בית המשפט במחוזי בירושלים מעכב את החלטת רשות התמרור ב
משרד התחבורה, לאשר מערך שילוט ותמרור הקובע כי תיאסר נסיעת משאיות שמשקלן מעל 12 טון בשעות שיא בבוקר ובשעות שיא אחר-הצהריים, בכבישי הנגב המערבי.
החלטת שר התחבורה ישראל כ"ץ הייתה אמורה להיכנס לתוקף מחר, אך השופט
ארנון דראל קיבל את עתירת מועצת המובילים והמסיעים בישראל ונתן צו ארעי, במעמד צד אחד, תוך שהוא קובע ל-5 במאי דיון מוקדם לעתירה להוצאת צו ביניים.
כ"ץ מבקש לאסור תנועת משאיות וכלי רכב כבדים בצירי תנועה מרכזיים המובילים למעבר כרם שלום בעזה בין השעות 07:00 ועד 09:00 בבוקר, ומ-15:00 ועד 17:00 אחר-הצהריים.
זאת בעקבות נתונים שהוצגו בפניו ולאחר בדיקה שנעשתה בנושא, תוך התייעצות ושיתוף פעולה עם משטרת התנועה וראשי הרשויות המקומיות של ישובי הנגב.
"אני נחוש לבצע את ההחלטה למרות התנגדותם של גורמים שונים. שמירה על חיי התלמידים ותושבי הנגב החשופים לסכנות ותאונות בדרכם לבית הספר קודמת לצורך לספק מוצרים לשלטון החמאס בעזה", אמר כ"ץ.
האיסור על תנועת משאיות בשעות השיא אמור היה לחול על הצירים הבאים: מצומת בית קמה ועד צומת בית הנשיא (כביש 264), מצומת אופקים ועד צומת מעון (כביש 241), מצומת בית קמה ועד צומת בית הגדי (כביש 293), מצומת רהט דרום ועד צומת הנשיא (כביש 310), מצומת שער הנגב ועד כרם שלום (כביש 232), מצומת צאלים ועד צומת גמה (כביש 222), מצומת צאלים ועד צומת רעים (כביש 234) ומצומת נתיבות ועד מעבר קרני (כביש 25).
בשעות ההגבלה, ניתן יהיה לחנות באחד מהחניונים הבאים: תחנת הדלק בית קמה (כביש 293), אזור התעשיה רהט (כביש 310), אזור התעשיה אופקים (כביש 241), אזור התעשיה נתיבות, אזור התעשיה בית הגדי (כביש 25) ואזור התעשיה שדרות (כביש 232).
חברת נתיבי ישראל הציבה בימים האחרונים עשרות שלטי ענק המציינים את ההגבלות החלות על כלי הרכב הכבדים, בכל הכבישים והצירים שהוגבלו לנסיעה בשעות הבוקר ואחר-הצהריים. בימים הקרובים תושלם הצבתם של שאר השלטים בכל אותם צירים, בהם מבקש משרד התחבורה לאסור תנועת משאיות בשעות העומס.