X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מועצת הכבלים והלווין מתרה בחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית כי הן מפרות כללים לשידור חסויות בפרט בתחום הספורט "החוזה עם הצופה מבוסס על תשלום דמי מינוי 'תמורת' תוכן נטו"
▪  ▪  ▪
הפרת חוזה

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין דורשת הקפדה על כללי החסויות לרבות בערוצי הספורט בכבלים ובלווין. במכתב ששלחה יושב-ראש המועצה, יפעת בן חי-שגב, שיגרה (יום ג', 3.5.16) מכתב בעניין לחברות הוט ויס.
המהלך נעשה בעקבות בדיקה באגף הפיקוח, שהעלתה כי החסויות בערוצי הספורט אינן עומדות תמיד לכאורה בכללי התקשורת ובהוראות שנקבעו לעניין בפסיקות בג"ץ.
במכתב הובהר כי החוק אוסר שידור פרסומות בכבלים ובלווין ואין לסטות מכך. על כן, אין לאפשר לחסות להפוך לפרסומת בתחפושת. כללי התקשורת קבעו, בין היתר, כי חסות תופיע בלא ציון שמם המסחרי של המוצר או השירות ובלא תיאור איכותי-השוואתי שלהם, שאם לא כן עלולה החסות להפוך לפרסומת, ואת זאת אין לאפשר.
"חלוקה של מקורות מימון"
עוד מציינת המועצה, כי האסדרה הקיימת מבקשת להבחין בין מקורות המימון (דמי מינוי לעומת פרסומות) ולכן יש חשיבות גדולה לעמוד בכללים ובהנחיות בית המשפט. יפעת בן חי-שגב: "החוזה עם הצופה מבוסס על תשלום דמי מינוי 'תמורת' תוכן נטו. המצב היום לכן הוא הפרה של חוזה הצפייה".
המועצה החליטה לחדד את גם נושא הפרסים, והבהירה כי האפשרות להעניק פרס בדומה לחסויות אינה יכולה להוות פתח לפרסומת. לכן, המועצה קבעה כללים גם להצגת פרסים, והובהר כי כחלק מהאכיפה יטופלו גם פרסים הכוללים תוכן אסור המהווה פרסומת אסורה.
"אין לאפשר לחסות להפוך לפרסומת בתחפושת. פרסומת בכבלים ובלווין אסורה", כתבה בן חי-שגב. "אני דורשת מהחברות להקפיד הקפדה יתרה כי תוכנה של החסות לא יהווה פרסומת מסחרית אסורה; בהמשך יש גם לוודא כי מבחינה צורנית החסות עומדת בכללים. המועצה רואה חשיבות גדולה בשידור משחקי ספורט שאינם משודרים במקומות אחרים, ולאור חשיבותם החברתית והתרבותית הותר לשדר בהם חסויות - בכך לא חל שינוי. אולם האסדרה בשוק התקשורת קבעה חלוקה ברורה של מקורות מימון, ולאור כך יש לפעול".
היו"ר הנחתה את אגף הפיקוח להחל באכיפה קפדנית של כללי החסויות על-פי סדרי עדיפות ברורים תוך התרכזות בעיקר, אך הסכימה לאפשר למשדרים 30 ימים לשם היערכות ליישום האמור במכתב לפני ביצוע פעולות אכיפה והטלת העיצומים המצויים על-פי חוק בידי המועצה.

תאריך:  04/05/2016   |   עודכן:  04/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יס והוט משדרות פרסומות בתחפושת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הזרמת החול, שמקורו במפרץ חיפה, מתרחשת בעקבות תהליך סחף אדמה חולי משמעותי בחופי הקריות, הנובע מסערות החורף בים והשפעת התשתיות הקיימות במפרץ חיפה    בסך הכול יוזרמו במסגרת הפרויקט 70 אלף מ"ק חול ים נקי
איתמר לוין
המדינה: אהרון קדוש מתחנת זבולון קיבל שוחד כספי ומיני תמורת מסירת מידע ממחשבי המשטרה, וגם הבטיח שימנע פעולות אכיפה נגד נותני השוחד
מירב ארד
הרב הראשי לשעבר של ישראל הרב מאיר לאו התרגש בתערוכה שנפתחה באוניברסיטת חיפה ומתמקדת בסיפור חייו מילד במחנה הריכוז בוכנוואלד ועד לעלייתו לישראל בקבוצה הראשונה של עליית הנוער למחנה המעפילים בעתלית
איציק וולף
יו"ר ארגון המורים תוקף את שר החינוך ואת ארגוני התלמידים    "בנט לא רצה את החינוך ולא עוסק בו"    "התלמידים טועים, רוצים רק את הסוכריה של הטיולים"
איתמר לוין
רשות ניירות ערך מציעה: חברות ששווי השוק שלהן נמוך מ-300 מיליון שקל, יוכלו לפרסם דוחות שנתיין וחצי-שנתיים בלבד - במקום לפרסם דוחות בכל רבעון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il