ההוצאה הלאומית לרווחה (ללא העברות למשקי בית) הסתכמה בשנת 2011 ב-21.8 מיליארד ש"ח המהווים 2.3% מהתמ"ג. במגזר העסקי ההוצאה לרווחה (ללא העברות למשקי בית), הסתכמה ב-6.8 מיליארד ש"ח, כ-31% מסך ההוצאה. במילים אחרות, ארגונים עסקיים ותאגידים היו אחראיים על אספקת קרוב לשליש מכלל שירותי הרווחה בישראל. ההוצאה לרווחה במגזר המלכ"רים הפרטיים הגיעה ל-40% מסך ההוצאה (8.7 מיליארד שקלים) ואילו במגזר הממשלתי ההוצאה לרווחה (ללא העברות למשקי בית), הסתכמה ב-6.3 מיליארד ש"ח, כ-29% מסך ההוצאה - כך עולה מנתונים שמפרסמת (יום ד', 4.5.16) לראשונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על חשבון לווין וההוצאה הלאומית לרווחה.
מימון הרווחה היווה 17.4% מסך הצריכה הפרטית והציבורית האזרחית נכון לשנת 2011, וההוצאה לנפש הגיעה ל-15,426 ש"ח.
מימון ההוצאה הלאומית לרווחה, על-ידי המגזר הממשלתי (ללא מלכ"רים ציבוריים), הגיע בשנת 2011 ל-70,425 מיליוני ש"ח, שהם 58.9% מכלל מימון ההוצאה הלאומית לרווחה. יחד עם המלכ"רים הציבוריים (שרוב מימונם מהממשלה), מימון מגזר הממשלה הסתכם בכ-61%. כ-22% מהמימון מגיע ממשקי הבית עצמם, כ-15% מהמימון מגיע מהמגזר העסקי, 1.9% מהמימון מגיע ממלכ"רים ציבוריים וחלקם של המלכ"רים הפרטיים וחו"ל נמוך ועומד על 1.6% ועל 1.2%, בהתאמה.
עיקר המימון לאזרחים ותיקים ניתן על-ידי משרדי הממשלה והגיע ל-50%, ובסוג שירות פנסיות - 60% מהמימון הגיע ממשרדי ממשלה. לעומת זאת בסוג שירות אזרחים ותיקים במוסדות עיקר המימון ניתן על-ידי משקי הבית (52%), ואילו בסוג שירות אזרחים ותיקים בקהילה רוב המימון מתחלק בין משרדי ממשלה (48%) ומשקי בית (36%). ילדים ונוער, משפחה, בעלי מוגבלויות, אוכלוסיות במצבי חרום, דיור ומובטלים ועידוד תעסוקה גם הם ממומנים בעיקר על-ידי משרדי הממשלה.
משקי הבית הם המממנים העיקריים בסוג שירות עזרה בעין (שווה כסף) - (59%) וסיוע כספי (לנמ"א) - (38%). המימון מחו"ל היה משמעותי בסוג שירות סיוע כספי (לנמ"א) (33%).
עיקר ההוצאה על שירותי רווחה נותב לאזרחים ותיקים (יותר מ-8 מיליארד ש"ח, לא כולל פנסיות וקצבאות, 37% מסך ההוצאה). סכומים של כ-4.5 מיליארד ש"ח הוצאו על כל אחד מסוגי השירות: לילדים ונוער ואנשים עם מוגבלויות, שהם כ-21%-20% מסך ההוצאות. רק 22% הוקצו עבור כל שאר תחומי הרווחה.
המגזר העסקי ביצע כ-75% מסך ההוצאה, ובעיקר בסוג שירות אזרחים ותיקים במוסדות, כ-38%. במגזר הממשלה כגוף מבצע, עיקר ההוצאות מופנות לאנשים עם מוגבלויות: כ-33% מסך ההוצאות במשרדי ממשלה וכ-46% מסך ההוצאה בביטוח לאומי. ההוצאות לביצוע סוג שירות ילדים ונוער במלכ"רים ציבוריים היווה כ-69% מסך הוצאות המגזר. עיקר ההוצאה במגזר המלכ"רים הפרטיים התמקדה בשני סוגי שירות: באזרחים ותיקים - 28% ובילדים ונוער, כ-28% מסך ההוצאה במגזר זה.
מרבית בתי האבות - מופעלים ע"י גורם פרטי רובם המכריע של שירותי רווחה עבור אזרחים וותיקים ניתנים על-ידי המגזר העסקי (כ-63% מסך הביצוע) ומגזר המלכ"רים הפרטיים ביצע כ-30%.
אחוז השירותים הניתנים על-ידי המגזר העסקי אף גבוה יותר בתחום האזרחים הוותיקים בקהילה ועומד על כ-77% מסך הביצוע. כלומר, מרבית בתי האבות ומוסדות הסיעוד בישראל מופעלים על-ידי גורמים פרטיים.
במגזר המלכ"רים הפרטיים היה המבצע העיקרי בתחום ילדים ונוער (כ-54%), ובתחומי המשפחה (כ-51%), ואוכלוסיות במצבי חרום (כ-49%) ועוד.
המגזר הממשלתי היה המבצע העיקרי בתחום דיור (כ-72%), מובטלים ועידוד תעסוקה (90%) ואנשים עם מוגבלויות (כ-45%).