X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב אליעזר איגרא יתמנה כדיין בבית הדין הרבני הגדול חרף התנגדותו של הראשון לציון יתר הדיינים טרם מונו
▪  ▪  ▪
הרב אליעזר איגרא [צילום: יוטיוב]

הוועדה למינוי דיינים הסכימה (יום ב', 2.5.16) על מינויו של דיין אחד מתוך שבעה שהיא אמורה למנות לבית הדין הרבני הגדול. בתום ישיבה בת שש שעות, קבעה הוועדה כי הרב אליעזר איגרא ימונה לתפקיד. הוא עשוי לכהן גם כחבר בוועדה למינוי דיינים, אם כי חברות זו אינה אוטומטית. הרב איגרא נבחר ברוב הדרוש - שבעה מתוך תשעה.
איגרא, רב המושב כפר מימון, מזוהה עם הציונות הדתית ולמינויו התגגד הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. לפני שלוש שנים התמודד איגרא על תפקיד הרב הראשי לישראל. הוא מכהן 24 שנים כדיין וכיום משמש כאב בית הדין הרבני האזורי בבאר שבע. כמו-כן שירת בצה"ל והשתתף כחייל קרבי במלחמת יום הכיפורים וכן שירת במילואים.
שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) אמרה כי היא שמחה וגאה במינוי וכי מדובר ב"הישג אדיר לבית היהודי". "הרב איגרא מכהן כאב בית דין שנים רבות וידוע במסירותו וסבלנותו. אני סמוכה ובטוחה שמינויו יהווה חיזוק אמיתי לכוחו של בית הדין הגדול בסיוע בסגירת תיקים קשים. תקוותי היא כי במהלך השבוע הקרוב, תוך הידברות, נגיע להסכמות ונבחר עוד שישה דיינים, לבית הדין הגדול ועוד ארבעה דיינים לבית הדין האזורי".
אייכלר: חששנו מוועדה דיקטטורית
שקד הוסיפה כי מאז תחילת הישיבה ניסה הגוש הלא-חרדי בוועדה - המונה כרגע רוב של חמישה מתשעת החברים - להציע שמות של מועמדים אך כולם נדחו על-ידי יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי. בין השמות: הרב אוריאל לביא, שהרכב בראשותו בבית הדין בצפת התיר באופן חד-צדדי עגונה שבעלה מחוסר הכרה במשך שבע שנים. עוד הועלו ההצעות לכרוך את ההצבעה עם מינויים נוספים לבתי הדין האזוריים, ובכלל זה שמות של רבנים המזוהים עם ארגון רבני צהר. הבחירה ברב איגרא נעשתה לאחר שלדברי ח"כ ישראל אייכלר התקבל איום כי אם לא תהיה הצבעה היום, בג"ץ יפזר את הוועדה ויקים ועדה דיקטטורית.
איום הסגירה מעל בית הדין הרבני הגדול, כפי שנקבע בבג"ץ, עדיין קיים. כבר לפני כחמישה חודשים קבעו שופטי בג"ץ כי המדינה מחויבת למנות שבעה דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול בתוך שלושה חודשים, ולא - ייסגרו שערי בית הדין. הקביעה באה במסגרת צו על תנאי שהוצא לבקשת התנועה למדינה יהודית.
על-פי פסיקת בג"ץ, עד יום חמישי הקרוב אמורה המדינה לדווח על התקדמות במינוי כל הדיינים החסרים בערכאה. לדברי שקד, בג"ץ היה "חבר נוסף בוועדה למינוי דיינים" מחשש שיממש את איומו. בלשכתו של יו"ר הוועדה, השר יובל שטייניץ, הזכירו כי במשך שמונה שנים לא נבחרו דיינים לבית הדין הרבני הגדול. מכיוון שלא הושגה הסכמה על יתר המינויים, הודיע שטייניץ כי הוועדה תשוב ותתכנס בהקדם האפשרי להשלמת ההליך.
סגן שר הביטחון אלי בן-דהן אמר כי "הרב איגרא הוא אב בית דין ותיק שמיום שהתמנה לדיין בבאר שבע עבר לגור בדרום כדי לחזק את הנגב. מאני בטוח שמינויו יחזק את בית הדין הגדול, מסירותו לנשים ולמתדייני בתי הדין תסייע בפתרון התיקים הקשים ביותר המונחים לפתחו של בית הדין הגדול".

תאריך:  02/05/2016   |   עודכן:  02/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רב דתי-לאומי ימונה לביה"ד הגדול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קצת מוגזם לקרוא לכך הישג אדיר
כלילה  |  3/05/16 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שלחה לותמ"ל מכתב בן 93 עמודים    הגישה לפני חמישה חודשים עתירה מינהלית נגד התוכנית, ולא ברור מדוע היא מגישה בנוסף התנגדות לוועדה הממשלתית    "בניגוד לחוק, אין בתוכנית דירות להשכרה"
עידן יוסף
פיני קמרי ינהל את ארבע חברות הקבוצה    את חברת אפיקים ינהל ניר שרון    מיום שישי תחל אפיקים את פעילותה בראש העין ותוסיף 8 קווים חדשים
עידן יוסף
מחבל פלשתיני התנפל על תלמיד ישיבת שובו בנים ברחבת ההוספיס ודקר אותו בגבו    הדוקר נתפס בתום מצוד
עידן יוסף
קו שירות שהיה בנסיעה מינהלתית הגיע לתחנת המוצא בשכונה חרדית בבית שמש והתעוררה שאלה האם מותר לנסוע בו    סופרבוס: פועלים בהתאם להוראות והנחיות משרד התחבורה. הנושא ייבדק
אלעזר לוין
ראש מינהל התכנון, העומדת לפרוש בעוד שלושה חודשים, תופיע בוועידה כלכלית ותדבר על החסמים המעכבים בניית דירות    פרישה שנייה בצמרת הנדל"ן הממשלתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il