X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הדירוג Fitch עדכנה את התחזית כלפי מעלה בגין התחזקות נוספת בחשבונות החיצוניים של ישראל והמשך ההפחתה ביחס החוב הציבורי לתוצר
▪  ▪  ▪

חברת דירוג האשראי הבין לאומית Fitch העלתה (יום ה', 21.4.16) את תחזית דירוג האשראי של מדינת ישראל על החוב במטבע חוץ ל'חיובית' ואישררה אותו ברמה של 'A'.
פיץ' מדגישה כי החשבונות החיצוניים של ישראל המשיכו להתחזק בשנת 2015. העודף בחשבון השוטף התרחב לרמה של 4.6% מהתוצר ויתרות המט"ח של בנק ישראל טיפסו ל-90.6 מיליארד דולר (סכום השווה ל-10.9 חודשים של תשלומים חיצוניים שוטפים). מעמדה של ישראל כמלווה נטו השתפר והגיע לרמה של 43% מהתוצר, לעומת 35.4% בשנת 2014 ו-27.4% בשנת 2008. נתון זה כפול מהנתון החציוני של מדינות בדירוג A ומעט גבוה בהשוואה לנתון החציוני במדינות המדורגות AA. חברת הדירוג צופה כי העודף בחשבון השוטף ישמר בשנים 2016-2017.
בדוח אף נכתב כי בשנים האחרונות נרשם שיפור בהפחתת יחס החוב הציבורי לתוצר לכיוון הנתון ההשוואתי במדינות הייחוס של ישראל, למרות שהמימון הציבורי מהווה נקודת חולשה ביחס למדינות המדורגות A. יחס החוב הציבורי לתוצר ירד מ-95.2% בשנת 2003 ל-64.9% בסוף שנת 2015. למרות זאת, נתון זה גבוה לעומת הנתון החציוני במדינות הייחוס העומד על 44.6%.
הדוח מציין עוד כי יחס החוב הציבורי לתוצר הוסיף לרדת בשנת 2015 הודות לקיטון בגרעון הממשלה לרמה של 2.1% מהתוצר, הנתון הנמוך ביותר משנת 2008. הגרעון הצטמצם בעקבות הגדלת ההכנסות. גם היעדר תקציב מאושר עד לאמצע חודש נובמבר 2015 סייע בכך. חברת הדירוג צופה כי הגירעון יתרחב בשנת 2016 וכי יחס החוב הציבורי לתוצר יוותר יציב במהלך השנים 2016-2017.
האנליסטים מציינים בנוסף כי מדינת ישראל נהנית מגמישות מימונית גבוהה. במדינה שוק מקומי עמוק ונזיל, גישה טובה לשווקי ההון הבינלאומיים, תוכנית פעילה של מכירת אגרות חוב ליהודי התפוצות ותוכנית ערבויות של ממשלת ארה"ב במקרה של זעזוע בשווקים. מבנה החוב הוא מיטבי. פיץ' מסבירה כי הרמה הנמוכה של החוב במטבע חוץ מסייעת להסביר מדוע התחזית על החוב במטבע מקומי לא עודכנה אף היא ל'חיובית'. חברת הדירוג חוזה כי במידה ויחול שיפור בדירוג האשראי של החוב במטבע חוץ, הדירוגים של החוב במטבע מקומי ובמטבע זר יהיו זהים.
בדוח מצוין כי הפקת גז בשדה 'תמר' מאז 2013 ייתרה את הצורך ביבוא גז טבעי והביאה לשיפור בחשבונות החיצוניים. עם זאת, פיתוח שדה הגז הגדול יותר 'לוויתן' אינו ודאי, בהמשך להחלטת בית המשפט העליון באפריל 2016 שלא לאשר את מתווה הגז המוצע. בכל מקרה, במידה ופיתוח לוויתן יתקדם כמתוכנן, ישראל תוכל להפוך ליצואנית גז החל משנת 2020. הפקת הגז לא הייתה צפויה להתחיל במהלך תקופת התחזית של פיץ', כך שעיכובים אלו אינם משפיעים על התחזיות החיצוניות והפיסקליות של חברת דירוג האשראי.
האנליסטים מציינים כי הצמיחה במשק האטה בשנים האחרונות. בשנים 2012-2015 עמדה הצמיחה השנתית בממוצע על 2.8%, בהשוואה ל-4.5% בשנים 2004-2011. ההסבר לכך נעוץ במספר גורמים וביניהם גידול איטי באוכלוסיית גיל העבודה, תוספות בעלות פרודוקטיביות נמוכה יותר לכוח העבודה, האטה בסחר העולמי ואתגרים הנוגעים למידת התחרותיות. בתגובה לכך, נכתב בדוח, הממשלה מבקשת להחיל מספר רפורמות מבניות כדי לשפר את מידת היעילות בשווקים מסוימים ואת הסביבה העסקית בכללותה, כמו גם עידוד ההשתתפות בכוח העבודה.
הדוח מציין את האינפלציה השלילית בשנת 2015 בשל מחירי סחורות נמוכים, התחזקות המטבע ואמצעים שננקטו על-מנת לעודד תחרות. בפיץ' צופים כי ביקושים מקומיים איתנים ללא השפעת גורמים חד-פעמיים, יסייעו להעלאת האינפלציה לחלק התחתון של טווח היעד שעומד על 1%-3% בשנת 2017.
האנליסטים מציינים לטובה את המוסדות ומערכת החינוך המפותחים של ישראל שהביאו ליצירת כלכלה מפותחת ומגוונת. מדד הפיתוח האנושי והתוצר לנפש גבוהים משמעותית מהחציון של מדינות הייחוס והסביבה העסקית מקדמת ומעודדת חדשנות, בפרט בקרב מגזר ההיי-טק. עם זאת, אינדיקטורים הקשורים ל'עשיית עסקים' כפי שהם נמדדים על-ידי הבנק העולמי ירדו מתחת למדינות הייחוס של ישראל. לפי חברת הדירוג, הממשלה אף מתמודדת עם מספר אתגרים סוציו-אקונומיים במונחים של אי-שוויון בהכנסות ואינטגרציה חברתית.

תאריך:  21/04/2016   |   עודכן:  21/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחזית דירוג האשראי של ישראל עלתה לחיובית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה. בין הבאים היו מבקר המדינה הנוכחי יוסף שפירא והמבקר היוצא מיכה לינדנשטראוס, אישי תקשורת וחברים לדרך    שפירא אמר בדברי ההספד: אבנרי מסר את נפשו למען הציבור ולמען מנהל תקין
מירב ארד
מאות עובדי שירות התעסוקה ייהנו ממענק בגובה 9,000 שקל, תוספות דירוג וכוננות ועוד    בהסכם ניתן דגש מיוחד לשילוב עובדים עם מוגבלויות ולצמצום תופעת עובדי "כתף אל כתף"
איתמר לוין
הערוץ הראשון קיבל 52 אישורי כניסה - לעומת 15 בלבד לערוץ 2    בין בעלי האישורים: יהודה נניקשוילי - מבכירי נמל אשדוד ואחיו של אברהם נניקשוילי
אביתר בן-צדף
קפטן דיוויד טי גלניסטר הנו המפקד השמיני, שמודח השנה בחיל הים האמריקני    הודח בעקבות ממצאי שתי חקירות בעניינו, שמצאו ליקויים בתפקודו
איתמר לוין
המדינה: שבעה פלשתינים וישראלים ייבאו את הבשר מחו"ל, הבריחו אותו לשטחי הרשות, עיבדו אותו ומכרו אותו ללקוחות בישראל - כאילו עובד בארץ בפיקוח וטרינרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il