X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה: "אחתום על צו שכל התובלה מנמל חיפה מזרחה תהיה רק דרך רכבת העמק. זאת אומרת שהנמל הקיים הולך להגדיל את נפח הפעילות שלו בצורה משמעותית"
▪  ▪  ▪
יהב וכ"ץ בסיור[צילום: צבי רוגר]

"אנו בונים בחיפה ובאשדוד שני נמלים חדשים, לצד הנמלים הקיימים. הקמת נמל ליד נמל תביא לתחרות שתשביח את שני הנמלים, תגרום להורדת מחירים ותביא לשיפור השירות עבור המשתמשים בנמל ולהגדלת נפח הפעילות". כך אמר שר התחבורה, ישראל כ"ץ, במהלך סיור שערך (יום ב', 9.5.16) באתר ההקמה של נמל המפרץ בחיפה.
כ"ץ הוסיף כי נמל חיפה הקיים ישודרג בדיוק כפי שהבטיח, ויהיה באותה הרמה של הנמל החדש. לדבריו, הנמל יחובר לרכבת העמק ההיסטורית, שתתחיל לפעול באוקטובר השנה. "אחתום על צו שכל התובלה מנמל חיפה מזרחה תהיה רק דרך רכבת העמק. זאת אומרת שהנמל הקיים הולך להגדיל את נפח הפעילות שלו בצורה משמעותית", אמר כ"ץ.
שר התחבורה הוסיף כי נמל חיפה יהיה השער למזרח וישמש גשר יבשתי בין הים התיכון למדינות המפרץ וירדן. "אפקח אישית על כך שמחירי השימוש בנמל יהיו אטרקטיביים, זאת כבר לא תיאוריה, זה הולך לקרות, אנחנו הולכים לייצר אפשרות לירדנים והטורקים לאסוף את הסחורות מאזור בית שאן למדינותיהם". אמר כ"ץ והוסיף, כי לא יתאפשר יותר אחסון חומרים מסוכנים ומזהמים מעבר לתפעול לוגיסטי רגיל.
השר סייר באתר ההקמה של נמל המפרץ בלווית צמרת משרד התחבורה וראשי העיריות בקריות. התלוו אליו בין השאר ראש עיריית חיפה, מנכ"ל משרד התחבורה מנהל הרשות והנמלים, מנכ"ל חברת נמלי ישראל ומנכ"לי רשות שדות התעופה, רכבת ישראל וחברת נתיבי ישראל.
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר כי הקמת נמל המפרץ תחזק את מעמדו של הנמל הצפוני ותמנף את הכלכלה בצפון הארץ, "חיזוקו של מטרופולין חיפה הודות לפעילויות ההיסטוריות שמוביל משרד התחבורה בראשותו של השר כ"ץ, ופרויקטים בהם רכבת העמק ונמל המפרץ, יניבו פירות עוד שנים רבות, יבססו את כלכלת העיר וימצבו את חיפה כמטרופולין של הצפון", הוסיף יהב.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י), שלמה בריימן, ציין כי חנ"י מקדמת במקביל ובאינטנסיביות שני נמלים חדשים, נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד. יצוין כי בינואר 2015 יצא לדרך הפרויקט להקמת נמל המפרץ בחיפה. במאי 2015 נחתמו החוזים להפעלת הנמלים החדשים- נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ. הייתה זאת אבן דרך היסטורית ברפורמה שמוביל השר כ"ץ לשינוי פניו של ענף הנמלים בישראל - הקמת נמלים חדשים ופתיחת הענף לתחרות, התייעלות ושיפור רמת השירות. רפורמה שמפירותיה ייהנו היצואנים, היבואנים, התעשיינים, הספנות והציבור הרחב.
מאז מתקדמות העבודות להקמת הנמלים החדשים, שני מיזמי תשתית מהגדולים במשק שעל הקמתם אחראית חברת נמלי ישראל אשר ניהלה את התכנון והאישור הסטטוטורי והשלימה את מכרזי ההקמה וההפעלה. העבודות הימיות להקמת נמל המפרץ מתבצעות על-ידי חברה משותפת של החברות הישראליות אשטרום ושפיר אשר זכתה במכרז ההקמה הבינלאומי.

תאריך:  09/05/2016   |   עודכן:  09/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירדן וטורקיה יוכלו להעביר סחורות דרך בית שאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא רק טורקיה גם דעא"ש וחמאס
הבונבון  |  9/05/16 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
סע דליה טוענת, בתביעה בסך 4.4 מיליון שקל שהבנק הוציא לה ערבות בנקאית פגומה ובכך גרם לפסילת הצעתה במכרז ההסעות לשלטון המקומי
איתמר לוין
הזמר הורשע בהעלמת 5.8 מיליון שקל בשנים 2009-2005    ההגנה מבקשת להסתפק במאסר על תנאי    פרץ: מספר ההופעות שלי ירד ב-60%-70% בשל הפרשה
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את עתירתן של אלסטום ו-CAF נגד זכייתה של החברה הסינית, תוך ביקורת חריפה ביותר על ההשמצות חסרות הבסיס שהעלו נגד חברת נת"ע והמומחים מטעמה
איציק וולף
עו"ד איל ינון פרסם חוות דעת האוסרת קיום דיון במליאת הכנסת בטיוטת דוח המבקר העוסקת במבצע צוק איתן    "הכנסת אינה יכולה לקבוע כללים ביד אחת וביד שנייה לסייע להפרתם"
איציק וולף
נשיא המדינה נפגש עם ראשי הכנסיות בעיר העתיקה בירושלים והצהיר כי על ישראל חובה מוסרית להכיר בעובדות רצח העם הארמני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il