X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש דחה את עתירתן של אלסטום ו-CAF נגד זכייתה של החברה הסינית, תוך ביקורת חריפה ביותר על ההשמצות חסרות הבסיס שהעלו נגד חברת נת"ע והמומחים מטעמה
▪  ▪  ▪
פסק דין תוך חודשיים

החברה הסינית CNR היא הזוכה במכרז לאספקת 90 קרונות לרכבת הקלה בתל אביב, עם אופציה ל-30 קרונות נוספים - קובע (יום ב', 9.5.16) סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר קובי ורדי. היקף המכרז הוא 900 מיליון שקל.
ורדי דחה מכל וכל, תוך ביקורת חריפה ביותר, את עתירותיהן של חברות אלסטום ו-CAF נגד זכייתה של CNR במכרז של חברת נת"ע. ורדי אומר, כי העתירה רצופה הכפשות והשמצות כלפי עשרות גורמים מקצועיים שעשו את מלאכתם נאמנה, בלא ששתי העותרות מביאות ולו שמץ של ראיה לטענתן המרכזית - כאילו המכרז נתפר לטובתה של CNR.
ההחלטה על זכייתה של CNR התקבלה בסוף 2015, ופסק דינו של ורדי ניתן במהירות - חודשיים לאחר הגשת העתירות. הוא מעיר בין היתר, כי אילו הייתה נת"ע מבקשת להבטיח את זכייתה של CNR - לא הייתה החברה הסינית מקבלת ציון של 80.5, חצי נקודה בלבד יותר מציון האיכות המינימלי.
לדברי ורדי, אלסטום - ובמידה רבה גם CAF - פעלה בצורה פסולה, התעלמה מהחלטותיו, חרגה מהסדר הדיוני, יצרה אווירה טעונה וכאמור הכפישה ואף האשימה בפלילים ללא כל יסוד. לדברי ורדי, בית המשפט צריך לומר את דברו בקול ברור כדי להגן על עובדי נת"ע, יועציה ודומיהם, כדי לצמצם את מספר המקרים בהם מועלות טענות כאלו כלאחר יד. ורדי מדגיש, כי חשוב לבדוק טענות כאלו כאשר הן ענייניות - אך לא כאשר הן חסרות בסיס.
אלסטום (ושוב: במידה רבה גם CAF) טענה בעיקר לקונספירציה של נת"ע ויועציה, ולא הסבירה כיצד הדבר ייתכן כאשר מדובר בעשרות אנשי מקצוע - מוסיף ורדי. בהמשך אומנם דיברה החברה בעיקר על הטיית מכרז, אך גם זו טענה חמורה וגם לה לא הייתה כל הוכחה, מדגיש ורדי. לדבריו, ניתן היה לדחות על הסף את העתירה רק בשל התנהגות זו של שתי החברות, אך בשל חשיבות המכרז והיקפו - הוא בחן את טענותיהן גם לגופן, וכאמור דחה את כולן.
הטענה המרכזית של אלסטום הייתה, שנת"ע קבעה בהיחבא מבחני משנה ששימשו אותה לקביעת ציוניהן של המתמודדות. ורדי קובע, כי מדובר היה במסמך פנימי שלא הייתה כל חובה להציגו בפני המתמודדים. הוא מציין, כי למעשה אלסטום טענה ש-CNR נחשפה שלא כדין לאמות מידה אלו - אך כדרכה של אלסטום, מדובר בהכפשה חסרת בסיס.
עוד הועלו שורה של טענות נגד הצעתה של CNR, אך ורדי מזכיר שבית המשפט אינו שם את עצמו בנעליהם של הגורמים המקצועיים. זאת, למעט הטענה לפיה הצעתה של CNR הייתה תכסיסנית - נימוק העשוי להוביל לפסילת ההצעה. אולם ורדי אומר שהטענה מתבססת של שינוי של מילה אחת בהצעתה של CNR, שהיא לכל היותר - אם בכלל - טעות הנובעת מתרגום לקוי, ובוודאי אינה כזאת המצדיקה את פסילת ההצעה כולה, בהתחשב בהיקפה ובמורכבות המכרז.
ורדי דוחה גם את הטענות בדבר פגמים נקודתיים בהצעתה של CNR, בהזכירו שוב שמדובר בשאלות המסורות לשיקול דעתם של הגורמים המקצועיים. ורדי חייב את אלסטום ואת CAF בתשלום הוצאות של 200,000 שקל כל אחת.

תאריך:  09/05/2016   |   עודכן:  09/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עו"ד איל ינון פרסם חוות דעת האוסרת קיום דיון במליאת הכנסת בטיוטת דוח המבקר העוסקת במבצע צוק איתן    "הכנסת אינה יכולה לקבוע כללים ביד אחת וביד שנייה לסייע להפרתם"
איציק וולף
נשיא המדינה נפגש עם ראשי הכנסיות בעיר העתיקה בירושלים והצהיר כי על ישראל חובה מוסרית להכיר בעובדות רצח העם הארמני
יצחק דנון
הבנק מבקש לממש את השעבודים לטובתו על שתי חברות נוספות של פישמן, החייבות לו 1.27 מיליארד שקל    טוען: פישמן אינו מסוגל לפרוע את החוב
אלעזר לוין
חשבתם שכבר ראיתם הכול בשוק הדירות של תל אביב? זוג גמלאים קנו דירה בת 70 מ"ר, מימי המנדט, (משופצת) בשוק הכרמל, מעל הבאסטות, ב-2.45 מיליון שקל, שהם 35,000 שקל למ"ר ישן-ישן
איתמר לוין
טענה שהוא הורשע בעבר פעמיים וריצה עבודות שירות - אך הוועדה קבעה שלא היו דברים מעולם    ייחסה ללחיאני עבירות מרמה והפרת אמונים - בעוד שהוא הורשע רק בהפרת אמונים
רשימות נוספות
מיום ו': העבודות עוברות למרכז דרך בגין  /  עידן יוסף
מיום ו': בגין בת"א ייחסם לאוטובוסים  /  עידן יוסף
עתירה על קרונות הרכבת הקלה  /  יצחק דנון
בואו נהיה חכמים  /  יורם דורי
עיר בהפסקה  /  רוני מזרחי
תירוץ כוזב  /  אלעזר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il