של 50 ש"ח וכתוצאה מכך יזכה העצמאי לסיוע במצב אבטלה בסך 4,600 ש"ח לחודש במשך 3 חודשים וזאת לאחר 5 שנות חיסכון.
הצוות ממליץ להגדיל את הטבת המס לזיכוי בהפקדה לפנסיה בשיעור של 0.5%. המלצה נוספת היא להעניק הטבה בהפרשה לקרן השתלמות. עצמאי יוכל להפקיד 4.5% מהכנסתו לקרן השתלמות ולהיות זכאי להטבת מס, ללא תלות בהפקדה של 2.5% הנוספים לקרן השתלמות אשר אינם זכאים להטבת מס.
המלצות הצוות מעניקות לראשונה פתרון וסיוע לעצמאיים במצבים של אבטלה, לאחר שנים רבות בהן הנושא נידון ללא פתרון. בנוסף, ההמלצות מביאות לכך שלכלל אוכלוסיית העצמאיים בישראל יהיה כיסוי של חיסכון פנסיוני אשר יוכל לשרת אותם בתקופת הגמלאות. חובת ההפרשה לפנסיה לא תחול על עצמאים מתחת לגיל 21 וכן על עצמאים מעל גיל 55 ביום תחילת החוק.
"איתנות פיננסית"
שר האוצר משה כחלון: "בשנה האחרונה מאז כניסתי לתפקיד התגייס משרד האוצר למען שיפור מצבה של אוכלוסיית העצמאיים. לאחר שנים רבות בהן הנושא נידון ללא פתרון, משרד האוצר דואג כי גם ציבור העצמאים בישראל שלא נכלל בחוק פנסיה חובה, ייהנה מזכויות סוציאליות בסיסיות ורשת ביטחון הכוללות חיסכון לפנסיה ופתרון בתקופות של אבטלה".
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "משרד האוצר דואג לעתיד העצמאיים. המלצתנו נועדה להעניק ודאות לאוכלוסיית העצמאיים דווקא במצבים בהם הם צריכים אותה יותר מכל. הבטחת החיסכון הפנסיוני וסיוע במצבי אבטלה לצד שמירה על הכנסה פנויה הולמת תבטיח את האיתנות של אוכלוסיית העצמאיים הן בפרישה והן לאורך חיי העבודה".
סגנית הממונה על התקציבים, שירה גרינברג: "מדובר במהלך חשוב שיבטיח לראשונה חיסכון פנסיוני וסיוע במצבי אבטלה לאוכלוסיית העצמאיים. מהלך זה יכול היה להבשיל רק משיתוף פעולה בין גורמי הממשלה השונים וממחויבותו של שר האוצר לנושא. המלצות הצוות גובשו תוך הסתכלות על צרכיה של אוכלוסיית העצמאיים וחשיבותה לכלכלה ולחברה בישראל".
נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל, עו"ד רועי כהן: "לשמחתי, משרד האוצר הכיר, אחרי מאבק רב שנים, בצורך ההכרחי לרשת ביטחון סוציאלית עבור העצמאיים החלשים והסכים, לראשונה, כי מדינת ישראל תכניס את היד לכיס ותעניק לעצמאיים את שמגיע להם. 90% מציבור העצמאיים יזכו להפחתה בנטל המס בביטוח לאומי וכולם ייהנו לראשונה מפיצויים פטורים ממס כמו השכירים במשק. דאגנו לכך שגם העצמאיים בישראל יזדקנו בכבוד".
נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי: "לשכת יועצי המס שחרתה על דגלה לקדם חקיקה עבור קהל לקוחותיה, מברכת את שר האוצר שהקשיב למצוקות המוכרות לו מעברו כבעל עסק. לראשונה מקבל האוצר את הצעתנו, לאפשר לעצמאיים להפקיד כספים לטובת פיצויים אותם יוכלו למשוך בסכום הוני פטור ממס בעת סגירת עסק או הגעה לגיל פרישה, בדיוק כמו עמיתיהם השכירים. עצמאיים עדיין מקופחים מאוד בכל הקשור להשוואת התנאים הסוציאליים. יש להמשיך את הדרך בה הולך שר האוצר ולהשוות לחלוטין את ההגנות והתנאים הסוציאליים של העובדים העצמאיים לאלו של השכירים״.

סיוע לעצמאים בפנסיה ובמצב אבטלה / דוח
דו"ח זה מציג המלצות להפצת תזכיר חוק שנועד לסייע לאוכלוסיית העצמאים במשק אשר נקלעים למצב אבטלה, תוך הסתכלות על צרכיה של אוכלוסייה זו ועל תרומתה לכלכלה ולחברה בישראל. הצוות המקצועי שהוקם ליישום החלטת הממשלה התבקש לבחון וליצור מנגנון וכללים, אשר באמצעותם יינתן סיוע לעצמאים שנקלעו למצב אבטלה, כולל דרך עיגון המנגנון המומלץ, דרכי גבייה, גובה ותקופת הסיוע, וכן בכל נושא אחר הנדרש לשם יישום הקמתו, תפעולו ושמירה על איזונו האקטוארי. זאת לרבות עידוד הפרשה לחיסכון פנסיוני בקרב עובדים עצמאים במסגרת מנגנון זה. לאחר עבודה מקיפה לבחינת מספר חלופות, המליץ הצוות המקצועי על "מודל חיסכון וסיוע למצבי אבטלה". לפי חלופה זו, יופחתו שיעורי דמי הביטוח הלאומי של אוכלוסיית העצמאים במקביל להחלת חובת הפרשה לחיסכון פנסיוני, ומתן האפשרות למשיכת חלק מהסכום הצבור למצבי אבטלה. (42 עמ')
תאריך:  21/04/2016   |   עודכן:  21/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העירייה בנתה שוק חדש לאחר שהקודם נפגע קשות בפיגוע בשנת 2005    ביהמ"ש דחה תביעה של בעלי חנות פלאפל בשוק הישן לקבלת פיצוי של 6.5 מיליון שקל
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי קבע: ח'יר גנב 10,000 שקל שקיבל כהוצאות עבור לקוח    השופט אמנון כהן: מדובר בעונש קל מדי; העונש המתאים הוא השעיה לשנים ארוכות אם לא שלילת הרישיון לצמיתות
עידן יוסף
ראש הממשלה ידון עם הנשיא הרוסי במצב בסוריה, במכירת נשק רוסי מתקדם לאירן ובמניעת העברה של נשק מתקדם לחיזבאללה    צפוי לשוב הערב לישראל
עידן יוסף
דני צידון: "החלטתי לפרוש נובעת מאופן חקיקת חוק שכר הבכירים"    המפקחת על הבנקים: "אם לא תהיה הבהרה - עובדים ובכירים יפרשו"
עידן יוסף
ראש הממשלה ושר החינוך התעמתו בישיבת הקבינט    בנט לא השיב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il