X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, תוקף בחריפות את נתוני משרד האוצר, שלפיהם אושרה בשנתיים האחרונות בניית 172 אלף דירות "למעשה שווקו מגרשים ל-30 אלף דירות בלבד" "מפרסמים נתונים חסרי שחר, המטעים את הציבור"
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

"הפסיקו לפרסם נתונים דמיוניים וחסרי שחר, ותתחילו לעבוד". כך אומר השמאי הבכיר ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין. הוא מגביב על הודעת מינהל התכנון במשרד האוצר, שלפיה אישר המינהל בשנתיים האחרונות בניית 172,000 דירות.
"האמת היא, שבפועל שווקו בשנתיים האחרונות מגרשים לבניית 30,000 דירות. זאת זריית חול בעיניים. פרסמתם דוח לה-לה-לנד. נתונים מטעים את הציבור ויוצרים אשליה, כאילו נפתר משבר הדיור. אבל הציבור לא טיפש, ובסופו של דבר יבין שהנתונים רחוקים מהמציאות", אמר.
מדובר בשתי מערכות נתונים שונות: המינהל מדווח על תוכניות שאישר לבניית דירות. רשות מקרקעי ישראל מדווחת על מגרשים לבניית דירות שנמכרו בפועל.
יגאל צ'ודנר, מנהל ומבעלי חברת התשתיות "נתיבי הקמה", מסביר, כי לעתים קרובות חולפות חמש עד שש שנים בין אישור התוכניות במינהל התכנון, לבין מכירת המגרשים. מה שקובע בפועל הוא כמובן מספר המגרשים וגודלם שנמכרו, ולא אישורי תוכניות.
עם זאת, הנתון שמסר כהן על היקף המגרשים שנמכרו - נמוך מדי רמ"י דיווחה, כי בשנים 2015-2014 מכרה מגרשים לבניית 84,000 דירות. לאחר ניכוי מגרשים שנמכרו ללא מכרז, ולאחר ניכוי עסקות שבוטלו, נמכרו בשנתיים האחרונות, במכרזים, מגרשים לבניית 45,000 עד 50,000 דירות.
חלק מהבלבול נובע משימוש לא נכון שעושה רמ"י במושג "שיווק". בעולם העסקי, שיווק הוא מכירה בחוזה חתום, בעולם הפקידותי של רמ"י, שיווק הוא פרסום מכרז למכירת מגרש - ללא קשר לתוצאות המכרז, והאם המגרש באמת נמכר; מכרזים רבים נשארים על גבי הנייר, כי אין הצעות לקנותם.

תאריך:  10/05/2016   |   עודכן:  10/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ארז כהן / Erez Choen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפסיקו לפרסם נתונים דמיוניים ותתחילו לעבוד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הקונה - חברת "בנייני העיר הלבנה", בשליטת יצחק בן-שוהם    המוכרת: חברת מינהל מגורים    המחיר, כולל שימור יקר - 46,000 שקל למ"ר מבונה    הבניינים ההיסטוריים, ששימשו את רשות השידור, יהפכו למלון בוטיק וחנויות
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את בקשת News1 לפרסם את שמות מעלילות האונס נגד אורי דניאל    השופטים: הטיעון העיקרי מצריך בירור עובדתי ביחס לפעולותיהן לאחר מתן פסק הדין
איציק וולף
ראש הממשלה פנה בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון, בבית יד לבנים, אל המשפחות השכולות    "אין ביטוי עמוק ונאצל לשותפות הגורל ביום זה שבו אנחנו זוכרים באהבה את בנינו ובנותינו שנפלו"
איתמר לוין
ברק-ארז: כאשר יזם חוזם על חוזה פיתוח עם רמ"י או עם רשות מקומית, ובמהלך תקופת הפיתוח מאושרת תוכנית המשביחה את הקרקע - הוא ישלם את היטל ההשבחה
יצחק דנון
החברה עוסקת בהעברת וידאו באינטרנט    ד"ר גיל גת, שהיה ממייסדיה ומנהליה, תובע מהחברה ובכיריה מיליון דולר בטענה שסילקו אותו ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il