X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
את הזכאים קובעים המוסד לביטוח לאומי, הרשות לזכויות ניצולי השואה וצה"ל חברת החשמל מפיצה מידע בנושא לכלל לקוחותיה
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר חברת החשמל]

חברת החשמל החלה (יום ג', 3.5.16) לצרף לחשבונות החשמל של כלל לקוחותיה מידע עדכני מפורט בנושא הזכאות להנחה בחשבון החשמל. החברה שלחה את המידע גם לפורום הארגונים החברתיים, אשר התכנס ערב החג בחברת החשמל, על-מנת שיופץ גם דרכם בקרב האוכלוסיות הרלוונטיות.
חוק משק החשמל קובע, כי כמה קבוצות זכאיות להנחה בחשבון החשמל שלהן. מי שנמנה עם אחת מהן, משלם עבור צריכת 400 הקוט”ש (קילוואט שעה) הראשונים בכל חודש בתעריף מופחת של 50% מהתעריף הביתי.
לפני כשבועיים קיימה החברה מפגש ראשון להתנעת שיתוף פעולה ייחודי עם ארגוני החברה האזרחית בישראל. במפגש נכחו מטעם החברה הדרג הבכיר ביותר ובראשו, יו"ר דירקטוריון החברה יפתח רון-טל ומנכ"ל החברה עופר בלוך, לצד סמנכ"לים ומנהלים בכירים.
מצד הארגונים האזרחיים נכחו עמותות בזכות, עזר מציון, האגודה לזכויות האזרח, המרכז לעיוור, הקליניקה לזכויות אדם - אונ' ת"א, ג'וינט, הקרן לרווחת ניצולי השואה וועדת המדיניות לעובדים הסוציאליים.
עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "חברת החשמל פועלת לחזק את השיח עם הציבור ועם ארגוני המגזר השלישי, שיח של שיתוף ושקיפות במטרה להנגיש את המידע ולהביאו בצורה הנהירה ביותר לטובת ציבור הלקוחות על-מנת שיכיר וידע את זכויותיו".
הגופים הבלעדיים המוסמכים לקבוע את הזכאות להנחה הם המוסד לביטוח לאומי, הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר וצה”ל. חברת החשמל מעניקה את הזכאות על-פי הנחיות גופים אלה.
מי זכאי להנחה?
להלן קבוצות הזכאים להנחה, הרשימה מציגה מידע כללי בלבד.
פירוט מלא של התנאים המזכים בהנחה ומועד תחולת החוק לגביהן מופיעים באתר חברת החשמל:
  • לקוח הזכאי לגמלת הבטחת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי;
  • לקוח הזכאי לגמלה מהרשות לזכויות ניצולי השואה בהתאם לחוק נכי רדיפות הנאצים, או לחוק נכי המלחמה בנאצים;
  • לקוח הזכאי לקצבת זיקנה לנכה לפי חוק הביטוח הלאומי;
  • לקוח הזכאי לקצבת שירותים מיוחדים לפי תקנות הביטוח הלאומי;
  • לקוח הזכאי לגמלה עבור ילד נכה לפי תקנות הביטוח הלאומי;
  • לקוח הזכאי לגמלת סיעוד לפי חוק הביטוח הלאומי;
  • לקוח יוצא צבא המשרת בשירות סדיר והוכר לפי פקודות הצבא כחייל בודד הזכאי להשתתפות בשכר דירה או כחייל הזכאי להשתתפות בשכר דירה עקב מרחק מקום מגוריו ממקום שירותו, לפי קביעת צה״ל;
  • לקוח הזכאי לגמלה מהביטוח הלאומי לפי חוק הבטחת הכנסה, או לתשלום לפי חוק המזונות להורה יחיד שעמו ובהחזקתו שלושה ילדים לפחות;
  • לקוח הזכאי לגמלה מהביטוח הלאומי לפי חוק הבטחת הכנסה, או לתשלום לפי חוק המזונות למשפחה שעמה ובהחזקתה ארבעה ילדים לפחות.
  • לקוח נכה צה”ל הזכאי לתגמול לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), שנקבעה לו נכות בשיעור של 50% לפחות, או לקוח הזכאי לתגמול לפי החוק האמור שדרגת נכותו נמוכה מ50%- והוא מקבל תגמול קיום קבוע לפי הוראות משרד הביטחון;
  • לקוח נפגע פעולות איבה הזכאי לתגמול מהביטוח הלאומי לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, שנקבעה לו נכות בשיעור של 50% לפחות לפי החוק האמור, או לקוח הזכאי לתגמול לפי החוק האמור שדרגת נכותו נמוכה מ-50% והוא מקבל תגמול קיום קבוע לפי הוראות משרד הביטחון.
כיצד מקבלים את ההנחה?
חברת החשמל מעניקה את ההנחה על-פי הנחיות הגופים לעיל. לבירורים יש לפנות לגורמים המוסמכים בגופים אלו. אם חשבון החשמל רשום על שם הזכאי להנחה (כולל מספר תעודת זהות) ההנחה תיכלל אוטומטית בחשבון החשמל לאחר שהגוף המוסמך יעביר לחברת החשמל את המידע על זכאותו. אם הלקוח קיבל הודעה מאחד הגופים שהוא זכאי להנחה ומסיבה כלשהי ההנחה אינה נכללת בחשבון, יש לפנות בהקדם למרכז השירות הטלפוני 103.
זיכוי למפרע: במקרה שלקוח זכאי לקבל את ההנחה, היא תוענק לו בתוספת ריבית ממועד תחילת הזכאות, עד 7 שנים רטרואקטיבית לכל היותר, בהתאם למידע שחברת החשמל תקבל מהגוף המוסמך.
זכאי שמתגורר בבית דיור מוגן, בבית אבות, בקיבוץ וכדומה: אם הזכאי מתגורר במקום שבו מותקן מונה-מִשְנֶה הרושם את צריכת החשמל שלו, עליו לפנות אל האחראי במקום, אשר יטפל בקבלת ההנחה עבורו באמצעות מרכז השירות 103.

תאריך:  03/05/2016   |   עודכן:  03/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
"לפני כשלוש שנים איבדתי את שני אחיי הגדולים בתאונות דרכים, בשביל להצטרף כמתנדבת שמצילה חיים במד"א זה שיקום אישי אדיר"    את הדברים אמרה נור חסונה (15) שסיימה אתמול את קורס מד"א
מירב ארד
רוכשת את Extrakt Chemie הגרמנית העוסקת במיצוי של חומרי גלם טבעיים ייחודיים לתחום הפארמה, תוספי התזונה, המזון והקוסמטיקה, תמורת כ-6 מיליון דולר
איתמר לוין
דיין חויב לשלם לבנק דיסקונט 25 מיליון שקל בשל ערבותו לחובותיו של מלון מג'יק סנרייז באילת, שהוא היה אחד מבעליו - ולא פרע את החוב
איתמר לוין
אישר מעצר עד תום ההליכים לנאשם בתכנון פיגוע מתוך הזדהות עם הארגון: אין למדינה צורך ועניין בייבוא לשטחה של פעילות ארגונים נוספים כמו דאעש, בבחינת "ונוסף גם הוא על שונאינו"
יצחק דנון
החברה ניהלה מסחר אינטרנטי במט"ח ואומרת שבשיאה השקיעו אצלה 400 לקוחות 8 מיליון דולר    טוענת שהתמוטטה בשל פעילות רשות ני"ע ופרסומים בתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il