X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזוז: הייתי גוזר מתחם ענישה חמור עוד יותר מאשר שש-עשר שנים דנציגר: אפילו אורי שטרית קיבל עונש פחות חמור בפרשת הולילנד
▪  ▪  ▪
מלכה בעליון. מתי הודה?

שופטי בית המשפט העליון, יורם דנציגר ומני מזוז, הביעו (יום ב', 9.5.16) עמדות מנוגדות בנוגע לעונשו של רב-פקד לשעבר ערן מלכה, בדיון בערעורו על חומרת עונשו בפרשת רונאל פישר – שמונה שנות מאסר. בעוד מזוז רמז שהעונש יכול היה להיות חמור עוד יותר, דנציגר שאל האם יש תקדים לעונש כה חמור ונענה בשלילה.
לדברי הסניגור, עו"ד דרור ארד-אילון, "הפרשה פוצחה במידה רבה בזכות המידע הרב והאיכותי שמסר מלכה, אך לעונשו אין תקדים בעבירות דומות. בהתחשב בחומרת העבירה, הפער בין דרך ההתנהגות שלו לבין העונש שלו הוא חריג מאוד בדרך המשפט שלנו. יש להביא בחשבון גם את המסע התקשורתי המוצדק בתוכו נערך המשפט, ולא בעטיו אלא בגלל רונאל פישר ורות דוד – והיה לזה משקל בהחמרת היתר של עונשו".
ארד-אילון הצביע על מספר שגיאות שנפלו לטענתו בגזר הדין של השופט המחוזי יעקב צבן: הסתמכות על כתב אישום מתוקן ומחמיר בו לא הודה מלכה; התעלמות מהעובדה שמלכה הודה מיד וסייע לחשיפת הפרשה, בלי שקיבל הבטחה כלשהי; מלכה לא היה היוזם, אלא פישר; רוב כספי השוחד נותרו אצל פישר, ולא הגיעו לידי מלכה; התעלמות ממצבם של ילדיו; והענישה חורגת בהרבה מן המקובל לעדי מדינה ולעבירות דומות.
מזוז הגיב באומרו, כי מדובר בפרשה חמורה מאוד, שלא ניתן להשוות אותה לפרשות קודמות, ולדעתו האישית – מתחם הענישה שקבע צבן [שש-עשר שנות מאסר] היה נמוך מדי. לדבריו, טיעונו של ארד-אילון מתאים לעבירה או שתיים, ולא לשורה ארוכה של עבירות כפי שביצע מלכה.
"יש גבול לכמה שאפשר לצמק את הפרשה הזאת. לא משנה אם זה אירוע אחד הוא לא; משנה מה נעשה בתוך אותה מעטפת. מעבר לכך, הענישה הנוהגת היא רק חלק מהקביעה", הוסיף מזוז. "בסופו של דבר צריך לשקול את כל האירועים ולשאול אם העונש היה הולם. אי-אפשר לברוח מההצטברות של האירועים והעבירות, ומהתפקיד החשוב והרגיש שמילא המערער".
נציג המדינה, עו"ד אריה פטר, טען שיש לתת משקל נכבד ביותר להרתעת הרבים. עוד אמר, כי בפועל מלכה החל לשתף פעולה רק עם התקדמות החקירה ופיצוח הסמאטרפונים של המעורבים, ולא מיד עם מעצרו. לדבריו, העובדות שנוספו בכתב האישום המתוקן היו בודדות – אך השופט צבי זילברטל אמר, כי אין ספק שצבן תיאר כתב אישום שאינו נכון; מזוז שאל האם ניתן לקבוע עד כמה אותן עובדות השפיעו על העונש. פטר השיב, שגם אם כן – אין בכך כדי להשפיע על תוצאת הערעור.
דנציגר שאל האם יש אח ורע לעונשו של מלכה. פטר השיב, כי יש חשיבות רבה מאוד ליחידה בה שירת מלכה – להב 433 – ולדרגתו, רב-פקד. עוד אמר, כי גם אם מדובר בהחמרה מסוימת – היא איננה בלתי מידתית. דנציגר חזר ושאל אם יש תקדים לעונש שכזה, ופטר השיב שלא חיפש. פטר ניסה להשוות את מקרהו של ערן מלכה לזה של אורי שטרית בפרשת הולילנד, ודנציגר הזכיר שעונשו של האחרון היה שבע שנות מאסר.
זילברטל שאל, האם אין זה עונש שמתאים למי שניהל הוכחות, והאם אין להעביר מסר שמי שיפעל כמו מלכה – עונשו יהיה קל יותר. פטר השיב, כי אם מלכה היה מורשע לאחר הוכחות – המדינה הייתה תובעת עונש חמור עוד יותר מזה שביקשה [עשר שנות מאסר].
מלכה הודה והורשע בשורה של עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועוד. הסדר הטיעון עימו לא כלל הסכמה לגבי העונש, ומלכה הסכים להעיד נגד פישר ויתר הנאשמים בתיק.

תאריך:  09/05/2016   |   עודכן:  09/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אורי שטרית / Uri Shitrit  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  אריה פטר  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דרור ארד-אילון /  Arad-Ayalon Dror"  דרור ארד-אילון, עורכי דין / Dror Arad-Ayalon, Law Office  הלל צ'רני  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יעקב צבן  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מני מזוז / Meni Mazuz  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  צבי זילברטל / Zvi Zylbertal  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמדות מנוגדות בעליון על מלכה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
להפר סיכום
אורי פ  |  9/05/16 13:17
2
ערן מלכה חקר את תיק אהרוניאן
משפטן  |  9/05/16 16:16
3
תפסו את מלכה ושחררו את רות דוד
עיניה  |  9/05/16 18:07
4
ראש עירית ראשל"צ
חרד  |  9/05/16 18:44
5
ערן צודק
חנית  |  9/05/16 19:05
6
ערן מלכה שיקר
אלון חסן  |  11/05/16 01:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
עו"ד ליזי שובל-בר הסכימה לייצג את פישר מטעם הסנגוריה הציבורית, אך ההערכה היא שלא תהיה ערוכה לפני נובמבר    רוב הנאשמים מבקשים דחייה במתן התשובות לכתב האישום
איתמר לוין
יאיר ביטון, שי ברס והאחים אביב ויוסף נחמיאס ינהלו גישור פלילי בפני השופט אמנון כהן - ובינתיים לא ניתן יהיה להתחיל לשמוע את הראיות נגד רונאל פישר ורות דוד
איתמר לוין
לפישר עדיין אין סנגור, והדיון הבא במחלוקת בין הסנגורים לתביעה בנוגע לחומרי החקירה יתקיים רק ביוני    המשמעות המסתמנת: שלב ההוכחות יחל חצי שנה אחרי המועד המקורי
איתמר לוין
מה המשותף לתיקיהם של רונאל פישר והרב יונה מצגר? שניהם מתנהלים בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובשניהם אפילו תחילת שלב ההוכחות אינה נראית באופק
איתמר לוין
מי שהיה ראש אגף התנועה יואשם בהתנהגות שאינה הולמת בשל קשריו עם רונאל פישר, יאיר ביטון וערן מלכה    מח"ש: "מענה מידתי וראוי להוקעת כשליו של שטיין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il