X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קו שירות שהיה בנסיעה מינהלתית הגיע לתחנת המוצא בשכונה חרדית בבית שמש והתעוררה שאלה האם מותר לנסוע בו סופרבוס: פועלים בהתאם להוראות והנחיות משרד התחבורה. הנושא ייבדק
▪  ▪  ▪
סופרבוס. חילול שבת
מי מחלל את השבת
חילול שבת הוא חילול שבת, ואין הבדל אם הוא בשכונה חרדית או בשכונה חילונית. הוא אינו נגזר מראיית האוטובוס הנוסע. אין הלכה שאומרת שבשכונה שלי מותר לאוטובוס לנסוע ובשכונה שלך אסור. תמוהה אפוא התעוררות החרדים כשזה מגיע לשכונותיהם. החרדים נהנים מחילולי השבת ולא פעם אף תורמים לו - ולא רק בנסיעות למירון בל"ג בעומר שחל במוצ"ש אלא גם בנסיעות המאוחרות בשבתות החורף שמאלצות את הנהגים לעבוד בשבת ובתגבורי יום ו'. אינך יכול להלין על חילול שבת כשאתה חלק מהגורמים לה.

אוטובוס בין-עירוני של חברת סופרבוס, שנכנס לתוככי השכונה החרדית רמת בית שמש א', רבע שעה לפני צאת השבת ונעצר בתחנת המוצא של האוטובוסים בכניסה לשכונה, ועורר את חמת התושבים.
ישראל פריי, עורך אתר רדיו קול חי, סיפר בתוכנית 'מעבירים הילוך' עם יעקב גרודקה, כי תושב השכונה החרדית פנה לאתר וסיפר על המקרה: "כרבע שעה לפני צאת החג הראשון של פסח, בשעה 19:38, ראיתי ממרפסת ביתי אוטובוס של חברת סופרבוס נכנס לתוככי השכונה. בתחילה לא האמנתי למראה עיני, הבטתי שוב בשעון וראיתי שאכן החג טרם יצא".
"מדובר במקרה מכעיס ביותר", אומר תושב חרדי נוסף. "לא ייתכן שדווקא חברה שמתפרנסת מהמגזר החרדי - תזלזל בדבר הכי קדוש - בשבת", לדבריו, "גם אם מדובר בטעות - חייבים להעמיד את הנהג על מקומו ואפילו לפטר אותו לאלתר".
אחד ממורי ההוראה בשכונה אף העלה שאלה לדיון בעקבות הפרסום - "האם בכלל מותר לנסוע עם אותו אוטובוס לאחר שחילל את השבת, הרי זה ממש ליהנות מ'מעשה שבת', וזה חמור ביותר". בנוסף טען אותו רב כי "בעקבות המקרה צריך לבדוק אם גם אוטובוסים אחרים מאותה החברה מחללים את השבת בכל שבוע - ורק במקרה הפעם המקרה התגלה לעיני כל".
עד לפני זכייתה במכרז העמקים, הייתה חברת סופרבוס שומרת שבת. אולם לאחר הזכייה, החלה החברה לפעול גם בשבת. כך למעשה, כל חברות התחבורה הציבורית היום המשרתות את המגזר החרדי פועלות גם בשבת. לא אחת אישר משרד התחבורה נסיעות בשבת גם בשכונות ובישובים דתיים לאגד, לחברת דן, לחברת נתיב אקספרס, לחברת קווים ולחברת סופרבוס.
תגובת חברת סופרבוס: "הכנת האוטובוס אמורה הייתה להיעשות רק אחרי צאת השבת ולא קודם לכן, הנושא ייבדק בקפדנות. החברה מפעילה את הקווים בהתאם להוראות והנחיות משרד התחבורה תוך התחשבות ברגשות הציבור ודאגה למתן שירות הולם. נמשיך להקפיד על ההנחיות, כפי שנהגנו עד עכשיו".

תאריך:  02/05/2016   |   עודכן:  02/05/2016
+מנכ"ל זוגלובק עובר לאמנון מסילות
22:26 02/05/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פיני קמרי ינהל את ארבע חברות הקבוצה  ▪  את חברת אפיקים ינהל ניר שרון  ▪  מיום שישי תחל אפיקים את פעילותה בראש העין ותוסיף 8 קווים חדשים

פיני קמרי. מנקניקים לאוטובוסים [צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוטובוס נכנס לשכונה החרדית בשבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חברת החשמל מחללת שבת
האדמו"ר מרור  |  2/05/16 21:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף, יפעת גדות
מועצת העיר כפר סבא תדון בהצעה לסדר של חברי מרצ שלא לאפשר לראש העירייה לנסוע ברכבו בשבת כל עוד אין פתרונות התניידות בשבת למי שאין ברשותם רכב פרטי
עידן יוסף
משרד התחבורה מבקש את עזרת הציבור בהצעות שיביאו לשיפור התחבורה הציבורית הן בתחום התפעול והן בתחום חווית הנוסע
עידן יוסף
חריגות זיהום אוויר מהותיות נמדדו בתחנות הרכבת "השלום" בתל אביב ו"יוספטל" בבת-ים    רכבת ישראל נדרשת על-ידי המשרד להגנת הסביבה לפעול מיידית לרכוש רכבות חדשות או להתקין מסנני חלקיקים    חשש שחריגות דומות עלולות להתקיים גם בתחנות רכבת נוספות
עידן יוסף
הודיע על פרישתו בתום קדנציה של 5 שנים בתפקיד ויחזור למגזר העסקי    צפריר: "הנהגתי הטמעת תרבות עסקית חברתית מקצועית ושקופה"
איתמר לוין
אלסטום ושותפותיה הישראליות הפעילו חוקרים פרטיים בניסיון להביא לפסילת זכייתה של SEMI הספרדית במכרז של 2 מיליארד שקל - אך הראיות במלואן גילו שאין כל בסיס לטענותיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il