X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בתשובה לבג"ץ: הוועדה הבין-משרדית בעניין קיום משחקי כדורגל בשבת אינה נותנת מענה ראוי והולם לפגיעה הממשית והלא-מידתית בספורטאים שומרי שבת
▪  ▪  ▪
קדושת השבת או קדושת הכדור? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הקליניקות המשפטיות של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הגישו (יום ד', 20.4.16) את תגובתם לבית המשפט העליון בעניין העתירה נגד קיום משחקי כדורגל בשבת.
בתגובה, שהוגשה באמצעות פרופ' אביעד הכהן דיקן המרכז האקדמי ועורכי הדין משה יפה ויוסף ברמן, מופנה ביקורת מפורטת לדוח הוועדה הבין-משרדית שהקימה שרת הספורט מירי רגב, לשם גיבוש עמדה בעניין קיום משחקי כדורגל בימי המנוחה.
ראשית מציינים עורכי הדין כי הוועדה לא דייקה כשסקרה את היסטוריית הכדורגל בישראל וכתבה בראשית הדוח כי "קיומו של הכדורגל בשבת הוא כה שורשי ועמוק". לדברי נציגי הקליניקות, משחקי הספורט שדובר בהם באותן שנים, היו שונים בתכלית מאלה שקיימים כיום, כאשר אז מדובר היה בפעילות ספורטיבית וולונטרית, בעוד שכיום "מדובר בעשרות (אם לא מאות) רבות של ספורטאים, מאמנים וכל האנשים הקשורים בפעילות זו, שמתפרנסים מפעילות זו בימי המנוחה, והם 'עובדים' לכל דבר ועניין, כפי שנקבע - ויותר מפעם אחת - בבתי הדין לעבודה".
אנשי שערי מדע ומשפט מבקרים גם את החלטת הוועדה "לדון בראש ובראשונה בבעיית קיומם של משחקי כדורגל בשבת ולא בכלל פעילות הספורט המתקיימת בשבת", וטוענים כי על-אף ייחודו של ענף הכדורגל, מבחינת היקפו וחשיבותו בספורט הישראלי, קיימים ענפי ספורט רבים אחרים שעולות בהן אותן בעיות בדיוק.
בעניין החלוקה שהוועדה מציעה להציב, בין שחקן שעבורו פעילות הכדורגל בשבת היא פעילות וולונטרית של פנאי או בילוי, לבין שחקן שהכדורגל הוא מקור פרנסתו, הם מציינים כי היא מובנית והגיונית. אולם מעירים כי על-מנת להצליח ולהגיע לרמה של שחקן מקצועני יש לעבור דרך המסלול הלא-מקצועני, בייחוד ברמת הילדים והנוער. על כן יש לפעול למצב אופטימלי שגם לאותם 'לא מקצועניים', או קבוצות נוער וילדים - תהיה אפשרות מעשית לאורך זמן להגיע לרמה מקצועית.
על הצעת הוועדה לאפשר ל'שחקן הדתי' בליגות המקצועניות והבכירות בכדורגל, לא להשתתף במשחקים בשבתות ובחגים מבלי שייפגע שכרו או שייחשב לו כעבירת משמעת, כותבים עורכי הדין כי מדובר בפתרון סביר ברמה התיאורטית בלבד, אך לא מעשי. זאת מכמה טעמים:
א. לא תהיה ולו קבוצה אחת שתעסיק שחקן שפעילותו מוגבלת מראש; ב. בנוסף, שחקן שיבקש להימנע מלשחק בימי המנוחה, ייגרע מיכולת קבוצתו למקסם את יכולתה והישגיה יהיו בהתאם; ג. סביר להניח שמימוש הצעה זו יפגע בשכרו של השחקן, גם אם הדבר לא ייאמר מפורשות.
בסיכום התגובה שהוגשה לבית המשפט נכתב, כי בפתרונות שהוצעו על-ידי הוועדה אין מענה ראוי והולם לפגיעה הממשית והלא-מידתית בספורטאים שומרי שבת ושומרי מסורת, ואין בה מענה הולם לפגיעה בעקרונות יסוד חוקתיים ובערכי השוויון, חופש הדת וחופש העיסוק במדינה דמוקרטית ויהודית.

בג"ץ 7635/15 התנועה למדינה יהודית (ע"ר) נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח' / תגובת המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, המשיב מס' 20
בהתאם להחלטת בית המשפט מיום 27.12.15 מוגשת בזה תגובת המרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט" והקליניקות המשפטיות שבו לדוח הוועדה הבינמשרדית שהוקמה לשם גיבוש עמדה בעניין שעומד בלב עתירה זו, קיום משחקי כדורגל בימי המנוחה.
הועדה הבין משרדית לבחינת קיום משחקים בשבת - דוח ביניים חתום 3.4.16 / דוח ביניים
הועדה, בראשות מנכ"ל המשרד, בהשתתפות ההתאחדות לכדורגל, מינהלת הליגות בכדורגל, הטוטו ונציגי היועץ המשפטי לממשלה הגיעה להבנה ולהסכמה לגבי המתווה הראוי לטעמה בנושא סוגיית הכדורגל בשבת. על פי מתווה המסוכם, ניתן מענה לשחקנים דתיים שעוסקים בכדורגל באופן מקצועי ואינם מעוניינים לחלל שבת. כמו כן, ניתן מענה לקבוצות בליגות הנמוכות והנוער. בנוסף, המתווה שומר על הסטטוס-קוו בליגות הגבוהות כפתרון קבע היות והן מושפעות מהשוק המסחרי, דיני עבודה והדין הבין לאומי המחייב גם את השחקנים הישראליים. מסקנות הביניים בדו"ח הוגשו גם ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בכדי שיגבש את עמדתו. (26 עמ')
תאריך:  21/04/2016   |   עודכן:  21/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפתרונות לכדורגל בשבת אינם ישימים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נראה את בג"ץ מוצא את האבנים
אורח  |  23/04/16 10:14
2
נראה את בג"ץ מוצא את האבנים
אורח  |  23/04/16 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
במסגרת הסדר טיעון הודו בעליה של חברת דנה לוגיסטיקה בשורה של עבירות מרמה והלבנת הון    העונשים המוסכמים: 18 חודשי מאסר ליניב בלטר, שישה חודשי עבודות שירות לאורי בלטר
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה את ערעורו של המתווך רון אסט על חומרת עונשו, שנקבע במסגרת הסדר טיעון בו הודה בגניבת 13.8 מיליון שקל מלקוחותיו
עידן יוסף
משרד האוצר: לכלל אוכלוסיית העצמאיים בישראל יהיה כיסוי של חיסכון פנסיוני אשר יוכל לשרת אותם בתקופת הגמלאות    חובת ההפרשה לפנסיה לא תחול על עצמאיים מתחת לגיל 21 ועל עצמאיים מעל גיל 55
איתמר לוין
העירייה בנתה שוק חדש לאחר שהקודם נפגע קשות בפיגוע בשנת 2005    ביהמ"ש דחה תביעה של בעלי חנות פלאפל בשוק הישן לקבלת פיצוי של 6.5 מיליון שקל
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי קבע: ח'יר גנב 10,000 שקל שקיבל כהוצאות עבור לקוח    השופט אמנון כהן: מדובר בעונש קל מדי; העונש המתאים הוא השעיה לשנים ארוכות אם לא שלילת הרישיון לצמיתות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il