X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השיעור נמוך ביחס למצב במדינות ערב עם זאת, 70% מהפלשתינים סבורים שרמת השחיתות ברש"פ עלתה ו-61% מעניקים לרשות ציון שלילי לגבי טיפולה בבעיית השחיתות
▪  ▪  ▪
לא סומכים על הרשויות [צילום: פלאש 90]
שחיתות בסיוע בעזה
הדוח של TI מגלה, כי קיימת שחיתות בחלוקת הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה. הארגון מספר על דייג בן 31, שסירתו נפגעה במבצע צוק איתן ואשר לא קיבל את הפיצוי שהובטח לו - אך שם לב שניתן סיוע למי שכלל אינם דייגים. רק בהתערבות השלוחה המקומית של TI קיבל האיש את הפיצוי שהובטח לו.

13% מן הפלשתינים שהשתמשו בשירותיה של הרשות הפלשתינית שילמו שוחד כדי לקדם את ענייניהם. מדובר בשיעור נמוך יחסית למדינות ערב - קובע מחקר של ארגון Transparency International.
המחקר נערך בשנים 2015-2014 באלג'יריה, לבנון, ירדן, מצרים, מרוקו, סודן, הרשות הפלשתינית, תוניסיה ותימן. הוא מבוסס על שאלות שהוצגו למדגמים מייצגים במדינות אלו. TI מגיע למסקנה, כי רמת השחיתות ברש"פ היא בינונית ביחס למזרח התיכון ולצפון אפריקה (כאמור, ישראל לא נכללה במחקר זה).
רמת השחיתות הגבוהה ביותר נרשמה בתימן, עם 77% מהמשתמשים בשירותים הממשלתיים - כנראה על-רקע מלחמת האזרחים במדינה. במצרים דיווחו 50% על כך שנאלצו לשלם שוחד, ובסודן - 48%. בתחתית מצויות תוניסיה (9%) וירדן (4%).
70% מן הפלשתינים סבורים שרמת השחיתות ברשות עלתה ב-12 החודשים הקודמים, וזאת בהשוואה ל-92% מהלבנונים, 84% מהתימנים, 28% מהמצרים ו-26% מהתוניסאים. לדעת הנשאלים הפלשתינים, שליש מהמגזר הציבורי ברשות נגוע בשחיתות במידה רבה, ועוד כמחצית - במידה מסוימת. 61% מהנשאלים סבורים שהרש"פ מטפלת בצורה גרועה בבעיית השחיתות, לעומת 33% בלבד שלדעתם טיפולה בבעיה משביע רצון.
ברמה האיזורית (ללא פילוח למדינות), פקידי מס, חברי פרלמנט ופקידי ממשלה נתפסים כמושחתים ביותר, כאשר ההנחה היא ש-45% מהם מקבלים שוחד. הנשאלים מעריכים ש-40% מפקידי השלטון המקומי מושחתים אף הם, בעוד לגבי מנהיגים מסורתיים ההערכה היא שרק 29% מהם מושחתים. בבחינת משלמי השוחד התברר, כי 31% מהנזקקים לבתי המשפט שילמו שוחד, וכך גם 27% מהפונים למשטרה ו-23% ממבקשי רשיונות ואישורים.
ברשות הפלשתינית נמצא, כי בשירותים הבאים משולם שוחד בידי 15%-6% מן הנזקקים להם: בתי חולים ציבוריים, קבלת תעודות ואישורים, תשתיות, משטרה ובתי משפט. לעומת זאת, רק 5%-1% מהנזקקים לבתי הספר הממלכתיים דיווחו ששילמו שוחד. לשם השוואה: במצרים שילמו שוחד 60%-46% מהפונים לבתי המשפט ו-45%-31% מהפונים למשטרה.
הרש"פ היא גם אחד מארבעת האיזורים בהם העניים צפויים לשלם שוחד יותר מאשר העשירים: 19% לעומת 9% בהתאמה. בסודן השיעור הוא 63% מול 38%, ובמרוקו - 66% מול 31%.
לסיכום נאמר בדוח על הרש"פ, כי היא מצויה באמצע בהשוואה לשכנותיה, אך גם בה קיימות תחושות שליליות עזות של התושבים כלפי הדרך בה מטפלת הממשלה בנגעי השחיתות. "שוחד רחוק מלהיעקר מהענקת שירות ציבורי", אומר TI.

תאריך:  04/05/2016   |   עודכן:  04/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
13% מן הפלשתינים שילמו שוחד לרשויות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואצלנו זה רק בחברת חשמל ?
אנו במרחב...  |  4/05/16 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אריאל י. לוין
ושוב: מוסלמים נגד יהודים בהר-הבית    הורים מסיתים בבית ספר במזרח ירושלים    האם העלאווים נוטשים את אסד?    התלבטויות במערכה לשחרור מוסול    חדש מדאעש: מרכז ייעוץ לזוגיות
יוני בן-מנחם
הביקורת על החלטתו של הנשיא המצרי א-סיסי בעניין העברת איי טיראן וסנפיר לסעודיה גוברת ומחלחלת לשורות הצבא המצרי. האתגר העיקרי של א-סיסי הוא השמירה על כסאו נוכח מה שמתפרש כשגיאה החמורה ביותר שלו מאז עלייתו לשלטון
יהודה דרורי
מנשה שאול
היומיום בעולם הערבי    בזמנו, כתבתי מאמר שבו עמדתי על ההבדלים שבין האדם הערבי והאדם הישראלי    הבדלים אלה נעשו ברורים כשאנו הערבים עושים חילופי שבויים וחטופים על בסיס של ישראלי אחד תמורת אלף ערבים
יובל ברנדשטטר
נציגי "האחים המוסלמים" המרגישים בבית (הלבן) של אובמה הם תומכיו הנלהבים של המועמד היהודי לנשיאות ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il