X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתשובתו לבית הדין לעבודה מסר כי הוא מאפשר סל של פתרונות לבוחני הנהיגה ושחלקם יוכלו להשתלב במערך החדש עתירה לבג"ץ בעניין הניסיון להעברת הסמכות לביצוע מבחן הנהיגה המעשי לגורם פרטי
▪  ▪  ▪
מחאת הבוחנים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

משרד התחבורה הודיע (יום ג', 10.5.16) כי הרפורמה במערך לימודי הנהיגה תימשך בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו, ותיכנס לתוקף באופן מלא בינואר 2017, כפי שתוכנן. זאת בהמשך לבקשתו להוציא צו מניעה כנגד בוחני הנהיגה המשביתים את בחינות הנהיגה המעשיות מזה כחודשיים.
משרד התחבורה הגיש היום לבית הדין האזורי לעבודה בקשה להארכת המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הקמה ותפעול של מערך המבחנים המעשיים ("טסטים") ל-3 ביולי 2016, במטרה לאפשר הידברות נוספת עם הבוחנים. מדובר בהארכה של כשבועיים בתאריך היעד שנקבע להגשת ההצעות למכרז, שנועדה לאפשר הידברות עם נציגות העובדים.
משרד התחבורה אומר כי הוא מאפשר סל של פתרונות לבוחני הנהיגה המועסקים כיום באגף הרישוי. חלק מהבוחנים יוכלו להשתלב במערך החדש כמפקחים מטעם המשרד וחלק אחר כבוחנים בשירות הזכיין. לאלה הנמצאים לקראת פרישה מהשירות, יוצעו תנאים אטרקטיביים.
במשרד מציינים כי במשך שנים ניסה משרד התחבורה להביא את הבוחנים ונציגיהם לשולחן הדיונים, זאת בטרם נעשתה כל פעולה מעשית ליישום הרפורמה. "לצערנו, כל הניסיונות נענו בסירוב מוחלט על-ידי הבוחנים. העובדים וההסתדרות נהגו בחוסר תום לב כאשר עוד בשנת 2013 יודעו על בחינת משרד התחבורה לבצע רפורמה במערך מבחני הנהיגה, וכשבעה חודשים על ההחלטה הסופית של המשרד להוציא אותה לפועל, ולמרות זאת דחו כל פנייה לדון בתוכנית".
השבוע דחה המשרד את הצעת הפשרה של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופט אייל אברהמי, לפיה כל הליכי המכרז להפרטת מבחני הנהיגה יוקפאו לחמישים יום במקביל להפסקת שביתת הבוחנים, וזאת על-מנת לאפשר את קיומו של משא-ומתן ענייני בין הצדדים למציאת פתרונות חלופיים למשבר. השופט אברהמי מתח ביקורת על דחיית ההצעה וכתב בהחלטתו כי "עם עובדים יש לדבר בוודאי עת מבקשים לנקוט בצעדים אלה". הוא איפשר למשרד התחבורה לשקול מחדש את עמדתו עד היום.
בתוך כך, עתרו היום מורים ובוחני נהיגה לבג"ץ, באמצעות עו"ד גלעד ברנע, בבקשת צו על תנאי וצו ביניים, נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ, שר האוצר משה כחלון, ממשלת ישראל והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות הניסיון להעברת סמכות הביצוע של מבחני הנהיגה לגורם פרטי. לטענת העותרים, מדובר בהליך מסוכן שיביא לשיקול דעת מוטעה ע"י הזכיינים מתוך אינטרסים כלכליים.

תאריך:  10/05/2016   |   עודכן:  10/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד התחבורה: רפורמת הטסטים - ב-3.7
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
צפירת אבל בת דקה פתחה את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל    "אנו עם תאב שלום ושונא מוות אבל מבינים שיש מחיר כבד הנדרש מאומה הנחושה להגן על אזרחיה ועל עצמאותה"
אלעזר לוין
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה את התוכנית לאחר דיונים במשך שש שנים    יו"ר המועצות האזוריות: "יום גדול לחברי המושבים"
אלעזר לוין
ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, תוקף בחריפות את נתוני משרד האוצר, שלפיהם אושרה בשנתיים האחרונות בניית 172 אלף דירות    "למעשה שווקו מגרשים ל-30 אלף דירות בלבד"    "מפרסמים נתונים חסרי שחר, המטעים את הציבור"
אלעזר לוין
הקונה - חברת "בנייני העיר הלבנה", בשליטת יצחק בן-שוהם    המוכרת: חברת מינהל מגורים    המחיר, כולל שימור יקר - 46,000 שקל למ"ר מבונה    הבניינים ההיסטוריים, ששימשו את רשות השידור, יהפכו למלון בוטיק וחנויות
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את בקשת News1 לפרסם את שמות מעלילות האונס נגד אורי דניאל    השופטים: הטיעון העיקרי מצריך בירור עובדתי ביחס לפעולותיהן לאחר מתן פסק הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il