X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים בריטים: "מצאנו את כל 93 הגנים שגורמים להתפתחות המחלה" הגילוי לא צפוי להביא לתרופות או לטיפולים אחרים בשנים הקרובות
▪  ▪  ▪
ממוגרפיה לסרטן השד [צילום: AP]

פריצת דרך בחקר סרטן השד: קבוצת מדענים מאוניברסיטת קיימברידג' הצליחה לשרטט תמונה "כמעט מושלמת" של כל הגנים שגורמים לסרטן השד. המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי Nature, תואר כ"התפתחות משמעותית ויוצאת דופן" בהבנת התהליך שגורם לסרטן השד.
החוקרים מעריכים כי המיפוי המלא של המערך הגנטי המוביל להתפתחות סרטן השד עשוי להוות צעד משמעותי לקראת פיתוח תרופות ודרכים חדשות לטיפול במחלה, ובעתיד אולי אף להביא למניעתה. במסגרת המחקר, בחן צוות בינלאומי של חוקרים את הקוד הגנטי של 560 מקרי סרטן השד, בניסיון להבין אילו תשניות (מוטציות) מובילות רקמות בריאות להפוך לסרטניות.
החוקרים הצליחו לזהות 93 גנים שיכולים לגרום לגידולים כשהם עוברים תשנית (מוטציה). חלק מאותם גנים כבר נמצאו בעבר, אך כעת מעריכים המדענים כי מדובר ברשימה סופית ומלאה, שכוללת גם כמה תשניות נדירות במיוחד.
"מדובר ברגע משמעותי מאוד בחקר הסרטן", אמר ל-BBC פרופ' מייק סטרטון, ראש המכון לחקר הגנום בקיימברידג' שבו התנהל המחקר. לדבריו, מיפוי כל סוגי המוטציות הגורמות לסרטן השד עשויות להוביל לפיתוח תרופות ייחודיות לכל חולה.
עם זאת, לצד האופטימיות מזהיר סטרטון כי עשויות לחלוף שנים רבות עד שתרופות חדשות יגיעו לחולים. "הסרטן הוא 'חיה ערמומית' והוא מוצא דרכים לפתח עמידות לתרופות חדשות", אמר. "בסך-הכל אני אופטימי, אך זו אופטימיות זהירה".
מהמחקר עולה עוד כי 60% מכלל המוטציות שמובילות לסרטן השד נמצאות ב-10 גנים בלבד. מן העבר השני חלק מהתשניות כל כך נדירות עד שבלתי סביר שיהיה תמריץ כלכלי לפתח להן תרופה.
התשניות מותירות אחריהן צלקות ייחודיות בדנ"א. החוקרים הצליחו לזהות 12 סוגים של "חתימות דנ"א" שגורמות לתשניות בשד. חלק מהן תורשתיות, אך לרובן עדיין אין הסבר. בשלב הזה עדיין לא ברור האם וכיצד ניתן להשפיע על התהליכים האלה, אך החוקרים מקווים כי הממצאים יובילו בסופו של דבר לדרכים להקטין את הסיכון לחלות בסרטן.
"השאיפה בעתיד היא לשרטט פרופיל גנטי אינדיבידואלי, כך שנוכל לזהות את הטיפול המוצלח ביותר עבור כל אישה או גבר שאובחנו עם סרטן השד", אמרה ד"ר סרינה ניק-זיינל, מדענית נוספת שהשתתפה במחקר.

תאריך:  02/05/2016   |   עודכן:  02/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אלי מיזרוח שניהל את הקבוצה כשנתיים וחצי ימשיך בתפקיד עד אוגוסט
איתמר לוין
התיר לראיקוביץ לשחק במדי מכבי ת"א במשחק העונה מול הפועל ב"ש וקבע: האיסור לערער על חלק מהעונשים ומניעת הייצוג בפני בתי הדין המשמעתיים - לכאורה בלתי חוקתיים
עידן יוסף, יפעת גדות
מועצת העיר כפר סבא תדון בהצעה לסדר של חברי מרצ שלא לאפשר לראש העירייה לנסוע ברכבו בשבת כל עוד אין פתרונות התניידות בשבת למי שאין ברשותם רכב פרטי
אלעזר לוין
מנכ"ל איגוד חברות הביטוח הודיע במפתיע על התפטרותו שתיכנס לתוקף בסוף 2016    גיא רוטקופף, לשעבר מנכ"ל משרד המשפטים, ימונה למנכ"ל במקומו    ההתפטרות - מספיחי חשיפת קרטל הביטוח
איתמר לוין
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבלה את תיק השוחד הגדול, כנראה משום ששני השופטים הפליליים במחלקה הכלכלית - חאלד כבוב ודוד רוזן - עסקו בחלקו של דן כהן בפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il